Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ben een beetje aan het experimenteren om logos scherper te maken.
Ik gebruik daarvoor de scharper tools bij de filters.
Het probleem is dat het logo niet alleen 'iets' scherper word, maar de kleur veranderd ook evenals de tekst die erin staat.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Met een zwart wit afbeelding lukt het wel.
Bij 'afbeelding' - 'aanpassingen' 'niveaus en curven' ben ik ook al bezig geweest, maar daar is hetzelfde probleem het geval.
Op Youtube staan alleen de manieren die ik al geprobeerd heb.
Zijn er mensen die ervaring hebben?
Eventueel kan ik het logo plaatsen zodat jullie kunnen proberen of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een voorbeeld laten zien van voor/na kan nooit kwaad.

En sharpen tools zijn geen wondermiddelen, als je met slechte kwaliteit begint, dan kan zo'n tool er ook weinig mee. Afhankelijk van het logo, kan je 'm niet beter in bijvoorbeeld SVG-formaat zoeken, of desnoods namaken? (Om hier echt wat zinnigs over te kunnen zeggen: laat ze vooral zien :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr5vE5iOsp5GHPloAg5M1n_GCgU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2WNKLjqVaRgqpz6nU7fS4dQL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNDKbKDLnLqsZrRpNTttSoBtKXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx38ZElymo3wAb0z2i7N0XZr.jpg?f=fotoalbum_large

Het onderste logo heb ik kunnen verscherpen door het logo kleiner te maken en met de tools bezig te zijn.
De randen en kleuren zijn iets anders en vooral korrelig.
Ik heb het logo helaas niet op hoge resolutie kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door 0108daniel op 15-11-2020 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is het je echt te doen om het leren gebruiken van Photoshop, of gaat het je om het eindresultaat? Indien het laatste, dan zou ik eerder kijken naar wat andere plaatjes, want de kwaliteit hiervan is niet veel soeps :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Dat gaat nooit mooi worden op basis van die afbeelding. Ik zou het Gulf-logo downloaden (dat is wel te vinden) en de vlaggen zelf opnieuw tekenen.

edit: of je kan aan de slag op basis van een foto zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxuUOAVH_Cqwbg3dc6VDN1lhjCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ugtvL5B55imzp3lvNGuWolm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Charango op 15-11-2020 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

g0tanks

Moderator CSA
Ook het logo met de vlag is wel in hoge resolutie te vinden hoor:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1146/4798/products/gulf_chequered_flag_2048x.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 15-11-2020 02:34 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laten we 't nog 1 stap verder trekken: Logo's horen in vectorformaat te zijn, niet in bitmap (raster) formaat. Dus doe jezelf een lol en zoek een SVG, EPS, AI, CDR of iets van dien aard. Dat kun je op de maan projecteren en dan is 't nóg haarscherp of op een rijstkorrel laseren (bij wijze van). Een goed begin als je een logo van derden zoekt (en dus niet zelf een logo ontwerpt) is brandsoftheworld (blader even door de 6 pagina's, er zijn een aantal varianten; de specifieke met de vlag kon ik niet 1, 2, 3 vinden, maar met wat behendigheid in Illustrator, Inkscape of eender welk vector-teken programma heb je dat zo overgetrokken - of, als het wat minder nauw komt, je 'leent' de vlag van een ander logo; een kleur veranderen of een paar lijntjes verslepen is kinderspel in vectorformaat).

Serieus; als je iets met logo's wil gaan doen, doe jezelf een lol en ga vector. Always.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 15-11-2020 03:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bedankt voor de hulp/informatie.
@g0tanks: heb je dat logo op google gevonden?
Ik zat lang te zoeken met allemaal verschillende zoekopdrachten maar kon het logo niet zo scherp vinden.
@roblll: dankje voor de uitleg.
Voor mij hoeft het niet in vector te zijn omdat ik max vast zit aan een A4 formaat.
Ik ken de site brandsoftworld, maar zijn zeer beperkt in de logos.
Ik heb alleen ervaring met photoshop omdat mij destijds werd aangeraden te gebruiken.

Inmiddels is het gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

g0tanks

Moderator CSA
0108daniel schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:43:
@g0tanks: heb je dat logo op google gevonden?
Ik zat lang te zoeken met allemaal verschillende zoekopdrachten maar kon het logo niet zo scherp vinden.
Ja, als je zoekt op 'gulf logo' en vervolgens het eerste resultaat aanklikt met de vlag zie je de versie die ik heb gepost in related images.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1