Ticketmaster ‘tegoed’ ipv refund

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Mijn vraag
Ik koop jaarlijks voor (duizenden...) euro’s aan concertkaarten. Ik gebruik deze voor mijzelf en mijn vrienden. We gaan ongeveer 1-2 keer per maand naar een concert. Ticketmaster heeft diverse evenementen geannuleerd: er zijn geen nieuwe shows aangekondigd ter vervanging. Zij hebben mij waardebonnen (tot 2500 euro per stuk!!!) gegeven die geldig zijn tot 31-12-2022 met de opmerking dat ze me een mailtje hadden gestuurd of ik geld of een waardebon wou. Ik schijn hier niet op gereageerd te hebben en moet nu akkoord gaan met deze vouchers. Ik heb nooit een dergelijke mail gehad.

Mijn vrienden heb ik al terugbetaald (+- 11.625 euro), maar nu wil ik graag zelf de 15.500 euro terugclaimen van ticketmaster. Ik ben ertoe bereid om een advocaat in te schakelen, maar zou het prettig vinden om dit - indien beschikbaar - eerst zelf met een brief te proberen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opnemen: telefonisch niet bereikbaar. Op een mail wordt na 6 weken geantwoord. Via de mail ben ik er achtergekomen dat ik zo’n keuzemail zou moeten hebben gehad. Ik heb dit nooit ontvangen, maar daar reageren ze niet op...

[ Voor 6% gewijzigd door Spellingerror op 14-11-2020 08:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon gelijk via een advocaat regelen, desnoods eerst via de rechtsbijstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Spellingerror schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:04:
Ik heb nooit een dergelijke mail gehad.
Als je daar echt zeker van bent: rechtsbijstand.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Vraag ze anders eens aan te tonen dat die keuzemail naar jou verzonden is.

Ik heb bijvoorbeeld ooit een keer een mail van Versio niet ontvangen waarin ze een prijsverhoging van 400% aankondigden en toen ik vroeg om aan te tonen dat die mail daadwerkelijk naar mij verzonden was kwamen ze erachter dat dit niet het geval was.

Niet relevant

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:14 . Reden: Niet relevant ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Offtopic doorgaan draagt niks bij

[ Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:16 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spellingerror schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:04:
Mijn vrienden heb ik al terugbetaald (+- 11.625 euro),
Offtopic gaan is niet nodig

En als jij die tegoedbonnen moet accepteren zullen je vrienden dat ook moeten doen, je had ze gewoon niet terugmoeten betalen voordat jij hun geld terug had. Als het je vrienden zijn zullen ze best begrijpen dat dat even duurt.

Als je dit juridisch gaat aanvechten moet je echt even kijken of er geen regels zijn betreffende het kopen van kaarten in bulk. Vaak ligt die grens al bij 10 kaartjes en dan is vergoeding anders geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 12:26
Offtopic

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:17 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 15:47
Offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:18 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ImNotnoa schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:40:
Vraag ze anders eens aan te tonen dat die keuzemail naar jou verzonden is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opnemen: telefonisch niet bereikbaar. Op een mail wordt na 6 weken geantwoord. Via de mail ben ik er achtergekomen dat ik zo’n keuzemail zou moeten hebben gehad. Ik heb dit nooit ontvangen, maar daar reageren ze niet op...

@Spellingerror Aangetekende brief sturen, en per gewone post. Hier geef je aan dat je nooit een e-mail hebt ontvangen met de vraag om de kiezen. Je geeft dan ook duidelijk aan dat je niet vergoed wilt worden in vouchers, maar dat je je geld terug wilt. geef hen een termijn van 14-dagen na dagtekening om de betaling te doen. geef hen wel alle gegevens incl je betaalgegevens. in de aangetekende brief schrijf je onderaan dat deze brief ook per gewone post komt, en in de gewone schrijf je dar er ook een aangetekende versie is verzonden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
Sorry, maar wij pakken business seats met diner etc. Zijn niet van die figuren die 30k netto per jaar binnen harken... Schimmige aan die vouchers is dat ze een einddatum hebben en ik het 2021 seizoen niet los zie gaan, idem voor 2022. Dank voor het advies iig, ik zal de rechtsbijstand wel bellen.

