iPhone 12 of 12 mini?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus124
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2020
Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand heeft getwijfeld tussen deze twee nieuwe iPhones. Ik heb nu de iPhone 8. Nu zit deze natuurlijk tussen de 2 formaten van de nieuwe iPhones in en twijfel ik daar heel erg over. Ik kijk namelijk vaak films/series op mijn telefoon en daarom zou hef fijner zijn om een groter scherm te hebben maar qua formaat en vasthouden ben ik bang dat ik de 12 net wat te groot ga vinden.

Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Suus124 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:46:
Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand heeft getwijfeld tussen deze twee nieuwe iPhones. Ik heb nu de iPhone 8. Nu zit deze natuurlijk tussen de 2 formaten van de nieuwe iPhones in en twijfel ik daar heel erg over. Ik kijk namelijk vaak films/series op mijn telefoon en daarom zou hef fijner zijn om een groter scherm te hebben maar qua formaat en vasthouden ben ik bang dat ik de 12 net wat te groot ga vinden.

Iemand aanbevelingen?
Kijk je veel films op je telefoon, dan zeker een grotere. Denk dat de grote vraag is, gebruik je je telefoon vaak met 1 hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus124
Ja ik gebruik mijn telefoon wel regelmatig met 1 hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Hier kan je vrij goed de verschillen tussen de iPhone 8, 12 Mini en 12 zien: https://www.apple.com/iph...ne12mini&device3=iphone12

De iPhone 8 zit er precies tussenin, dus aan jou de keuze of je iets groter of iets kleiner wilt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus124
Dankjewel! Erg lastig. Qua batterij duur nog ervaringen? Mijn iPhone 8 gaat dus erg snel leeg en ik heb gehoord dat de 12 mini een wat mindere batterij duur heeft dan de 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 18:43
Is lastig te zeggen. Ik heb nu een mini en een iphone 7 liggen maar ondanks dat de 7 groter is, is het scherm van de mini groter en stukken beter. De gewone 12 is weer een stuk groter maar wel lekkerder voor media ondanks dat ik met youtube kijken niet het gevoel heb dat ik iets mis.

Ter vergelijking heb ik ook diverse grote toestellen hier in huis zoals een S20+.

Wat batterij duur kan ik nog niet zoveel zeggen want heb hem nog maar net maar in iedergeval beter dan iphone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Suus124 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:02:
Dankjewel! Erg lastig. Qua batterij duur nog ervaringen? Mijn iPhone 8 gaat dus erg snel leeg en ik heb gehoord dat de 12 mini een wat mindere batterij duur heeft dan de 12.
Dat is één van de weinige nadelen die veel reviews benoemen: de 12 Mini gaat minder lang mee dan de 12. Of dat vergelijkbaar is met de iPhone 8, is lastig te zeggen, alhoewel de 12 en 12 Mini allebei waarschijnlijk wel langer meegaan dan een wat oudere 8.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03
Ik heb gisteren mijn iphone 8 vervangen door een iphone 12. Heb weken zitten twijfelen + wachten op de mini om dan in een winkel beide eens te kunnen vastnemen maar in België zijn alle niet essentiële winkels gesloten dus niet mogelijk..

De mini leek mij ideaal, weliswaar kleiner dan de 8 maar scherm wel groter! Na vele filmpjes op youtube toch beginnen twijfelen, de gewone 12 is maar 0’8cm langer, zoveel is dat toch niet?

Goed, knoop doorgehakt, het is de gewone 12 geworden. 1 dag later moet ik zeggen dat ik nog niet volledig overtuigd ben. Acties op de iphone 8 deed ik altijd met 1 hand, dat kan nu niet meer, zeker niet met nog een hoesje rond. Groot scherm is wel leuk, kan veel meer op. Ik geef mezelf nog een tijdje om te wennen aan het formaat, komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus124
Goh wat lastig he! Ik begin nu toch wel weer erg te twijfelen. Neigde meer naar de gewone 12 maar de 12 mini spreekt mij nu misschien toch weer iets meer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17
Ik kom ook van een iPhone 8 af. Had tijdje terug al screenprotectors besteld voor een mini, omdat ik overtuigd was dat dat mijn beste keuze zou zijn. Tot ik op een dag wakker werd en besloot voor een gewone 12 te gaan. Heb die toen de volgende dag al kunnen ophalen en heb er geen moment spijt van. De momenten dat ik de telefoon niet met 2 handen kan bedienen komt niet veel voor. En als dat voorkomt, is het met name voor het toetsenbord wat voor mij prima werkt met 1 hand. Het scherm laat je ook snel zakken door aan de onderkant van je scherm naar beneden te swipen
Bijkomende voordeel voor filmpjes, internetten etc. heeft dat grotere scherm voor mij echt een meerwaarde heeft.
Maar het is een moeilijke vraag. Ik denk nier dat je snel een verkeerde keuze maakt. Ik weet niet of alle antwoorden je gaan helpen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren natuurlijk. Belangrijkste vraag voor jezelf zal zijn waarvoor je de telefoon het meest gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het scherm van de mini is in diagonaal wel groter maar doordat het scherm smaller is vond ik hem niet fijner dan mijn se2020. De mini is dus terug naar de winkel, voor mij is de se2020 precies goed. Ik kijk geen filmpjes en speel geen spelletjes. Meeste is gewoon bellen en surfen op 't net.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 14-11-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik heb vandaag de iPhone 12 Mini gehaald. Ik had hiervoor de iPhone X.

Was aan het twijfelen tussen de gewone 12 en de Pro, maar toen ik deze zag en in mijn hand had, was ik gelijk verkocht. Ideaal weer een wat kleinere telefoon. De X was niet met 1 hand te bedienen en was best irritant.

Ik moet er wel bij zeggen dat voor media content ik altijd een iPad Pro gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Laatst online: 04-10 12:46
Ik heb de mini en hij is echt geweldig. let batterij gaat wel iets sneller leeg dan de 12. De batterij gaat ongeveer net zo lang mee als de XS en X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus124
Bedankt voor alle reacties. Ik ga toch nog maar een keer naar de winkel om ze allebei even in de hand te houden!
Pagina: 1