Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Vraag
Alle reacties
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
EOL betekent in dit geval ook dat het geen updates meer zal ontvangen, niet dat het direct stopt met werken. Dus ook al is het vervelend, en heb je er een les door geleerd, je hebt nog steeds gekregen wat je dacht te kopen: werkende access points.
The devil is in the details.
Je weet dat de meeste hardware maar 2 jaar ondersteuning krijgt...
Als je nu een pc met Windows XP tweedehands koopt weet je immers ook dat je geen updates meer krijgt.
Welk risico denk je te gaan lopen doordat ze geen updates meer krijgen?The-dragon schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:06:
De verkoper reageert helaas niet op mijn berichten en nu ben ik eigenlijk een beetje radeloos en weet ik niet goed wat ik moet doen?
https://community.ui.com/...9d-49f4-85b9-b6aa54659ef7
De aankondiging was dus al meer dan een jaar geleden.
Na EOL datum kan je je controller dus niet meer updaten omdat dan de AP's niet meer configureerbaar meer zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 14-11-2020 22:22 ]
Bij een zakelijke verkoper kun je je wellicht beroepen op de Wet Koop op Afstand, ook al is de deal via Marktplaats tot stand gekomen.
[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 14-11-2020 22:21 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Was aan aankoop van een particulier. Dus ik heb gewoon pech dan.Xander schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:19:
Was dit een aankoop van een particulier? Dan heb je gewoon pech. Je hebt precies gekregen waar je voor hebt betaald, een model accesspoints uit 2014, welke overigens ook geen 802.11ac ondersteunen. Dat laatste zou ik erger vinden.
Bij een zakelijke verkoper kun je je wellicht beroepen op de Wet Koop op Afstand, ook al is de deal via Marktplaats tot stand gekomen.
Heb mijn (duur) lesje wel geleerd.
Hoe was hij aangeboden in de advertentie? Als er UAP-LR stond, heb je pech, als hij als UAP-AC-LR was aangeboden dan heb je een punt. Waarom heb je eigenlijk de LR-versie gekocht? Zijn ze voor in een fabriekshal?
Ik heb deze gekocht omdat we hier thuis met redelijk dik beton zitten en deze werd aangeraden door een kennis. helaas wist ik niet dat er meerdere versies bestonden van dit type.
Daar helpt een lr niet mee.The-dragon schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:28:
Stond inderdaad UAP-LR.
Ik heb deze gekocht omdat we hier thuis met redelijk dik beton zitten en deze werd aangeraden door een kennis. helaas wist ik niet dat er meerdere versies bestonden van dit type.
Tenminste dekking en communicatie is niet alleen afhankelijk van de kracht van een access point...
Als je ac point op standje 100 door de muur aan het schreeuwen is.
En je gsm omdat hij minder kracht heeft die met standje 30 doet, dan heb je alsnog geen communicatie omdat de sterkte van de gsm antenne icm de muur onvoldoende blijkt
The problem with communication is the illusion it has taken place.
In principe niks aan de hand, en de instellingen zijn gewoon aanpasbaar?
Stel dat AP voor enkele tientjes te koop gaan worden vanwege EOL, dan is dat best interessant.
PSN/XBL: DarkTaufu
Verwijderd
Wat is een mooie prijs? Als je alles voor een tientje hebt kunnen kopen, mag je als of niet klagen lijkt me?
En daar ga je de mist in. Als verkoper heb je ook een informatie plicht. En als je weet dat hij na 2021 niet meer werk moet je dit wel melden. Dit zelfde geldt voor de huidige verkoper. Alleen ligt bewijslast dat verkoper er van wist aan de koper. En dit is vaak erg lastig te bewijzen.detulp050 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:28:
Juridisch gezien heb je nergens recht op. Verkoop door particulier, je hebt een onderzoeksplicht en de verkoper heeft exact geleverd wat je hebt gekocht. Helaas pindakaas. Mocht je ze kwijt willen, dan kun je ze wellicht aanbieden op Marktplaats; aan jou welke informatie je erbij vermeldt.