Voor de zeiksnorren: dit loopt allemaal via tunedhospitality, onderdeel van ticketmaster. Het gaat om 16 evenementen, waarvan er 11 gecancelled zijn met voucher en wij dus ons geld terug willen. We gaan altijd met z’n 4en. De andere 5 zijn postponed, staan nu data in 2021 bij, maar zou goed alsnog gecancelled kunnen worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Spellingerror op 14-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik ben oprecht superblij dat je de evenementensector steunt, en zou het bij een voucher houden. Als ze al dat geld terug moeten storten zijn er nooit meer evenementen en heb je in je eentje Ticketmaster omver geholpen. Dus laat het lekker zoals het is.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:39

Nox

Noxiuz

Ik acht de kans klein dat geld terug vragen lukt, bewaar de voucher lekker voor een volgend concert. Schijnbaar ben je niet iemand die het geld erg mist zoals je zelf al zegt. Je hebt nog 2 jaar om het te spenderen. En net wat tdw zegt, als iedereen geld terug vraagt zijn dergelijke toko's snel failliet en komt het geld helemaal niet. Vaccins zijn al aangekondigd, hopelijk kan je van het voorjaar weer, iedereen staat te springen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:37
Pfsl->sf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
Zou zeggen, rij ff langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:53
Ga naar "Meester Frank Visser: Wordt u al geholpen".

(fyi, is al een keer voorbij gekomen daarbij (Rieu kaarten), en die dame moest de voucher inderdaad gewoon accepteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:22

OMD

Is dat zo? Kan ook gewoon iemand zijn met een royaal jaarsalaris en die kaarten voorschiet voor vrienden. Niet iedereen is een scalper zonder bewijs. Wat is er gebeurt met onschuldig tot schuldig bevonden???

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2020 16:21 . Reden: Quote aangepast ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
henri86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:46:

(fyi, is al een keer voorbij gekomen daarbij (Rieu kaarten), en die dame moest de voucher inderdaad gewoon accepteren)
Rieu heeft gewoon weer een nieuw concert met nieuwe datum ter vervanging aangekondigd toch? En het ligt oa ook aan de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan. 'Je moet reageren op dit mailtje om geld terug te krijgen' is dat wat in dit geval ook werd geroepen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
OMD schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:59:
[...]

Is dat zo? Kan ook gewoon iemand zijn met een royaal jaarsalaris en die kaarten voorschiet voor vrienden. Niet iedereen is een scalper zonder bewijs. Wat is er gebeurt met onschuldig tot schuldig bevonden???
Alles kan, maar mensen die 1-2 maandelijks business/vip seats hebben, hebben doorgaans ook wel een advocaat als sneltoets ipv een techforum voor juridisch advies, het gaat tenslotte niet om 100 euro servicekosten terug proberen te vorderen van airbnb of je 200/400/600 euro van je vertraagde vlucht krijgen maar om dik 15k. Vrienden eerst terugbetalen terwijl het in deze tijden behoorlijk onzeker is hoe snel en of je je geld terug krijgt is ook nogal apart. Vooral als die vrienden ook nog eens royale salarissen hebben en het goede vrienden zijn (die laten hun maat die altijd alles voor ze regelt toch niet met het probleem achter? Kan best zijn dat TS er bewust voor kiest de sjaak te zijn maar dan nog) klinkt het steeds minder plausibel. Schuldig? Nee. Lijkt het verdacht? Ja. En verdenken mag. Verdenken en alsnog advies geven mag ook. Want ongeacht de legitimiteit van de claims wat betreft 'voor wie de tickets zijn' heb ik geen twijfels over de legitimiteit van de claim van TS dat ticketmaster dat geld terug geven mailtje (even los van de vraag of dat wel een deugdelijke methode van werken is, mailtje om te stellen dat je moet reageren om je geld terug te krijgen) niet heeft gestuurd, sterker nog ik vermoed dat ticketmaster zijn best doet om hier bij iedereen onder uit te komen, begrijpelijk maar niet netjes. Ook een scalper heeft rechten.

Zelf overigens ook zon mailtje gehad van ryanair naar aanleiding van een vlucht in maart dit jaar die gecancelled is, ik heb toen een voucher geaccepteerd en opnieuw geboekt voor volgend jaar maart. Die vlucht is nou ook al gecancelled, weer de vraag of ik een voucher wil en zo niet dan moet ik een formulier invullen. Formulier netjes ingevuld, krijg ik na een paar weken toch een voucher, daar over geklaagd, moet ik weer dat formulier invullen. Of een hele lange webpagina gemailed krijgen met 3 grote knoppen om een voucher te accepteren en dan in het klein helemaal onderin de pagina een linkje met 'klik hier als je geld terug wilt'. Steun krijgen voor je branche mag ook wel wat minder geniepig en dubieus.

