Danfoss thermostaat kraan vervangen (badkamer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Zo’n 2,5 jaar geleden hebben wij de badkamer vernieuwd en is er ook een nieuwe radiotoren geplaatst incl thermostaatkraan + danfoss knop.. Nu hebben wij afgelopen week besloten om alle radiatoren in de woning te voorzien van thermostaatkranen icm de Tado knoppen.

Ofwel de bestaande knop moet er af zodat we de Tado (incl eventueel opzetstuk) kunnen plaatsen.
Nu lijkt het alsof de Inbus dol is gedraaid (of vast is geroest).. Is het makkelijk deze los te slijpen zonder dat de gehele kraan kapot gaat?

Iemand ervaring?

Gaat om de volgende kraan: https://store.danfoss.com...C-Wit-RAL-9016/p/013G6070

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Sleufje in slijpen en met XXL gleufbit doen.

Inbus is een formfactor uit de hel.

Maar inbus dol of vastgeroest... meestal is het allebei. De inbus is rond ondertussen?

[ Voor 65% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kun je niet met een maatje groter torx erin?

Je kunt waarschijnlijk wel de knop eraf pellen met een dremel of multitool. Die buitenring lijkt plastic.

Misschien de knop kan ook los door er met de hamer op te slaan in de richting van de kraan af. Als ik de tekening bekijk raakt hij dan niets van de kraan zelf.
Dus, grote steeksleutel er omheen en een paar tikkies geven?

Als je nog van diezelfde dingen hebt even kijken. Dit is waar hij op zit volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Heb in eerste instantie de knop er af kunnen trekken. Toen bleef een harde kunststof ring over die ik met een dremel en waterpomp tang heb kunnen verwijderen..

Schroef was inderdaad helemaal vastgeroest.. nu nieuw koppelstuk en de tado erop en werkt weer.🙂

Inbus was inmiddels ook dol maar zat 10-15 cm boven de vloertegel en was zo niet heel praktisch te bereiken. Met de dremel alles stukje voor stukje kunnen wegslijpen

[ Voor 24% gewijzigd door koentjuh1987 op 15-11-2020 06:36 ]

...