Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:59
De Sint is nog maar net in het land maar hier ging vanochtend toch al weer de eerste slang kerstverlichting in de conifeer.

En die stekker met trafo wordt nog best warm, viel me op. Nu zag ik dus dat dat ding gewoon 115W trekt... kan dat niet zuiniger? Met drie van de slingers buiten en straks nog een boom binnen kost dat je in een maandje rustig 20-25 euro.

Ik heb al zitten Googlen maar ik vind nog niet echt zuinige alternatieven. Of moet ik het hiermee doen?

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:31
Het hangt natuurlijk totaal af van wat voor verlichting je zoekt, maar er is van alles te vinden... eerste google zoekopdracht kom ik al dingen tegen van 7.2, 15 en 66 watt....

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:22

de Peer

under peer review

Gebruik je LED? zo niet, overstappen naar LED. Heel veel meer kun je niet doen behalve minder lichtjes ophangen en/of ze vaker uit doen (s nachts enzo)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kerstverlichting hoeft toch niet 24/7 te branden? Overdag is er niemand thuis en is het buiten nog licht genoeg. Midden in de nacht hebben de meeste mensen de ogen dicht en zien ze het ook niet. Dus alleen eind van de middag en 's avonds is het "nuttig". Daar zit dus de meeste besparing. (ditzelfde geldt trouwens ook wanneer je LED zou hebben of aanschaffen)

O, en de zuinigste kerstverlichting is nog altijd die van de buren.

[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 15-11-2020 11:47 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@Gramser

Fijn he? Dat je vroeger nergens naar keek. :>

Simpelste is een paar lange strings aan kerstboomverlichting in led kopen met timer bijv.

https://www.123led.nl/123...huismerk-i6257-t5927.html

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
Laatst eentje gekocht bij de Penny hier, 14 meter led met om de 10 cm een mini-ledje. Ding trekt 3,5 Watt volgens de verpakking.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Gramser
Rol-Co schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:47:
@Gramser

Fijn he? Dat je vroeger nergens naar keek. :>

Simpelste is een paar lange strings aan kerstboomverlichting in led kopen met timer bijv.

https://www.123led.nl/123...huismerk-i6257-t5927.html
Naar zoiets zat ik te kijken - maar trekt dat ding maar 6W? Ik zat eerst naar een andere te kijken en daarvstond bij 80 lampjes (1,5W). Dus ik dacht direct 80x1,5 maakt 120W...

Dan kan het dus zeker zuiniger!

• Gramser
sypie schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:45:
Kerstverlichting hoeft toch niet 24/7 te branden? Overdag is er niemand thuis en is het buiten nog licht genoeg. Midden in de nacht hebben de meeste mensen de ogen dicht en zien ze het ook niet. Dus alleen eind van de middag en 's avonds is het "nuttig". Daar zit dus de meeste besparing. (ditzelfde geldt trouwens ook wanneer je LED zou hebben of aanschaffen)

O, en de zuinigste kerstverlichting is nog altijd die van de buren.
Mijn berekening gaat al uit van 8 uur per dag...

• Rol-Co

Rol-Co

Gramser schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:52:
[...]

Naar zoiets zat ik te kijken - maar trekt dat ding maar 6W? Ik zat eerst naar een andere te kijken en daarvstond bij 80 lampjes (1,5W). Dus ik dacht direct 80x1,5 maakt 120W...

Dan kan het dus zeker zuiniger!
Mijn phillips lampen boven de tafel zijn 6W , maar dat geeft me een bak licht. 180 ledjes is rond de 8W inderdaad.

• Gramser
de Peer schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:35:
Gebruik je LED? zo niet, overstappen naar LED. Heel veel meer kun je niet doen behalve minder lichtjes ophangen en/of ze vaker uit doen (s nachts enzo)
Ik begin me nu ook echt af te vragen of dit LED ís... ik dacht dat die kleine geclusterde lampjes altijd led waren, maar ik denk dus toch van niet, nu!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gramser schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:53:
[...]

