Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
ik stuur mezelf wel eens een mailtje met daarin een link ofzo welke ik wil bewaren.
Deze mail zeet ik dan in een mapje of laat deze in postvak In staan.
Echter, als ik na verloop van tijd de map Verzonden Berichten leegmaak, gooit hij ook de (naar mezelf gestuurde) mail weg die ik juist wilde bewaren.
Da's niet handig, omdat ik de map verzonden berichten nu niet meer leeg kan maken zonder belangrijke mails te wissen.

Kan dat op een of andere manier anders worden ingesteld
Ik maak gebruik van een G-mail account via Outlook (2016)

Ik heb ook een Hotmail-account via Outlook, maar daar laat hij de verstuurde mails met rust als ik Verzonden Items leeg maak...

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
In Gmail kan dat fundamenteel niet. Het komt er op neer dat één kopie van je email in 'Alle e-mail' wordt opgeslagen. De andere folders (Inbox, Verzonden, Concepten, etc.) zijn slechts labels. Daarin verschilt het inderdaad van Microsoft.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Ik snap de vraag niet. Als de mail in de jnbox staat, waarom wil je dan verzonden berichten nog bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
gron74 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:24:
Ik snap de vraag niet. Als de mail in de jnbox staat, waarom wil je dan verzonden berichten nog bewaren?
Dat is dus het probleem. Als je in Gmail iets naar jezelf stuurt kan je het niet meer verwijderen uit verzonden berichten EN het bericht houden in je inbox. Het bericht verdwijnt dan ook automatisch uit je inbox.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Omdat het bij Google anders werkt. Waarom niet een andere oplossing dan post gebruiken? Thuis gooi je toch ook geen brief in je brieven ud om iets te onthouden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Er is dus niets aan te doen begrijp ik.
Dan zal ik het maar voor lief moeten nemen.
Bedankt voor jullie antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals door andere aangegeven is een 'folder' niet een 'kopie' maar een filter. Door een mail een tag te geven komt deze in een of meerdere filters terecht. Ver wijder je een tag dan is hij weg uit dat filter maar verwijder je de mail dan is hij weg (en dus ook niet meer te vinden onder tags anders dan 'deleted' of 'archived', afhankelijk van je instellingen).

Misschien is het handiger om google keep te gebruiken om dingen te onthouden anders kan je een filter maken welke automatisch aan jezelf verzonden mail voorziet van en tag en de inbox-tag verwijderd.

Hoe dan ook werkt die functionaliteit beter via je browser dan via outlook.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 14-11-2020 17:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1