Toon posts:

Advies receiver en boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc aansluiten op mijn stereo, en dat moet dus gebeuren dmv een nieuwe receiver die ik waarschijnlijk ga kopen.
Maar ik weet niet welke ik 'moet' kopen.
Het gaat eigenlijk om muziek te luisteren.
Vandaar dat ik mijn pc erop wil aansluiten zodat ik mp3 via mijn stereo kan afspelen.

Naast de receiver wil ik ook 4 goeie boxen erbij hebben zodat ik een goed geluid op mijn kamer heb.

De muziek die ik luister bevat veel lage bastonen enz. voor het geval dat wat uitmaakt bij de keuze van boxen.

Ik moet dus hebben:
Receiver
4 Boxen (event. nog een subwoofer)

Wat voor receiver raden jullie mij aan?
En welke boxen?

Ik heb nu een SB Live! 1024 en wil daar mijn receiver op aansluiten, kan dat goed, zonder dat de kwaliteit eronder lijd?

Mijn budget zal ongeveer rond de 700/800 liggen.

graag pics/uitleg/links/reviews als jullie iets aanbevelen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Kijk voor een Yamaha versterker met een 5.1 ingang. De Rx-v393

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/archives/gif/rxv393.gif

Koop als sattlieten 4 x mission 70, voor maximaal 400 gulden, ze gaan er uit, dus duurder mogen ze niet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/70b.gif

Subwoofer kan later nog.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
En waarom deze receiver en boxen?
Zijn die zo goed dan?
Het is iig voor op mijn slaapkamer dus de boxen moeten dan voor 'close combat' zijn if U know What I mean.
Waar kan je ze kopen, wat is de prijs van die receiver?

• JT

JT

VETAK y0

Je zal wel iets (100 a 200) boven je budget uit komen, maar dan heb je wel wat goeds.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hmm je wil zeer goed geluid maar niet meer dan 7 a 800 gulden uitgeven.
Nou dan zal je op super aanbiedingen moeten azen die je soms tegen komt in winkels(met name radio correct staat er bekent om).
Of je moet bij 2e hands spullen gaan kijken.

btw: Als je echt top geluid wil hebben kost elk onderdeel van je hifi systeem los al meer dan 500 piek.....

Verwijderd

Topicstarter
Een budget is er niet voor niets |:(

Heeft iemand nog receivers van bijv. JVC/Philips die ook goed zijn en gewoon in de standaard megapoolwinkels e.d. te krijgen zijn en ook goed zijn.

http://www.megapool.nl/privatedata/ImgProducts/2098_0.gif[/img]
FM-stereo-MG-LG ontvangst
RDS/EON, 30 voorkeurzenders
5 x 60 Watt vermogen
6 aansluitingen
Dolby Surround Prologic
Incl. afstandsbediening
fl 499,-

is dit wat?

Verwijderd

Je link werkt helaas niet:(
poging twee? :)

Maar als je reviews van kopers wil zien:
www.audioreview.com

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:17 schreef Da_man het volgende:
Een budget is er niet voor niets |:(
Weet je wat rekken is ? Staat in Van Dale. Zo'n beetje de helft van de mensen die een budget stellen voor een goedkopere set overschrijdt dat budget. Nou probeer ik jou gvd te helpen, krijg ik zo'n antwoord :( De reden waarom ik dat doe is omdat je anders troep koopt.

Maar zoek jij het ff lekker uit. Ik help geen mensen die bijdehand gaan lopen doen.

Ecodan warmtepomp

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Als je voor een receiver van megapool gaat, zou ik voor jvc kiezen. dat is een degelijk merk. philips niet echt helaas. ik weet niet hoe dat tegenwoordig is met philips, maar naar mijn mening zijn alleen de vcr's, tv's e.d. goed van hun...vooral versterkers van philips vertonen nogal vaak het kwaaltje dat na verloop van tijd een kanaal het niet meer doet en dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor je stereo sound :)

als je echt kwaliteit wilt, moet je zeker ook eens naar yamaha kijken...en dan voor jouw budget de goedkopere reeks...veel kwaliteit voor relatief weinig geld.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:34 schreef timotheebastin het volgende:

als je echt kwaliteit wilt, moet je zeker ook eens naar yamaha kijken...en dan voor jouw budget de goedkopere reeks...veel kwaliteit voor relatief weinig geld.
Zie mijn posts timothnogwat

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:33 schreef JT het volgende:

[..]

Weet je wat rekken is ? Staat in Van Dale. Zo'n beetje de helft van de mensen die een budget stellen voor een goedkopere set overschrijdt dat budget. Nou probeer ik jou gvd te helpen, krijg ik zo'n antwoord :( De reden waarom ik dat doe is omdat je anders troep koopt.

