Beste mensen van het forum,
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe televisie en zou graag wat advies van wat kenners willen weten.
Hierbij ben ik aan het kijken naar een tv in het formaat van 43 inch.
Helaas kan ik niet een formaat groter kwijt i.v.m. ruimte (ik huur een kamer in Amsterdam).
Waarvoor ik de tv wil gaan gebruiken:
Ik heb een PS4 en wil uiteindelijk ook een PS5 aanschaffen. (momenteel game ik op een pc monitor 75 hz)
Verder kijk ik graag series op Netflix en Amazon Prime;
Tot slot kijk ik reguliere tv zoals de VI en voetbal/basketbal wedstrijden.
Tijdens mijn zoektocht ben ik door een verkoper op een aantal punten uitgekomen.
Het beste is om geen 50 hz tv te nemen omdat er dan steeds wat schokkende beelden kunnen zijn met gamen?
Hierbij adviseerde hij een tv met ten minste 100 hz?
Verder moet de input latency zo laag mogelijk zijn gezien ik er ook op wil gamen.
Voor films en series adviseerde hij mij een 4K tv te nemen.
Uiteindelijk ben ik bij drie tv zaken geweest waarbij de volgende tv's aanbod kwamen:
Sony KD-43XH8599 (BAEP) a 750 euro EP, KameraExpress en Expert;
Sony KD-43XH8505 gezien bij Mediamarkt en Coolblue voor 700 euro;
Sony KD-43XH8596 (BAEP) gezien bij BCC voor 750 euro;
Philips 43PUS9235 gezien omdat deze goed geluid heeft echter denk ik geen 100 Hz tv.
Nu is mij het verschil erg onduidelijk tussen deze tv's.
Als ik op de Sony site kijk is het enige verschil dat 8505 800hz motionflow heeft en dat de andere twee 1000Hz motionflow? Verder heb ik ook geen idee wat dit inhoudt.
Is het verschil in motionflow een goede reden om de duurdere variant aan te schaffen a 50 euro meer?
Alvast bedankt voor jullie input en feedback!
Het wordt ten zeerste gewaardeerd
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe televisie en zou graag wat advies van wat kenners willen weten.
Hierbij ben ik aan het kijken naar een tv in het formaat van 43 inch.
Helaas kan ik niet een formaat groter kwijt i.v.m. ruimte (ik huur een kamer in Amsterdam).
Waarvoor ik de tv wil gaan gebruiken:
Ik heb een PS4 en wil uiteindelijk ook een PS5 aanschaffen. (momenteel game ik op een pc monitor 75 hz)
Verder kijk ik graag series op Netflix en Amazon Prime;
Tot slot kijk ik reguliere tv zoals de VI en voetbal/basketbal wedstrijden.
Tijdens mijn zoektocht ben ik door een verkoper op een aantal punten uitgekomen.
Het beste is om geen 50 hz tv te nemen omdat er dan steeds wat schokkende beelden kunnen zijn met gamen?
Hierbij adviseerde hij een tv met ten minste 100 hz?
Verder moet de input latency zo laag mogelijk zijn gezien ik er ook op wil gamen.
Voor films en series adviseerde hij mij een 4K tv te nemen.
Uiteindelijk ben ik bij drie tv zaken geweest waarbij de volgende tv's aanbod kwamen:
Sony KD-43XH8599 (BAEP) a 750 euro EP, KameraExpress en Expert;
Sony KD-43XH8505 gezien bij Mediamarkt en Coolblue voor 700 euro;
Sony KD-43XH8596 (BAEP) gezien bij BCC voor 750 euro;
Philips 43PUS9235 gezien omdat deze goed geluid heeft echter denk ik geen 100 Hz tv.
Nu is mij het verschil erg onduidelijk tussen deze tv's.
Als ik op de Sony site kijk is het enige verschil dat 8505 800hz motionflow heeft en dat de andere twee 1000Hz motionflow? Verder heb ik ook geen idee wat dit inhoudt.
Is het verschil in motionflow een goede reden om de duurdere variant aan te schaffen a 50 euro meer?
Alvast bedankt voor jullie input en feedback!
Het wordt ten zeerste gewaardeerd
[ Voor 8% gewijzigd door glen123 op 26-11-2020 09:38 . Reden: Prijs wijzigingen en motionflow? ]