[ Voor 48% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Maar wat is nu je vraag aan ons? Dat wij voor een juridisch correct brief gaan sturen? Of wil je weten wat je rechten zijn? Want ik vind het best raar dat je 15k per jaar? Inc je vrienden. Uit kan geven aan concert kaarten. Maar niet weet hoe je iets voor elkaar krijgt. Lekker een advocaat laten regelen. 15k is een bedraag dat de kosten van een advocaat mee vallen. Die ga je echt niet zonder slag of stoot krijgen van een bedrijf wat al bijna tot geen inkomsten heeft in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Volgens mij boeit het niet of het nog 15 euro is of 15.000 mensen.
Ik geloof de TS en ga van het goede uit dat meneer/mevrouw geen scalper is (en wat dan nog, het kan en mag dan blijkbaar).
Ik kan me voorstellen dat je geen vouchers wil, maar ik kan me ook voorstellen dat als Corona nog een keer eindigt en er weer leuke dingen zijn je als eerste weer boekt bij events. Dus dan is het minder erg om alleen vouchers te krijgen.

Hoeveel euro zou je terug willen en hoeveel in vouchers? Verder is het natuurlijk niet extreem veel geld (een vakantie met vrienden voorschieten is ookal snel 10k, dus ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen), maar dat zou ik niet doen als ik het niet zou kunnen betalen.

Met welke betaalmethode heb je betaald, ik neem aan dat je toch wel een redelijke creditcard hebt? Met dit soort dingen bel ik dan naar mn concierge en dan heb ik er zelf geen last meer van, geld krijg ik dan gelijk terug, hun zoeken de rest uit.

Overigens je kaartjes met of zonder verzekering geboekt? Is toch ook nog een dingetje?
En Ticketmaster failliet zie ik in dit topic, dat geloof ik niet zo snel. Mensen ontslaan zal, maar alleen al aan servicekosten kunnen ze een wolkenkrabber plaatsen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Kecin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:09:

Overigens je kaartjes met of zonder verzekering geboekt? Is toch ook nog een dingetje?
En Ticketmaster failliet zie ik in dit topic, dat geloof ik niet zo snel. Mensen ontslaan zal, maar alleen al aan servicekosten kunnen ze een wolkenkrabber plaatsen.
Als ze nu heel veel vouchers weggeven zie ik 't ze wel doen. De activiteiten met winst afstoten naar een andere dochter, vervolgens de BV waar alle vouchers nog op de balans staan laten klappen zodat je daar ineens vanaf bent.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Freeaqingme schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:11:
[...]

Als ze nu heel veel vouchers weggeven zie ik 't ze wel doen. De activiteiten met winst afstoten naar een andere dochter, vervolgens de BV waar alle vouchers nog op de balans staan laten klappen zodat je daar ineens vanaf bent.
Ah op die manier wel ja, dan zijn ze daar inderdaad vanaf. Maar niet omdat het niet "gezond" zou zijn. Menig artiest zou nu ook voor de helft van de prijs op de bühne gaan staan. Liever wat inkomsten dan niets denk ik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

tdw schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:25:
Ik ben oprecht superblij dat je de evenementensector steunt, en zou het bij een voucher houden. Als ze al dat geld terug moeten storten zijn er nooit meer evenementen en heb je in je eentje Ticketmaster omver geholpen. Dus laat het lekker zoals het is.
Zie ik hier een vrijwilliger om die €15000,00 over te maken naar de TS? In ruil voor deze vouchers?
Nee? Waarom laat jij een ticketmaster failliet gaan als je het zo makkelijk kon voorkomen?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:38
tdw schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:25:
Mja, als die toko over een jaar failliet gaat is TS zijn geld kwijt.. Dan kan TS beter nu actie ondernemen, zodat hij hopelijk zijn geld terug heeft voordat de toko failliet is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Procederen kost ongeveer 1200 euro in totaal als je verliest, plus de kosten van je eigen advocaat; als niemand in beroep gaat. Je zou de eerste ronde zelf kunnen procederen, zonder advocaat, omdat het een vrij eenvoudige zaak is en je er bij winst dan 0 kosten aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

@TS Wat ik niet snap is dat je geld terug wil gaan bij ticketmaster terwijl je bij tunedhospitality hebt besteld?

Wel een verschilletje waar je besteld hebt en welk bedrijf je zaken mee hebt gedaan?
De coronacrisis is een uitzonderlijke situatie die een grote financiële impact heeft op de gehele culturele sector. Daarom bieden we je twee opties aan voor restitutie.

1. Je ontvangt vanzelf een tickettegoed. Het tickettegoed is tot 24 maanden na uitgifte geldig en inwisselbaar bij ieder evenement dat wij, MOJO, organiseren en waarvan de verkoop via Ticketmaster verloopt. Mocht je dit tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan krijg je het tegoed teruggestort. Door je ticket om te zetten in een tegoed om een ander evenement te bezoeken, help je de economische klap van de maatregelen in onze sector op te vangen. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Het tickettegoed wordt naar verwachting eind juli 2020 op je account geplaatst. Binnen enkele weken zie je de status van jouw tickettegoed al op je account staan.