Maar zoek jij het ff lekker uit. Ik help geen mensen die bijdehand gaan lopen doen.
Bijdehand?
Ik zeg alleen maar dat ik ook aan een budget vast zit, en die dus niet wil overschrijden.
700/800 is dus echt wel het maximaal haalbare. meer KAN ik er gewoonweg niet aan besteden. ok misschien 50,- extra :+
peace? :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:39 schreef Da_man het volgende:

[..]

Bijdehand?
Ik zeg alleen maar dat ik ook aan een budget vast zit, en die dus niet wil overschrijden.
700/800 is dus echt wel het maximaal haalbare. meer KAN ik er gewoonweg niet aan besteden. ok misschien 50,- extra :+
peace? :)
Ok, maar door dat |:( lijkt het alsof ik hier dom ben....Maar spaar dan acht ff verder !!! Neem aan dat je goed spul wil !

Ecodan warmtepomp

• mad_dog
  • Laatst online: 19-07 12:28
echte kwaliteit....echte!!...kost je 15.000 per box....... (versterker-->10.000)
maar dan heb je ook wat >:)
nee...ik heb het zelf niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou van sparen komt het niet meer. heb nl vakantiewerk gedaan heb ff 1000 piek verdient.
En had nog redelijk wat op mijn rek. staan.

en nu wou ik dus voor 7-800 iets kopen, en de rest 'bewaren', zodat ik geen bijbaantje hoef te nemen voorlopig. slim hè :P

Dus wat is het beste dat ik kan kopen voor 7-800, en goed voor muziek is in een kamer van ong. 7*6 meter ofzo

receiver met boxen
of sblive 5.1 en zo'n creative dtt2500 look-a-like oid ?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
goeie reacties plz, aan dit topic heb ik ook nog wat :)

ik weet al zeker dat ik voor mission speakers ga, moet er alleen nog een versterker voor hebben

Verwijderd

Topicstarter
pr-cies :)

Verwijderd

Laatste keer dat ik dit ga zeggen want ik wordt je ook een beetje moe.

Wanneer je voor muziek luisteren gaat vergeet dan die surround setjes. Je zei zelf al dat DVD en gamen sporadisch voorkomen en dat muziek nummer 1 is.

Laaste voorzet: Bijv een Marantz PM4000 bij rischersounds voor 499,- en een paar Eltaxjes Liberty 5+ voor 179,- stuk. En dat is niet binnen het budget(moeten ook nog speaker kabels bij) maar wel elke stuiver waard...

Zo, klaar...

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:51 schreef Da_man het volgende:
pr-cies :)
Bekende spelling... :O

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:42 schreef mad_dog het volgende:
echte kwaliteit....echte!!...kost je 15.000 per box....... (versterker-->10.000)
Ja inderdaad kwijl >:)
Maarik had het over spullen die voor wij aardbewoners nog te betalen is.
Dus zegmaar 2000 tot 3000 voor een paar speakers, 1000 voor de versterker etc. :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Mission M71's zijn momenteel in de aanbieding bij Staffhorst voor 249 p stuk. Dat is een van de betere speakers volgens What HIFI. (Best Buy in the 2000 Awards. Superb All-Rounders, Absolutely fantastic budget speakers.

Voor jouw budget van 700 a 800 gulden kom je toch niet echt heel erg ver. Ik zou eens beginnen met een receiver en twee boxen en dan evt een paar dat je nog hebt als surround aansluiten, maar dan alleen voor films. Dus muziek alleen over de hoofdspeakers.

Voor een setje met Subwoofer (alleen nuttig als je voor een 5.1 surround set gaat) moet je hiermee rekening houden:
front speakers f 500 (die Missions bijv.)
surround + center f 249 (ook Staffhorst)
5.1 versterker: f 500 (geen Dolby digital) tot f 800 en hoger (wel Dolby digital)
Subwoofer F 699 (B&W SB100 bij www.zwolsman.nl).
Plus nog een paar honderd piek aan kabel. Ixos 607 Low profile kost f 8 per meter, klinkt perfect en is plat met dubbelzijdig tape op de achterkant.

Kom je minimaal op 2500 uit.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 03:06 schreef victorvo het volgende:
B144T
...
...
Kom je minimaal op 2500 uit.
Als je nou de posts had gelezen (ook de mijnes dus) dan had je gezien dat ie maximaal maa 50 gulden extra kan uitgeven. Daar kan je gewoonniks goeds van kopen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 03:06 schreef victorvo het volgende:
...Kom je minimaal op 2500 uit.
ja bedankt voor je advies, maareh 2500,- :? :?
wat heb ik daar nou aan

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 13:52 schreef JT het volgende:

[..]

