Vraag

• Tha Render_2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-01 08:42
Ik vond geen algemeen 'WhatsApp' topic dus post ik het hier. Gisteren een iPhone 12 aangeschaft ter vervanging van mijn iPhone 8.

Sinds iOS 12.4 kan je blijkbaar draadloos alles overzetten, dit dan ook gedaan, halfuurtje geduurd en alles was inderdaad overgezet, ging vlotjes.

WhatsApp even open gedaan, ook alle historiek zat er nog in, geen idee of hij die zelf overgezet heeft of een WhatsApp back-up vanuit iCloud terug gezet heeft.

Enkele uren later vraagt mij vrouw of ik haar berichtjes gezien heb .. neen, geen melding gekregen, ik open WhatsApp en zie plots bij vele chats nieuwe berichtjes .. die berichtjes zijn allemaal "Wachten op dit bericht. Dit kan even duren. Meer informatie".

Ik klik op de 'meer informatie', kom je uit op de FAQ van WhatsApp: https://faq.whatsapp.com/...may-take-a-while/?lang=nl

Ok, dat begrijp ik, maar mijn vrouw heeft haar WhatsApp open, ik ook, en toch blijven haar berichten met die melding binnen komen. Ook van andere personen komen ze zo binnen, terwijl mijn iphone gewoon aanstaat en verbonden is met internet. Voor alle duidelijkheid, ik kan de berichten niet lezen, ik zie enkel die melding ipv het effectieve bericht.

We zijn nu een dag verder en nog steeds die problemen. Heb deze ochtend al wat berichtjes gekregen van verschillende personen en allemaal 'Wachten op dit bericht'. Wat heb ik al geprobeerd:

- iPhone herstart
- Laatste versie gecontroleerd
- Back-up genomen van de chat geschiedenis, WhatsApp verwijdert, opnieuw geïnstalleerd en import chat geschiedenis
- aan de persoon in kwestie gevraagd online te komen, ik zie in de chat bovenaan effectief staan 'Aan het typen: xxx' dus ik ben online in whatsapp, de andere partij ook, toch komen ze binnen met 'Wachten op dit bericht'.
- Oude iPhone terug opgezet, als ik daar WhatsApp open krijg ik de vraag om een nummer te registeren etc dus wel degelijk 'uitgelogd' daar

Ben nu beetje einde raad, we zijn een dag verder en kan nog steeds van niemand berichten lezen. De andere partij kan mijn berichten wél lezen.

[Voor 3% gewijzigd door Tha Render_2 op 14-11-2020 09:38]

Alle reacties

• Extreme smell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:52
Al geprobeerd om de iPhone helemaal naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan weer een reservekopie vanaf je iCloud terug te plaatsen?
Tha Render_2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:35:
Ik vond geen algemeen 'WhatsApp' topic dus post ik het hier. Gisteren een iPhone 12 aangeschaft ter vervanging van mijn iPhone 8.
Met de zoekfunctie is het de tweede hit :)

[WhatsApp voor iOS] Ervaringen & Discussie

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

...maar het is vaak beter om een probleem in een apart topic te plaatsen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tha Render_2
Inderdaad, zelfde probleem, toeval of niet? Na wat testen blijkt het inderdaad zo te zijn, ik moet eerst een bericht sturen naar iemand, voor ik de berichten kan zien van die persoon, en dan enkel nog maar de nieuwe berichten na mijn bericht, de oude waar staat "Wachten op dit bericht" komen niet zichtbaar, die blijven zo staan, maar het is toch al iets.

Sturen in een groepschat is geen oplossing, moet echt apart naar een persoon sturen voor ik die persoon zijn berichten kan lezen in een groepschat.. Wat een gedoe. WhatsApp zegt dat dit vanzelf moet lukken van zodra die persoon online is maar dat is dus niet, misschien iets aan de hand bij WhatsApp zelf.