Het ding werkt nog gewoon. Alleen niet met toekomstige software versies. Dan blijf je dus gewoon de huidige gebruiken.loki504 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:41:
[...]
En daar ga je de mist in. Als verkoper heb je ook een informatie plicht. En als je weet dat hij na 2021 niet meer werk moet je dit wel melden.
Als ik mijn 6 jaar oude Samsung Galaxy S5 verkoop, moet ik dan melden dat deze geen updates van de fabrikant meer ontvangt?
Een oldtimer auto waarvan geen nieuwe onderdelen meer te bestellen zijn?
Of moet de koper zich misschien even verdiepen in wat hij koopt?
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 16-11-2020 07:52 ]
Als het product het gewoon doet, dan heeft de verkoper echt geen informatieplicht over de ondersteuning vanuit een fabrikant en zeker niet als de ondersteuning de feitelijke werking van het product niet ondermijnt. Dat is juridisch nergens geregeld, echt niet. Het product moet overeenkomen met de beschrijving, tenzij de koper er logischerwijs vanuit kan gaan dat de beschrijving niet klopt (bijvoorbeeld: Echte airpods, zo goed als nieuw, voor een tientje).loki504 schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:41:
[...]
En daar ga je de mist in. Als verkoper heb je ook een informatie plicht.
Of heb je wetgeving danwel jurisprudentie waar dit uit blijkt? Boek 7 van het Burgerlijk wetboek heeft namelijk geen impact op de verkoop van particulier naar particulier.
Waar je gelijk in hebt is dat -mocht je stelling kloppen- dat dit bewijzen vrijwel onmogelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door detulp050 op 16-11-2020 08:16 ]
Ik ging er even vanuit dat ze ook niet meer configureerbaar zijn na die datum. Wat een product in mijn ogen vrij nutteloos maakt.
Uiteraard heeft de koper ook een onderzoeksplicht. Hoever het voor updates van AP gaat durf ik niet te zeggen.
En waarom is BW7 niet van toepassing op C2C?
Lijkt me sterk.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Er is in principe geen enkel stukje hardware dat goed met dik beton kan omgaan.The-dragon schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:28:
Stond inderdaad UAP-LR.
Neehoor, klopboren zijn hardware die daar speciaal voor ontwikkeld zijn. Netwerkkabel door het gemaakte gat en de boel bedraad aansluitenMarcoC schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:39:
[...]
Er is in principe geen enkel stukje hardware dat goed met dik beton kan omgaan.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
dat zegt ik niet. De vraag is hoe makkelijk TS het had kunnen vinden. en of de verkoper er van wist.(en updates is het probleem niet echt). Alleen het stukje configureerbaar is wel een dingetje.Gunner schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:37:
Dus dan zou je ook geen iPhones meer mogen verkopen die geen iOS-updates meer krijgt. Of Android-toestellen waar al veel eerder geen nieuwe software meer voor komt?
Lijkt me sterk.
nu ik het forum stukje lees van Ubiquiti zijn ze nog wel configureerbaar zolang je ze niet update(waarom zou dit uberhaupt mogelijk zijn?). Dus om terug te komen op de Iphones. als de oudere iphones niet meer configureerbaar zijn na bepaalde tijd wat 4/5 maanden is is dat wel een probleem om het te verkopen als werken prima ja.
Het gaat niet om het updaten van het accesspoint, maar om het updaten van de controllersoftware.loki504 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:49:
nu ik het forum stukje lees van Ubiquiti zijn ze nog wel configureerbaar zolang je ze niet update(waarom zou dit uberhaupt mogelijk zijn?).
Het accesspoint zelf zul je na die datum inderdaad niet meer kunnen updaten (want ze brengen uiteraard geen updates meer uit na die datum). Maar update je daarna de controller, dan kan het spul niet meer met elkaar praten.
Alleen als je een dedicated controller hebt draaien én meer Ubiquiti apparatuur waarvoor een nieuwere controller versie wel wenselijk is loop je tegen problemen aan.