Als je nou de posts had gelezen (ook de mijnes dus) dan had je gezien dat ie maximaal maa 50 gulden extra kan uitgeven. Daar kan je gewoonniks goeds van kopen.
Voor die 50 piek extra kan ie anders wel mooi de nieuwe CD van rammstein halen :o
Dat is toch echt niet niks ;)

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 12 augustus 2001 13:54 schreef Da_man het volgende:

[..]

ja bedankt voor je advies, maareh 2500,- :? :?
wat heb ik daar nou aan
Wat je daar aan hebt?

Wat dacht je van een "wake-up call"? of een "Reality Check"?

Er zit niets anders op dan doorsparen, of een of ander Sharp budget setje kopen. Yoko heeft misschien ook nog wat in die prijsklasse. Moet je denk ik wel 300 bijbetalen om de garantie tot 12 maanden op te rekken.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 13:59 schreef victorvo het volgende:

[..]

Wat je daar aan hebt?

Wat dacht je van een "wake-up call"? of een "Reality Check"?

Er zit niets anders op dan doorsparen, of een of ander Sharp budget setje kopen. Yoko heeft misschien ook nog wat in die prijsklasse. Moet je denk ik wel 300 bijbetalen om de garantie tot 12 maanden op te rekken.
Dat zei ik al, maar hij wil het niet.

Ecodan warmtepomp

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 12 augustus 2001 13:52 schreef JT het volgende:

[..]

Dus dan zijn we het toch eens? Nix blaat, gewoon nuchter voorrekenen dunkt mij. Als iemand voor f 700 een receiver en 4 goeie boxen wil, gaan mijn nekharen enigszins overeind staan. Het zal vast wel mogelijk zijn om zo een schitterend ruimte-era design midisetje te kopen met van die schitterende 300 Watt (PMPO, 8 Watt RMS) speakerts erbij.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je kan ook even in winkels gluren naar een Pioneer versterker. Die bevallen mij persoonlijk qua geluid en kwaliteit (2jr garantie oa) beter dan andere "gewone" merken. Ook gaan ze bijna nooit stuk, in tegenstelling tot bijv. Sony.

Succes!

Zoals alle mensen met audio verstand zullen zeggen aap ik dat even netjes na: ga lekker luisteren joh.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Lekker luisteren, terwijl je net een redelijke av reciever hebt voor dat geld...800 piek een surround set kan gewoon niet, daar koop je nog geen mooie stereo opstelling voor.

Kortom spaar maar lekker door. >:)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:09 schreef hervaz het volgende:
Lekker luisteren, terwijl je net een redelijke av reciever hebt voor dat geld...800 piek een surround set kan gewoon niet, daar koop je nog geen mooie stereo opstelling voor.

Kortom spaar maar lekker door. >:)
Hervaz.. je bedoelt het vast goed, maar daar heeft die gast niets aan.. ook is de discussie "goede" stereo volgens HErvaz zijn maatstaven niet van toepassing hier. Ik begrijp dat jou edele oortjes meer dan 800,- willen horen, maar ik denk dat hij voor dat geld best iets aardigs kan kopen. Voor jou is het misschien niet veel soeps, maar geloof mij, van een pcspeaker setje naar zo'n stereo'tje is een vooruitgang. Als ie dan later net zo groot als jou is, dan kan ie ook heeeleee dure dingen kopen omdat die noooog beter klinken.

En ja, ik drijf de spot met je, omdat jij dat ook doet met mensen die geen duizenden guldens over hebben voor een stereo setje. Als het niet in de breedte kan, dan moet het in de lengte..

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben lang niet de enigste die zegt dat het niet kan (een av reciever met 4 speakers) gelieve ook ff op hun zeiken aub.

En ach zo edel is m'n gehoor niet maar ik houd nou eenmaal van goede spullen, het was ook niet mean of evil bedoeld, maar deze draad komt op me over als een "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"

Ik zeg vrij normaal dat het niet gaat voor het geld en dan zulke reacties... *zucht*

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:20 schreef hervaz het volgende:
Ik ben lang niet de enigste die zegt dat het niet kan (een av reciever met 4 speakers) gelieve ook ff op hun zeiken aub.