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 14:30
Tha Render_2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, zelfde probleem, toeval of niet? Na wat testen blijkt het inderdaad zo te zijn, ik moet eerst een bericht sturen naar iemand, voor ik de berichten kan zien van die persoon, en dan enkel nog maar de nieuwe berichten na mijn bericht, de oude waar staat "Wachten op dit bericht" komen niet zichtbaar, die blijven zo staan, maar het is toch al iets.

Sturen in een groepschat is geen oplossing, moet echt apart naar een persoon sturen voor ik die persoon zijn berichten kan lezen in een groepschat.. Wat een gedoe. WhatsApp zegt dat dit vanzelf moet lukken van zodra die persoon online is maar dat is dus niet, misschien iets aan de hand bij WhatsApp zelf.
Wat een klote probleem.. ben er al de hele ochtend zoet mee. Niks lijkt te helpen! Zelfs niet 1 op 1 berichten sturen naar mijn vriendin die naast me zit.. :( al van alles geprobeerd ook. Werkt het bij jou inmiddels?

• Tha Render_2
Gedeeltelijk, kan er geen lijn in trekken, sommige mensen sturen mij en dat komt gewoon vanaf de eerste keer toe, terwijl ik die al dagen niet gestuurd heb. Andere waarmee ik vaak chat kan ik hun berichten niet lezen, tenzij ik 1x naar hun stuur dan begint het voor die persoon dan toch te normaliseren.

Als ik de 'help' lees van WhatsApp ivm end to end encryptie, lees ik:
Chats die end-to-end versleuteld zijn, hebben elk hun eigen beveiligingscode waarmee je kunt controleren of de oproepen en de berichten die je naar de chat verzendt end-to-end versleuteld zijn.

Als je contact WhatsApp onlangs opnieuw heeft geïnstalleerd of een andere telefoon heeft, raden we aan om de code te vernieuwen door je contact een nieuw bericht te sturen
Dus het is precies standaard :/

Ik heb dit aangezet en een paar contacten hebben dit ook gedaan en dan lukt het wel: https://faq.whatsapp.com/...-code-change-notification

Maar of dat nu aan die instelling ligt, of het feit dat ik hun dat gestuurd had en zo dus de 'end to end code' vernieuwd heb, geen idee.

Het is allezins heel vervelend, ik moet iedereen een apart bericht sturen voor ik hun berichten kan lezen, lijkt me toch niet standaard te zijn!

• Boomtak
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb vandaag een nieuwe iPhone 12 mini binnengekregen en exact hetzelfde probleem. Uiteindelijk whatsapp verwijderd en teruggezet. Backup teruggeplaatst, maar helaas nog steeds hetzelfde.
Contact opgenomen met Whatsapp. Krijg adviezen wat we allemaal al geprobeerd hebben.

You might see "Waiting for this message. This may take a while." in place of a message sent from a contact. This might be due to one of the following reasons:

You or your contact aren't using the latest version of WhatsApp.
You or your contact might've recently reinstalled WhatsApp.
The message was sent while you were offline and by the time you got back online, the contact was offline.
The message wasn’t delivered to you. In these cases, we won't be able to help you restore it. You'll have to ask your contact to resend the message.
If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We'll be happy to help!
[/i]

Ik vind het vreemd, want de nieuwe telefoon is een kloon van de oude telefoon. Ik hoop dat er een oplossing komt.

• RegularJohn
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Mogelijk is juist het overzetten van de back-up het probleem? Dat daar iets mis gaat met de versleuteling? Probeer het eens zonder back-up. Ik heb niets terug gezet een geen probleem gehad op mijn nieuwe telefoon.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:33
Ik gok dat de e2e encryption gekoppeld is aan een fysiek device. Zodra je dus naar een ander apparaat gaat moeten jou toestel en dat van de andere persoon opnieuw encryptie sleutels uitwisselen. Blijkbaar gebeurd dat alleen wanneer jij het initieert met een bericht naar de ander. *gokje*

Computer says no

• Boomtak
Meekoh schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:50:
Ik gok dat de e2e encryption gekoppeld is aan een fysiek device. Zodra je dus naar een ander apparaat gaat moeten jou toestel en dat van de andere persoon opnieuw encryptie sleutels uitwisselen. Blijkbaar gebeurd dat alleen wanneer jij het initieert met een bericht naar de ander. *gokje*
Ik heb dit jaar meerdere iPhones overgezet naar een nieuwe. Tot iPhone 12 geen problemen gehad. Met de 11 liep het ook allemaal gesmeerd en alle oude berichten waren gewoon leesbaar.