Mijn berekening gaat al uit van 8 uur per dag...
Maar in praktijk is dit toch vanaf +- 17 u (zodra je thuis komt dus) tot +- 22 uur. In weekend van 16 tot 23.

Dan krijg je toch nog 40 uur per week, gedurende +- 8 weken, is ongeveer 300 uur aan het branden :)

• Gramser
Hoe bedoel je “thuis komt”? Ik werk thuis!

Enne, de berekening klopt hoor. En zo te zien heb ik het er zo uit, een paar nieuwe led-cluster-strings!

• SkiFan
Even patsen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik0x_3aNIQ1n9-HRWIyJXjdrijw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJoh17zdauH30qw3GHuL0nyf.jpg?f=fotoalbum_large

Die lampjes onder de oversteg is dus zo'n setje van 3,5 watt. Denk dat de lampjes om de struik ook zoiets zijn.

• Rol-Co

Rol-Co

SkiFan schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:01:
Even patsen :)

[Afbeelding]

Die lampjes onder de oversteg is dus zo'n setje van 3,5 watt. Denk dat de lampjes om de struik ook zoiets zijn.
Van jezelf? Die onder de oversteg is wel heel fel en wit, meestal zijn ze zoals die struik.

• SkiFan
Rol-Co schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:04:
[...]

Van jezelf? Die onder de oversteg is wel heel fel en wit, meestal zijn ze zoals die struik.
Ja, ons huis. Kleur is ongeveer hetzelfde. Waarschijnlijk oogt het wat witter doordat het tegen witte trespa platen zit. In het echt zie je geen verschil

Bij de voordeur hebben we nu deze opgehangen. Is een soort nep-kerstboom-achtig. Ballen heb ik er met tiewraps zelf in gehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHDz0WxTprYHE68VdiNKMKuOT8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H05Yvri72pKgx8sxzJUU6kdZ.jpg?f=fotoalbum_large

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zijn er vroeg bij dit jaar, zal wel komen omdat iedereen thuis zit.

PS, met 115 watt is het sowieso geen LED, anders zou je bijna 10.000 lumen hebben. (dat zijn 10.000 kaarsjes op 1 meter afstand).

• SkiFan
99ruud99 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:11:
Zijn er vroeg bij dit jaar, zal wel komen omdat iedereen thuis zit.

PS, met 115 watt is het sowieso geen LED, anders zou je bijna 10.000 lumen hebben. (dat zijn 10.000 kaarsjes op 1 meter afstand).
Klopt, door dat gedoe met Corona had ik het gevoel dat wat extra licht in mensen hun leven brengen, wat extra vrolijkheid, niet misplaatst was. Vandaar dat ik de lampjes een paar weken eerder opgehangen heb.

• SkiFan
Ik heb al zitten Googlen maar ik vind nog niet echt zuinige alternatieven. Of moet ik het hiermee doen?
Maar om hierop terug te komen. Ik zou die snel wegdoen, dat kan dus heel veel zuiniger. Waarschijnlijk heb je gloeilampjes. Die nieuwe heb je in notime terugverdiend.

• Gramser
Dat is inmiddels ook mijn conclusie. Vanavond maar eens online shoppen.

Dank allen!

Fijne Kerst 😎

• SkiFan
Gramser schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:25:
Dat is inmiddels ook mijn conclusie. Vanavond maar eens online shoppen.

Dank allen!

Fijne Kerst 😎
Succes ermee en veel plezier met de boel versieren. Altijd leuk momentje van vrolijkheid. We hebben links naast het huis nog een rozenboog waar een korte string in kan.

• Gramser
Lichtjes in het donker. Kleine lichtpuntjes in deze gekke tijden.

• Gramser
Nou de kerstverlichting is binnen - en met max 7,2W een pak zuiniger dan de 110W-moloch die ik nog had. Ben benieuwd. Ziet eruit als mooi warm licht, aantal hondslelijke presets, en ook nog dimbaar met een afstandsbediening. Het kan niet op.

Gelukkig gaan ze wel weer aan op de laatste ingestelde stand nadat de stroom eraf is geweest, dan kan ik ze op de tijdschakelaar zetten.
Pagina: 1