En ach zo edel is m'n gehoor niet maar ik houd nou eenmaal van goede spullen, het was ook niet mean of evil bedoeld, maar deze draad komt op me over als een "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"

Ik zeg vrij normaal dat het niet gaat voor het geld en dan zulke reacties... *zucht*
Njah, het klinkt erg lullig als je dan maar als advies geeft dat ie door moet sparen omdat ie anders alleen maar troep kan kopen. Misschien kan hij met een leuke versterker van 500,- en dan met speakers van weinig al een heel eind komen. Ik begrijp als jij zegt dat jij dat niet zou doen, maar waarom zou je hem dat misgunnen? Zoals ik al zei, niet iedereen hoeft zo'n stereo als jij hebt. MEeste mensen bij wie ik thuis kom hebben zelf nog een sony 2 x 40watt setje staan oid. Die zijn daar ook heel blij mee... Er is dus nog een verschil tussen heel slecht, en voor hem leuke set. Ik kan hem geen ongelijk geven namelijk, misschien wil ie wel ook nog een nieuwe vga kaart kopuh. Het kan niet voor iedereen allemaal.. en ik vindt het wel een beetje typerend dat je reageert met:
want en het gaat prima, en het begon met jou reactie, die ik niet normaal vond.

Nogmaals, als hij dat er voor over heeft kan ie toch blij zijn ermee, net als dat jij misschien heel blij bent met je fiat panda en je buurman per se een A8 moet. Snap je waar ik heen wil? Dus no hard feelings, gewoon die gast advies geven waar ie wat aan heeft...

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 14:25 schreef nigelator het volgende:

Ik kan hem geen ongelijk geven namelijk, misschien wil ie wel ook nog een nieuwe vga kaart kopuh. Het kan niet voor iedereen allemaal.. en ik vindt het wel een beetje typerend dat je reageert met:
[..]

want en het gaat prima, en het begon met jou reactie, die ik niet normaal vond.

Nogmaals, als hij dat er voor over heeft kan ie toch blij zijn ermee, net als dat jij misschien heel blij bent met je fiat panda en je buurman per se een A8 moet. Snap je waar ik heen wil? Dus no hard feelings, gewoon die gast advies geven waar ie wat aan heeft...
Nigelator, kap ff, want het is wel zo dat je voor dat geld alleen maar troep koopt. En als hij dat feit tot uiting wil brengen wat ik ook heb gedaan, laat hem dan lekker gaan. Hij doet het niet op een debiele manier ofzo. Als we nou allemaal op zo iets gelijk moeten reageren door de spot te moeten gaan drijven met een ander, dan is het hele forum verneukt. Ik denk day hij dit zegt omdat hij niks goeds KAN aanraden voor dit geld, net zoals ik. En ik wil ook niet dat iemand iets slechts koopt.

En je kan soms niet alles tegelijk kopen. Dan moet je een keuze maken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT reserve vakantie Mod.

;)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:35 schreef JT het volgende:

[..]

Nigelator, kap ff, want het is wel zo dat je voor dat geld alleen maar troep koopt. En als hij dat feit tot uiting wil brengen wat ik ook heb gedaan, laat hem dan lekker gaan. Hij doet het niet op een debiele manier ofzo. Als we nou allemaal op zo iets gelijk moeten reageren door de spot te moeten gaan drijven met een ander, dan is het hele forum verneukt. Ik denk day hij dit zegt omdat hij niks goeds KAN aanraden voor dit geld, net zoals ik. En ik wil ook niet dat iemand iets slechts koopt.

En je kan soms niet alles tegelijk kopen. Dan moet je een keuze maken.
Erm.. dus ALLES wat NIET aan JULLIE maatstaven voldoet is per definitie TROEP?
Als jullie in een winkel zouden werken dan zou je dus weinig verkopen. Niet iedereen wil, !nogmaals! zulke vette spullen als jullie hebben. En wat ik hier heb staan was wel iets duurder, maar is zeker geen troep. Natuurlijk in jullie ogen wel, want het was niet duur genoeg. Dus ik ben niet de enige die moet ophouden, want het enige wat je doet is ieders stereo optrekken aan die van jezelf. Niemand is daar mee geholpen en al helemaal de topic starter niet. De wereld is namelijk groter dan jullie stereo's ...

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 14:38 schreef nevyn het volgende:
JT reserve vakantie Mod.

;)
:D Goed idee :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 14:44 schreef nigelator het volgende:

[..]

Erm.. dus ALLES wat NIET aan JULLIE maatstaven voldoet is per definitie TROEP?
Als jullie in een winkel zouden werken dan zou je dus weinig verkopen. Niet iedereen wil, !nogmaals! zulke vette spullen als jullie hebben. En wat ik hier heb staan was wel iets duurder, maar is zeker geen troep. Natuurlijk in jullie ogen wel, want het was niet duur genoeg. Dus ik ben niet de enige die moet ophouden, want het enige wat je doet is ieders stereo optrekken aan die van jezelf. Niemand is daar mee geholpen en al helemaal de topic starter niet. De wereld is namelijk groter dan jullie stereo's ...
Vooral zo doorgaan.
En een Fiat Panda is en blijft troep, ook al wil je hem wel of niet. EN NU GEWOON KAPPEN MET UITDAGEN. Ik probeer iets gewoon te zeggen en dan krijg ik zo'n reactie.

