Nieuwe GPU aankopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quzix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-03 20:16
Hallo,

Ik zoek een?
GPU, heb al een beetje rondgekeken en voor zie dat een GeForce GTX1660 Super, goed presteerd vooral voor de prijs die je er op dit moment voor betaald.
Maar nu zijn de nieuwe kaarten ook al uit: RTX 5070 leek mij zelf ook heel mooi, maar zou dit in mijn build passen? is wel prijziger maar zou ik ook weer een stuk langer mee vooruit kunnen.
Nu is het ook dat ik ergens las dat komende maand AMD ook met nieuwe kaart gaan komen die weer moet kunnen concurreren met de 5070/80. Afwachten waard ( op het issue na, dat je ze bijna niet kan krijgen ).

Ik gebruik het vooral voor gamen

Wat is je budget?
Dit ligt dus heel erg aan hoe lang ik er mee vooruit kan, 1660 voor 240 is een mooie prijs, maar die zal ik eerder weer moeten upgraden dus 600/ 700 zou ook best kunnen als dit mij langere tijd mooie game kwaliteit levert.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf altijd wel een Nvidia gewend maar zou mij opzich niet zoveel uitmaken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: Intel Core i5-4670
GPU: Nvidia GTX 970
SSD: Crucial M500 120GB
SSD: Microsoft Storage Space Device 498GB
HDD: Seagate ST3500630AS 500GB - 28.4%
RAM: Unknown CMZ8GX3M1A1600C9 0215 CMZ8GX3M1A1600C10 16GB
MBD: MSI Z87-G45 GAMING (MS-7821)

Ik gebruik de pc hoofdzakelijk om te gamen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Een 1660 Super presteert goed met recente cpu's die minimaal 6 cores hebben. Met een quadcore uit 2013 mag je, afhankelijk van de game, een cpu bottlekneck verwachten. Eigenlijk is het hele systeem toe aan een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat game je er op en waar loop je tegenaan?
Ofwel, de reden van je upgrade. Kan best zijn zoals hier boven mij, dat de rest van je pc een upgrade nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quzix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-03 20:16
hmmm, jaa ik had al enig vermoeden dat de cpu dan ook niet snel genoeg zou zijn,
MBD hier nog erg belangrijk in?

aangezien de GPU en CPU een vrij zware aankoop zou zijn