Ik maak wel eens YouTube video's van technische onderwerpen als hobby. Veel screencaptures en voice-over.
In de montage hebben mijn video's altijd een enorm aantal knips, dus op de tijdlijn zie je eigenlijk alleen randjes van knips ziet en geen beeldjes van de video. Je hebt geen overzicht.
Ik snap dat de beste oplossing zou zijn dat ik perfect bronmateriaal zou maken.
Maar zou pre-renderen van delen van de video een oplossing kunnen zijn? Dat ik bijvoorbeeld per "hoofdstuk" een apart videobewerkingsbestand maak, waarvoor ik een eigen outputbestand render. De outputbestanden van elk hoofdstuk zet ik dan achter elkaar in een overkoepelend videobewerkingsbestand, waar ik dan het eindresultaat uit render.
Hoeveel verlies aan beeldkwaliteit geeft dit in het huidige digitale tijdperk?
Is dit hoe professionals werken?
In de montage hebben mijn video's altijd een enorm aantal knips, dus op de tijdlijn zie je eigenlijk alleen randjes van knips ziet en geen beeldjes van de video. Je hebt geen overzicht.
Ik snap dat de beste oplossing zou zijn dat ik perfect bronmateriaal zou maken.
Maar zou pre-renderen van delen van de video een oplossing kunnen zijn? Dat ik bijvoorbeeld per "hoofdstuk" een apart videobewerkingsbestand maak, waarvoor ik een eigen outputbestand render. De outputbestanden van elk hoofdstuk zet ik dan achter elkaar in een overkoepelend videobewerkingsbestand, waar ik dan het eindresultaat uit render.
Hoeveel verlies aan beeldkwaliteit geeft dit in het huidige digitale tijdperk?
Is dit hoe professionals werken?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”