Ecodan warmtepomp

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:46 schreef JT het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan.
En ook al zou ik best een Fiat Panda is en blijft troep, ook al wil je hem wel of niet. EN NU GEWOON KAPPEN MET UITDAGEN. Ik probeer iets gewoon te zeggen en dan krijg ik zo'n reactie.
Erm.. sorry hoor... ik probeer ook gewoon iets te zeggen... maar volgens jou en een aantal andere adiofielen in dit forum mag dat schijnbaar niet.. en ik daag niemand uit, ik ben het alleen niet met jullie eens.. maar dat mag ook niet.. al vaker heb ik discussies gehad met mensen in dit forum, maar ik geef het op..

jullie hebben gelijk, alles wat je voor dat geld kan kopen is troep.. dus spaar maar even door... anders krijg je zeker spijt enzo...

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 14:49 schreef nigelator het volgende:

[..]

Erm.. sorry hoor... ik probeer ook gewoon iets te zeggen...
Zeg het dan op een manier zonder allerlei suggesties te doen over negatieve conclusies die wij zouden hebben.

Want het hoeft niet 3000 piek te kosten. 800 voor een complete set is idd gewoon veel te weinig. Daar moet ie dan een surround midi set voor kopen. En das gewone pure troep.

Ecodan warmtepomp

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Om ff te voorkomen dat dit topic op slot gaat, Da_Man, als je dit nog leest, ga ff naar Richersounds in Utrecht. (Zit geloof ik bij Café Wittevrouwenpoort).
Daar hebben ze bijv een Cambridge Audio versterker voor f 199. Nou heeft zo een versterkert natuurlijk heel weinig aansluitingen dus kijk daar eens rond voor een Sony, Pioneer of Technics. Speakers hebben ze daar ook voor stuntprijzen dus ik denk dat je daar de meeste kans van slagen hebt. Surround (5.1 met subwoofer) is niet mogelijk voor jouw budget, wel een tweekanaals versterker met 2 paar speakeraansluitingen.

Peace.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:52 schreef JT het volgende:

[..]

Zeg het dan op een manier zonder allerlei suggesties te doen over negatieve conclusies die wij zouden hebben.

Want het hoeft niet 3000 piek te kosten. 800 voor een complete set is idd gewoon veel te weinig. Daar moet ie dan een surround midi set voor kopen. En das gewone pure troep.
Weet ik, ik had je toch al gelijk gegeven? Al die mensen die voor dat bedrag een midisetje kopen, nemen dus allemaal genoegen met troep. Eigenlijk gek, want je zou verwachten dat iedereen dan wel veel duurdere hifi zou willen kopen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:53 schreef victorvo het volgende:
Om ff te voorkomen dat dit topic op slot gaat, Da_Man, als je dit nog leest, ga ff naar Richersounds in Utrecht. (Zit geloof ik bij Café Wittevrouwenpoort).
Daar hebben ze bijv een Cambridge Audio versterker voor f 199. Nou heeft zo een versterkert natuurlijk heel weinig aansluitingen dus kijk daar eens rond voor een Sony, Pioneer of Technics. Speakers hebben ze daar ook voor stuntprijzen dus ik denk dat je daar de meeste kans van slagen hebt. Surround (5.1 met subwoofer) is niet mogelijk voor jouw budget, wel een tweekanaals versterker met 2 paar speakeraansluitingen.

Peace.
:) Helemaal mee eens.

• Jaymz
  • Laatst online: 18-08 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Gents take it easy, take a sissy.

D'r is iemand die graag wil weten waarom < 800,- troep is.

Volgens mij is de definitie voor 'troep' namelijk per persoon verschillend :) Om nou over eigen smaak ruzie te gaan maken lijkt mij wat overdreven.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen at als mensen, die blijkbaar weten waar ze het over hebben, iets als troep aanduiden zal dit vast wel 'troep' zijn.

Of zje helzelf als troep klassificieert, is een andere vraag :)

[edit: Mhh, toch sneller leren typen]

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 14:53 schreef victorvo het volgende:

Peace.
Dat is meneer ook al aangeraden maar ik geloof dat we het allemaal nie zo serieus moeten nemen aangezien er telkens advies wordt gegeven er er telkens weer voor de onmogelijke oplossing wordt gegaan...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 14:57 schreef Jaymz het volgende:
Gents take it easy, take a sissy.