Ben benieuwd of er mensen zijn met de 12 waarbij het wel gelukt is.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Boomtak schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:16:
[...]

Ik heb dit jaar meerdere iPhones overgezet naar een nieuwe. Tot iPhone 12 geen problemen gehad. Met de 11 liep het ook allemaal gesmeerd en alle oude berichten waren gewoon leesbaar.

Bij 99.9%. je ziet geen rel met dit soort vragen.

reservekopie(icloud) terugzetten, met WA er in. Geen optie gebruiken van back-up of kopie van WA zelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Boomtak
Ik zie net dat de oude teksten weer leesbaar zijn. Alleen de filmpjes zijn niet meer afspeelbaar. Nu wachten tot iemand mij appt om te zien of de inhoud te lezen is.

• Stefman
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-02-2021
Wat een gezeik, heb dit ook sinds mijn iPhone Mini. Ook al alles geprobeerd maar gaat niet weg behalve als je iemand een bericht stuurt

• eric.eh
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 15:17
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds ik over ben naar iPhone 12 pro max. Ik heb ook problemen met whatsapp bellen via WiFi op mijn nieuwe telefoon, blijft opnieuw verbinding maken en verbreekt vervolgens de verbinding.
Via 4G gaat dit wel goed. Andere telefoons op hetzelfde WiFi netwerk hebben dit niet.
Hebben jullie dit ook of ligt dit weer ergens anders aan?

Tevens zie ik dat anderen ook last hebben van het berichten probleem met andere toestellen (pixel4a).
Ik heb ook Whatsapp gemaild maar meer dan een automatisch antwoord heb ik nog niet gekregen.

@Boomtak Is het bij jou nu opgelost gezien je laatste bericht "Ik zie net dat de oude teksten weer leesbaar zijn."?

• firefsfs
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12-01 16:47
eric.eh schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:14:
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds ik over ben naar iPhone 12 pro max. Ik heb ook problemen met whatsapp bellen via WiFi op mijn nieuwe telefoon, blijft opnieuw verbinding maken en verbreekt vervolgens de verbinding.
Via 4G gaat dit wel goed. Andere telefoons op hetzelfde WiFi netwerk hebben dit niet.

Tevens zie ik dat anderen ook last hebben van het berichten probleem met andere toestellen (pixel4a).
Ik heb ook Whatsapp gemaild maar meer dan een automatisch antwoord heb ik nog niet gekregen.

@Boomtak Is het bij jou nu opgelost gezien je laatste bericht "Ik zie net dat de oude teksten weer leesbaar zijn."?
Ik heb dit ook gehad en dit heeft denk ik te maken met WhatsApp toegang geven in Lokaal Netwerk in iOS 14.2. Want zodra ik ging (video)bellen via WhatsApp op 4G had ik dit probleem niet. Ik moest dit ook op het toestel doen bij mijn vriendin die ook op iOS 14.2 zat.

Je vindt dit onder:

Instellingen > WhatsApp > Lokaal Netwerk aanvinken

• SgtElPotato
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-01 16:43
Heb je de encryptie al gecontroleerd met je vrouw? Je kunt als het goed is in Whatsapp de encryptie sleutel zien van een gesprek en deze ook verifiëren met iemand anders door de QR code te scannen.
Het lijkt er bijna op dat daar iets fout is gegaan op een of andere manier.

