Hulp bij wc vloer gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Speelkleed
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
Beste mede klussers.

Ik heb een huis uit 1920 wat op de lijst staat om rond 2030 gesloopt te worden.
Onze wc is ongeveer 130 x 100cm. De vloer bestaat uit dikke balken van 15cm breed. Met daaronder een ontoegankelijke soort 'kruipruimte'. Tussen de wc pot en de deur voelde ik vanmorgen wat beweging. Na het verwijderen van het zeil kom ik een stuk tegen van +/- 20x20 wat niet meer goed is door een lekkage van de stortbak die nooit eerder ontdekt is. De lekkage is nu verholpen. Maar het hout is voor een deeltje verpulverd (bruinrot?). Omdat het huis over 10 jaar toch gesloopt gaat worden wil ik niet heel veel geld uit gaan geven aan professionele bestrijders en aannemers om de vloer te vervangen.

De vloer verder is nog goed. Dus mijn plan is om het slechte stuk weg te halen, de randen en de rest in te smeren met een anti houtrot middel. Een plaat hout voor de hele vloer, aan de randen, ook daarmee in te smeren, en die op de goede houten balken leggen. En dan een nieuw wc daarop monteren.

Nu vraag ik me het volgende af;
1, is dat inderdaad een handig idee, of is er een slimmere oplossing?
2, van welk materiaal moet de plaat zijn? OSB, multiplex,..
3, hoe dik zou de plaat moeten zijn?
4, is het slim om iets rondom de plaat vrij te houden voor ventilatie, of juist afkitten?
5, welk anti houtrot middel raden jullie aan?

Bedankt voor jullie adviezen alvast.

Groet, Cees.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:41
Bedenk je dat de plaat ook de vloer verhoogd. Liefst wil je dus niet boven drempel uitkomen.
Onderin zou ik afkitten, anders kan je nooit meer dweilen...
Het stuk is dus een deel waar je wel op staat? Kan je hier een extra balk leggen oid voor stevigheid?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:40

Bommes

Capo del formaggio

De vloer bestaat uit balken van 15 cm breed?
En verder?
Ik neem aan dat er een dekvloer op zit?
Iets van vloerdelen of 1 plaat hout of wat dan ook?
Die zou ik compleet er uit trekken en gewoon 1 nieuwe osb plaat op maat er in leggen.
Zijltje er over heen, randjes langs de muren afkitten en wc pot er terug op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.