*KnIp*
Owkee, sorry.. I got carried away.. en ik had nog wel zo belooft dat niet meer te doen.
Als mijn replies niet zo tactvol waren als normaal mijn bedoeling is, mijn welgemeende excuses daarvoor dan. (Met name voor JT en Hervaz)

No hard feelings :D

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:01 schreef nigelator het volgende:

[..]

Owkee, sorry.. I got carried away.. en ik had nog wel zo belooft dat niet meer te doen.
Als mijn replies niet zo tactvol waren als normaal mijn bedoeling is, mijn welgemeende excuses daarvoor dan. (Met name voor JT en Hervaz)

No hard feelings :D
Nee, zit wel goed. Maar ik denk dat Jaymz wel gelijk heeft :) Midi IS gewoon troep, maar als jij dat wil, gewoon doen...Dan zeg ik maar :

De praktijk is de beste leermeester

:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Een Ferrari eigenaar kan ook zeggen dat alle auto's onder de 100.000 gulden troep is, maar voor een ander is een auto van 90.000 absolute luxe.

Beetje kortzichtig om JOU definitie van troep tot algemene waarheid te verklaren.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 15:05 schreef JT het volgende:

[..]

Nee, zit wel goed. Maar ik denk dat Jaymz wel gelijk heeft :) Midi IS gewoon troep, maar als jij dat wil, gewoon doen...Dan zeg ik maar :

De praktijk is de beste leermeester

Hehe.. oke, Midi vindt jij gewoon troep dus.. ik ken setjes die best leuk klinken :) Maargoed.. maarjah.. ach.. erm.. als ie echt wil kan ie wel een Dolby Prologic setje met wat boxjes erbij kopen.. eigenlijk zou ie dus beter naar wat 2dehands gaan kijken als dat zijn echte budget is.. en of dat dan troep is, kunnen we hier uitermate goed toetsen :7

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:05 schreef Revolution het volgende:
Een Ferrari eigenaar kan ook zeggen dat alle auto's onder de 100.000 gulden troep is, maar voor een ander is een auto van 90.000 absolute luxe.

Beetje kortzichtig om JOU definitie van troep tot algemene waarheid te verklaren.
Ja, maar jij hebt het nu over de dure auto's. Als ik zeg dat een Trabant troep is, ben jij het dan niet met me eens ?

Trabant is het goedkoopste van het goedkoopste, net zoals die surround midi setjes. Dus jouw vergelijking klopt niet.

Wat jij nu vergelijkt is een dure Yamaha met een Parasound versterker. En die zijn allebei goed, alleen de Parasound is beter.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:08 schreef nigelator het volgende:

[..]

eigenlijk zou ie dus beter naar wat 2dehands gaan kijken als dat zijn echte budget is.. en of dat dan troep is, kunnen we hier uitermate goed toetsen :7
ik hou niet van 2e hands, maar das in dit geval misschien toch wel de beste optie.

Ecodan warmtepomp

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 12 augustus 2001 15:05 wist Revolution het vuur weer van ruim olie te voorzien:
Dankjewel Revolution. We waren nèt weer een beetje tot rust gekomen. :+

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:08 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt het nu over de dure auto's. Als ik zeg dat een Trabant troep is, ben jij het dan niet met me eens ?

Trabant is het goedkoopste van het goedkoopste, net zoals die surround midi setjes. Dus jouw vergelijking klopt niet.
Hehe, als ik het equivalent van Trabant bij boxen moet aanwijzen, dan vind ik dat die goedkope computerboxen van een paar tientjes.

Een setje van een paar honderd gulden kan voor de gemiddelde luisteraar al perfect zijn.

Verwijderd

Megapool heeft bij ons meestal (lees: bijna elke week) een Pioneer setje in de aanbieding. Dat is een Receiver met twee front en een center erbij. Die hebben ze in de aanbieding voor 500,- (normaal is die iets van 700,- maar daar doe ik persoonlijk nooit wat op uit). Misschien is dat iets voor jou dan heb je al een begin en dan kun je daar voor 350, twee boxen bij kopen :? Tis maar idee. Suc6 ermee! :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 15:08 schreef JT het volgende:

[..]

Hehe, maar Trabantjes hebben het wel jaren prima gedaan, roesten bijna niet (plastic) en blijven maar rijden (tis dan ook niet veel). Tis ook maar net wat je wil.. auto'tje voor naar de supermarkt, of een bak voor naar werk. Zo is het eigenlijk ook met je stereo, wil je een setje voor een achtergrond muziekje, of wil je een heuse home-cinema set met studiogeluidskwaliteiten oid. Ik denk dat daarom ook nog zoveel mensen wel genoegen nemen met een hifi midi setje.. :) Al ben ik met je eens dat dat nooit mega veel is, en hebbik ook zelf al jaren losse hifi componenten (alleen niet zo duur).