Heeft je vrouw ook de melding gehad in het gesprek 'Deze persoon heeft een andere telefoon, check de encryptie sleutel om deze te controleren' of iets in die richting?

• Boomtak
eric.eh schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:14:

Volgens mij is het bij mij vanzelf opgelost. Alle oude berichten waren, na een nachtje aan de oplader, weer leesbaar, m.u.v. filmpjes. Ik heb nog geen appjes gehad van iemand die ik niet eerst had ge-appt.

• michelg1789
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
@Boomtak, is het nog steeds opgelost?
Dacht even dat het bij mij ook goed ging maar nu weer met willekeurige verzenders hetzelfde probleem. Ook bij adressen waar het even goed bij ging.

• podloot
  • Laatst online: 25-11-2020
Wachten op dit bericht, Dit kan even duren. Meer informatie
oude berichten zijn prima leesbaar - sinds mijn nieuwe 12 pro krijg ik dus bovenstaand bericht als eerste - nadat ik reageer , kan ik de volgende berichten van die betreffende persoon wel lezen ; maar die eerste blijft onleesbaar.

tijd lost dat niet op

• eric.eh
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 15:17
firefsfs schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb dit ook gehad en dit heeft denk ik te maken met WhatsApp toegang geven in Lokaal Netwerk in iOS 14.2. Want zodra ik ging (video)bellen via WhatsApp op 4G had ik dit probleem niet. Ik moest dit ook op het toestel doen bij mijn vriendin die ook op iOS 14.2 zat.

Je vindt dit onder:

Instellingen > WhatsApp > Lokaal Netwerk aanvinken
Danku! 1 Whatsapp probleem minder :)

• Boomtak
michelg1789 schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:45:
@Boomtak, is het nog steeds opgelost?
Dacht even dat het bij mij ook goed ging maar nu weer met willekeurige verzenders hetzelfde probleem. Ook bij adressen waar het even goed bij ging.
Nee helaas, krijg weer in een groepsapp ‘Wachten op dit bericht van... Dit kan even duren.’ Niet opgelost, helaas. En Instellingen > Whatsapp > Lokaal netwerk, kan ik niet vinden in mijn telefoon.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:18

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Ik heb hier ook last van MAAR vanmorgen in een groepsapp iemand waarbij de melding kwam, maar zijn volgende bericht kon ik wel lezen, zonder dat ik hem wat 1 op 1 had gestuurd

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Boomtak
SpoekGTi schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:21:
Ik heb hier ook last van MAAR vanmorgen in een groepsapp iemand waarbij de melding kwam, maar zijn volgende bericht kon ik wel lezen, zonder dat ik hem wat 1 op 1 had gestuurd
Bij mij niet, ook een 2e bericht, 8 uur later gestuurd, dezelfde melding. Vreemd.

• Tha Render_2
Ik heb het nog steeds, vandaag weer 2 berichten van mensen die ik al enkele weken niet meer gehoord had, kan het bericht niet lezen, als ik naar hun stuur “hallo stuur dat nog eens” dan kan ik het wel lezen, hun nieuwe bericht, het originele blijft onleesbaar, waarschijnlijk omdat er een nieuwe end-to-end encryptie code aangemaakt geweest is toen ik stuurde, en die dus enkel geldig is voor de berichten die er na komen. Lastig, leg dat maar eens uit aan niet it’ers “hey ik app je persoonlijk anders kan ik je berichtjes in de groepschat niet lezen...”

• Suzanne Bruins
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Ik heb een iPhone 12 mini en als ik via Whatsapp bel (beeldbellen) dan kan de partij waar ik mee bel mij niet goed verstaan. Ze geven aan dat het hakkelig is en ik steeds weg val. Maakt niet uit of ik via wifi of 5G bel, dus aan de verbinding kan het niet liggen. Hebben meer mensen deze klachten?

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:34
Boomtak schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:16:
[...]

Hier iemand met de 12 waarbij het zonder problemen gelukt is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee