Alternate.nl: mag ik een kaart na 30 dagen terugsturen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpuyo123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-08-2021
Hallo allen.

Recent heb ik een video kaart voor mijn zoon gekocht van Alternate.nl, het is een nieuwe model dus heb hem direct maar gekocht wanneer deze beschikbaar was. Over een paar dagen is het 30 dagen geleden dat ik hem ontvangen heb. Mijn zoon was gisteren jarig, en het bleek dat ie toch liever een ander model had nadat hij hem (netjes) ingebouwd en uitgetest heeft.

Mag dit? Kan ik deze video kaart retourneren?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De wet koop op afstand heeft het over 14 dagen. Daar ben je natuurlijk ruim overheen. Indien de winkel zelf geen aanvullende voorwaarden heeft waarbij het langer is, heb je geen recht op retour.

Maar los van dat, wat heb je gevonden in de voorwaarden van de winkel voordat je dit topic aan hebt gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je kan hem sowieso retourneren, of je nog geld terug kan krijgen is de echte vraag denk ik?

Voor die vraag zul je echter ook gewoon bij de shop moeten zijn.
1e hit op hun website:
https://www.alternate.nl/...e-retourneren/Retourrecht

Ze geven dus zelf 30 dagen na ontvangst aan.

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2020 20:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpuyo123
https://www.alternate.nl/...roduct%20te%20retourneren.

Hallo Pilatus! Deze bedoel ik: "In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. Alternate hanteert een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 21:06
Waarom 'm over een paar dagen pas terugsturen? Meld 'm nu aan als retour, dan zit je nog binnen die 30 dagen, toch? En dan heb je nog enige tijd om 'm daadwerkelijk terug te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 14-11-2020 20:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpuyo123
Nee, ik wil hem zo snel mogelijk terugsturen, was alleen benieuwd of jullie wisten of de 30 dagen in deze context toegestaan is. Mijn zoontje wil graag een betere kaart, zo snel mogelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zolang je niks geks met de kaart hebt gedaan, is die 30 dagen hier precies voor bedoeld. Om 'm uit te proberen/te overwegen.

Maar, even voor de duidelijkheid: je vraag gaat dus vooral over of je 'm binnen 30 dagen retour mag melden, maar 'm na die 30 dagen nog retour kan sturen? Meestal kan dat wel, ook omdat de levertijd niet altijd iets is waar jij iets aan kan doen, maar dat zal ook per winkel verschillen hoe coulant ze erin zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Hahn op 14-11-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpuyo123
Ja inderdaad, trouwens bedankt voor reacties zover. Hij is aankomende woensdag 30 dagen in huis. Ik wil hem zo snel mogelijk, desnoods vanavond, nog wel voor retour aanmelden. De daadwerkelijke levering kan natuurlijk langer duren als woensdag.

Maar het is dus geen probleem dat mijn zoon hem voor een dag heeft uit getest? De verpakking en accesoires zijn er allemaal nog, en met de kaart is niks geks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Even proberen mag om te testen, maar zo te horen wil 'ie sowieso een andere, dus misschien beter om 'm gewoon gelijk te retourneren? 10 uur lang gamen zal niet iedereen zien als 'even testen' :P

Meld 'm direct aan als retour, en stuur 'm zo snel mogelijk terug. Als je 'm voor woensdag al verstuurd hebt, dan zit je sowieso goed. Mocht 'ie na woensdag pas aankomen, dan komt dat niet doordat je 'm te laat hebt verstuurd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 14-11-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpuyo123
Ok bedankt, hopelijk komt het dan goed. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even uit nieuwsgierigheid; Om welke video kaart gaat het en wat is de reden dat deze niet bevalt? (en welke vervanger moet er komen)

Maakt verder natuurlijk niet uit, maar ik ben daar wel benieuwd naar. :)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2020 21:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:49
Als het niet lukt kun je hem hier ook op de V&A zetten.
https://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is een vraag die de webwinkel je ook makkelijk kan beantwoorden en zoals al in meerdere reacties is gemeld ook goed op de website staat vermeld.

Ik zie, op dit moment, dan ook geen reden om het topic verder open te houden en hang hier dan ook een slotje aan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.