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:11 schreef Revolution het volgende:

[..]

Hehe, als ik het equivalent van Trabant bij boxen moet aanwijzen, dan vind ik dat die goedkope computerboxen van een paar tientjes.

Een setje van een paar honderd gulden kan voor de gemiddelde luisteraar al perfect zijn.
Ik ken toch echt wel genoeg gemiddelde luisteraars die iets goeds willen. Maar goed, ik stop met deze discussie, want dit is eindeloos. Trouwens, stereo kunnen die midi dingen soms best wel leuk zijn, maar surround is een ander verhaal. Wattage doet er niet echt toe, maar het geeft het wel al aan : het vermogen van de center en rear kanalen zijn vaak 1/3 of 1/4 van het front vermogen. Dat geeft al de bezuiniging aan op die dingen.

Ecodan warmtepomp

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 15:11 schreef Mr_Hiney het volgende:
Megapool heeft bij ons meestal (lees: bijna elke week) een Pioneer setje in de aanbieding. Dat is een Receiver met twee front en een center erbij. Die hebben ze in de aanbieding voor 500,- (normaal is die iets van 700,- maar daar doe ik persoonlijk nooit wat op uit). Misschien is dat iets voor jou dan heb je al een begin en dan kun je daar voor 350, twee boxen bij kopen :? Tis maar idee. Suc6 ermee! :)
Jah, een setje Conrad speakers erbij.. en klaar.. :) (Oke, ik zou dat wel oke vinden en ut past in je budget, maar tis niet echt bepaald high end te noemen).

Waar is die topic starter nou eigenlijk heen ??? :o

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 15:15 schreef JT het volgende:

[..]

Ik ken toch echt wel genoeg gemiddelde luisteraars die iets goeds willen. Maar goed, ik stop met deze discussie, want dit is eindeloos. Trouwens, stereo kunnen die midi dingen soms best wel leuk zijn, maar surround is een ander verhaal. Wattage doet er niet echt toe, maar het geeft het wel al aan : het vermogen van de center en rear kanalen zijn vaak 1/3 of 1/4 van het front vermogen. Dat geeft al de bezuiniging aan op die dingen.
Maar wou ie dan D.Digital, of pro logic? Pro logic kan dan toch wel met die 1/3 speakertjes? Digital iig niet natuurlijk.. maar ik stop ook.. hele topic starter is nergens te vinden..

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:16 schreef nigelator het volgende:

[..]

Maar wou ie dan D.Digital, of pro logic? Pro logic kan dan toch wel met die 1/3 speakertjes? Digital iig niet natuurlijk.. maar ik stop ook.. hele topic starter is nergens te vinden..
Pro logic moet ook vol vermogen op het midden hebben. 1/3 voor de rear kan net, maar 1/4 niet.

Maar dan nog, hij heeft een SB live 5.1 en wil Digital.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Laatst online: 08:57

Jag

Dolby digital voor dit budget is natuurlijk een onmogelijke opgave. Stereo is al lastig genoeg. Ik zou in dit geval voor de budget approach: versterker van zolder plukken, en dan de volle 800,- uitgeven aan twee speakers.

En de discussie wat troep is en niet, dat is natuurlijk een lastige discussie. Laten we het erop houden dat het lastig is om voor 800,- een goede stereo set te krijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:28 schreef Jag het volgende:
Dolby digital voor dit budget is natuurlijk een onmogelijke opgave. Stereo is al lastig genoeg. Ik zou in dit geval voor de budget approach: versterker van zolder plukken, en dan de volle 800,- uitgeven aan twee speakers.

En de discussie wat troep is en niet, dat is natuurlijk een lastige discussie. Laten we het erop houden dat het lastig is om voor 800,- een goede stereo set te krijgen.
Hey, eindelijk iemand die het echt met me eens is :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb me vorige week een Harman/Kardon A/V Receiver opgehaald voor 350 ze hadden ook nog zonder tuner voor 300 (AVI-200 MKII) Dit is met dolby pro-logic. Specs:Stereo 2 x 65 watt bij 8 ohm bij dolby 3 x 55 watt + rear 2x 27.5 watt. Echt een perfect dingetje. Superveel aansluit mogelijkheden. Gekocht bij Hifi-Corner Groningen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de topicstarter is terug :)
Ik heb nl geen kabel, dus de hele dag online zitten met een ISDN-lijntje is natuurlijk niet echt geweldig.
Ik hoop dat de vredesbepalingen zijn ondertekend :+

Maar goed.
Een budget van 800 is volgens sommigen van jullie dus crap.
Moeten jullie weten, maar zolang ik geen vaste baan heb kan het niet beter.

