Goedemiddag allemaal,
In 2015 heb ik jullie reeds advies gevraagd en daar ben ik deze community zeer dankbaar voor
.
Deze build heeft mij 5 jaar lang plezier gebracht. Het is echter alweer 2020 en dat maakt het tijd om mijn trouwe PC te upgraden.
De SSD, behuizing, GPU en voeding zou ik graag meenemen naar mijn nieuwe build.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe CPU, moederbord en geheugen, waarmee ik weer 5 jaar vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt grotendeels gebruikt om te gamen. Ook werk ik er op, maar dit vereist geen uitzonderlijke rekenkracht o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momentele inschatting: CPU 320, Moederbord 120, Geheugen 70(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat een CPU, bijpassende mobo & nieuw geheugen afdoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nvt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game momenteel op 1080p via een 144hz monitor. Ik speel veel shooters, en heb dus baat bij een hoge frame rate. Over 1,5 á 2 jaar ben ik van plan ook de GPU te updaten. Wanneer ik deze update wil ik ook de overstap maken naar 1440p. Maar dat is vooralsnog dus toekomstmuziek.
Ga je overklokken?
Ik heb niet de benodigde kennis om te overklokken. En zal hier dus naar waarschijnlijkheid dus ook geen beroep op doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan, maar zit momenteel in een dilemma. Intel schijnt(?) het momenteel beter te doen op 1080p denk aan de Intel i7 10700k, op 1440p (waar ik dus binnen 2 jaar naar toe wil) word bijvoorbeeld de Ryzen 7 3700X geprezen. Dit zijn de CPU’s welke ik dus vooralsnog ook interessant vind. Is dit terecht? Of zijn er misschien interessante opties waar ik nog niet aan gedacht heb?
Wat is wijsheid, en welke is meer toekomst bestendig?
Ook verkeer ik in dubio betreffende het geheugen. Zou 16GB genoeg zijn, of kan ik beter direct naar de 32GB gaan?
Dit zijn de 2 opties welke ik heb samengesteld:
In 2015 heb ik jullie reeds advies gevraagd en daar ben ik deze community zeer dankbaar voor
Deze build heeft mij 5 jaar lang plezier gebracht. Het is echter alweer 2020 en dat maakt het tijd om mijn trouwe PC te upgraden.
De SSD, behuizing, GPU en voeding zou ik graag meenemen naar mijn nieuwe build.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe CPU, moederbord en geheugen, waarmee ik weer 5 jaar vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt grotendeels gebruikt om te gamen. Ook werk ik er op, maar dit vereist geen uitzonderlijke rekenkracht o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momentele inschatting: CPU 320, Moederbord 120, Geheugen 70(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Antec VPF Series 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat een CPU, bijpassende mobo & nieuw geheugen afdoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nvt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game momenteel op 1080p via een 144hz monitor. Ik speel veel shooters, en heb dus baat bij een hoge frame rate. Over 1,5 á 2 jaar ben ik van plan ook de GPU te updaten. Wanneer ik deze update wil ik ook de overstap maken naar 1440p. Maar dat is vooralsnog dus toekomstmuziek.
Ga je overklokken?
Ik heb niet de benodigde kennis om te overklokken. En zal hier dus naar waarschijnlijkheid dus ook geen beroep op doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan, maar zit momenteel in een dilemma. Intel schijnt(?) het momenteel beter te doen op 1080p denk aan de Intel i7 10700k, op 1440p (waar ik dus binnen 2 jaar naar toe wil) word bijvoorbeeld de Ryzen 7 3700X geprezen. Dit zijn de CPU’s welke ik dus vooralsnog ook interessant vind. Is dit terecht? Of zijn er misschien interessante opties waar ik nog niet aan gedacht heb?
Wat is wijsheid, en welke is meer toekomst bestendig?
Ook verkeer ik in dubio betreffende het geheugen. Zou 16GB genoeg zijn, of kan ik beter direct naar de 32GB gaan?
Dit zijn de 2 opties welke ik heb samengesteld:
1 | Processors | Intel Core i7-10700 Boxed | € 326,98 | € 326,98 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 129,95 | € 129,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 66,- | € 66,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 522,93 |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 315,05 | € 315,05 |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 101,- | € 101,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 66,- | € 66,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 482,05 |