Ik heb mijn plan enigzins gewijzigd.
Wat ik wil is een receiver en [bold]2 ipv 4[/bold]
boxen.
Nou hoeft er op die receiver geen dolby digital te zitten ofzo, maar ik wil daar dus mijn pc op aansluiten en op die receiver een cdspeler. Ik heb nu ook nog 2 70W sony speakers staan en als ik er nog 2 bij koop dan hoop ik dat het geluid in mijn kamer, 'voor mijn maatstaven, goed' klinkt.

Welke receiver zou daarvoor goed zijn, en welke boxen zou ik kunnen kopen.

VOOR ONDER DE 800!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
die technics receiver van megapool bijvoorbeeld zou denk ik wel goed zijn en dan bij maxwell twee speakers ofzo...denk dat je dan voor dat geld wel wat nets hebt.

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou zowiezo niet voor merken als Technics en JVC gaan. Een yammie moet te regelen zijn, met 5.1 ingang voor 500. Dan heb je nog 300 voor de speakers, een setje Eltax Monitor 3 of Tannoy M1 en dan heb je wat leuks. Misschien dat je toch 50 piek duurder uit bent, maar dat moet toch wel kunnen, niet ?

Ecodan warmtepomp

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 12 augustus 2001 21:33 schreef Da_man het volgende:
Ja, de topicstarter is terug :)
Ik hoop dat de vredesbepalingen zijn ondertekend :+
Maar goed.
Een budget van 800 is volgens sommigen van jullie dus crap.
Niet crap, maar krap. ;)
Ik heb mijn plan enigzins gewijzigd.
Wat ik wil is een receiver en 2 ipv 4
boxen.
Nou hoeft er op die receiver geen dolby digital te zitten ofzo, maar ik wil daar dus mijn pc op aansluiten en op die receiver een cdspeler. Ik heb nu ook nog 2 70W sony speakers staan en als ik er nog 2 bij koop dan hoop ik dat het geluid in mijn kamer, 'voor mijn maatstaven, goed' klinkt.

Welke receiver zou daarvoor goed zijn, en welke boxen zou ik kunnen kopen.

VOOR ONDER DE 800!
Ga dinsdag ff naar Richersounds. Het adres in Utrecht staat op www.richersounds.nl. Maandag gesloten maar verder zijn ze tot 1900 uur open. Dit is een zaak met uitermate scherpe prijzen. Die JBL boxen op hun site kunnen heel veel voldoening schenken, vooral als je in je achterhoofd blijft houden hoe goedkoop ze waren.
Kijk ook ff in de Koopjeskelder bij Staffhorst (Vredeburg). Kunnen ook juweeltjes tussen staan "voor wènig". (2e hands, winkeldochters, Demo's)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:11 schreef Mr_Hiney het volgende:
Mee eens.
Kijk eens bij Conrad : Eltax Silverstone 200
Kost 319,- per paar. (blz 289)
Denk dat daar wel behoorlijke bas uit komt. :P

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Keb hier de folder van Richersounds voor me liggen.

Kenwood KAF1030 2 kanaals versterker van f549 voor f 299. (en die "van" prijs komt aardig in de buurt want in de UK is hij £149.)

Akai AMV1200 of Celestion Ditton DT88 Dolby Prologic versterker voor f 399. Geen Dolby Digital(AC3) maar dan zorh je dat de DVD die je later evt koopt zo een decoder heeft.

JBL TLX 3000 plankspeakers (34x19x25) voor f 79 per stuk.
JPW Radius vloerstaanders f 79 per stuk.
Eltax C205 vloerstaanders f 99 per stuk. 84x21,5x21,5 cm.
Eltax Monitor 3 plankspeakers (30x19x23) van 299 voor 149 per stuk. (90 watt en 5 sterren volgens WhatHiFi, en dat voor 65£ per stuk)

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Denon AVR-1100; 5x55 Watt Fl 549.= (van 999,=)
http://www.bestbuydigital.com/denavavrec1.html

Technics SA-AX540 5x85 Watt Fl 499,= (van 699,=)
http://www.supremevideo.com/audio/technics/saax540.htm

Sony STR-DE375 5x50 Watt Fl 599,= (van 630,=)
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22572&loc=eu

Allemaal Dolby Sur. Pro Logic en Dolby digital voorbereid (meen ik), en allemaal bij Correct in Rotterdam, ik heb zelf vandaag de Denon gekocht. Tot nu toe prima (2 uurtjes hehe :))

Speakers hebben ze daar vanaf 79,= meen ik. Best goede aanbiedingen ook. Dus kan je het misschien nog redden met je budget.

Veel succes.

(Mijn topic over deze drie receivers)

specs

Pagina: 1