2. Mocht je geen gebruik kunnen maken van het tickettegoed, dan is het ook mogelijk om tot 8 juli je geld terug te vragen via dit contactformulier. Het bedrag wordt uiterlijk 3 maanden na de oorspronkelijke datum van het evenement teruggestort. Dit is zo afgesproken in de regeling die door de culturele sector i.s.m. de overheid in het leven geroepen is.
Als je geen actie onderneemt ontvang je dus vanzelf een tickettegoed (zie 1).

Wij vragen je begrip voor deze uitzonderlijke situatie.
Deze kreeg ik van ticketmaster op 9 juni met betrekking tot annulering. Die einddatum is dus ook niet zo raar op je vouchers, maar als je zoveel aan tickets uitgeeft neem ik toch aan dat je dit zelf ook wel gezien had....
Kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje 'vreemd' verhaal voor iemand die zoveel per jaar 'binnenharkt'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik hoop dat je met creditcard betaald hebt. Zo ja, hun dit laten oplossen. Ik zat in een vergelijkbaar schuitje met een vakantieparken boer. Uiteindelijk het privé nummer van iemand daar te pakken gekregen en die heeft het geld met spoed teruggeboekt. Parallel daaraan was de CC maatschappij ook al voor mij bezig.
En inderdaad rechtsbijstand ook inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henri86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:46:

Dat was het advies om te doen. de kaarten in die kwestie werden verkocht door lokaal café aan het plein.
iets andere kwestie dan via TM en bedrag van 15k.
Men geeft daar advies wat te doen, geen gerechtelijke uitspraak

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 17-11-2020 12:20 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik heb ook dit jaar verschillende concerten en festivals in planning gehad en ben ook een bedrag (~ 2000) kwijt maar wacht rustig af en laat vouchers uitkeren. Waarom? Omdat ik dan zeker weet dat er nog geld is om volgend jaar weer concerten te krijgen. Als je zo vaak naar concerten gaat (15.000 /12 = 1250 per maand, gemiddeld (goed) concert is 60 euro dus 20 kaarten per maand!) dan wil je ook dat die concerten blijven bestaan lijkt mij? En het geld kon je al missen aangezien je de kaarten al gekocht hebt. Het hele principe van de vouchers is om de industrie draaiende te houden en zou jij, als groot concertbezoeker, alleen maar blij mee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Archie_T schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:27:
Ik heb ook dit jaar verschillende concerten en festivals in planning gehad en ben ook een bedrag (~ 2000) kwijt maar wacht rustig af en laat vouchers uitkeren. Waarom? Omdat ik dan zeker weet dat er nog geld is om volgend jaar weer concerten te krijgen. Als je zo vaak naar concerten gaat (15.000 /12 = 1250 per maand, gemiddeld (goed) concert is 60 euro dus 20 kaarten per maand!) dan wil je ook dat die concerten blijven bestaan lijkt mij? En het geld kon je al missen aangezien je de kaarten al gekocht hebt. Het hele principe van de vouchers is om de industrie draaiende te houden en zou jij, als groot concertbezoeker, alleen maar blij mee moeten zijn.
Je gaat er van uit dat dat geld er dan nog is, de kans is groot dat op dit moment salarissen worden betaalt van al verkochte tickets, de kans is best reëel dat er en geen concerten komen, en je geld kwijt bent. Als ze het netjes hadden gedaan, dan hadden ze het geld van de tickets op een derde rekening gestoord en dan een aanbod van een voucher gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Archie_T schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:27:
Het hele principe van de vouchers is om de industrie draaiende te houden en zou jij, als groot concertbezoeker, alleen maar blij mee moeten zijn.
Zullen we de TS zelf laten beslissen of 'ie vouchers wil of zijn geld terug? Dat is nogal een persoonlijke afweging: heeft de TS zelf te lijden onder de coronacrisis, gunt hij het ticketmaster, mijdt hij concerten voorlopig sowieso als de pest wegens gezondheidsrisico's, heeft hij gewoon een schijthekel aan tegoedbonnen...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ze doen mee met het Bewaar je ticket initiatief
Afgelaste evenementen
1. Bij tickets voor evenementen die als gevolg van het Coronavirus moeten worden afgelast (dwz niet kunnen worden verplaatst binnen de termijn van 13 maanden), heeft de houder van dat ticket recht op een tegoedbon ter hoogte van de oorspronkelijke ticketprijs, inclusief boekings- of servicekosten. De waarde van deze tegoedbon kan gedurende minimaal 12 maanden na uitgifte worden gebruikt voor de aankoop van een ticket voor een ander evenement van de organisator. De geldigheidstermijn wordt op de tegoedbon vermeld.
2. Als de houder van het ticket geen gebruik kan maken van een tegoedbon, dan zal de houder van het ticket dat binnen afzienbare tijd kenbaar maken aan de organisator. De houder van het ticket heeft dan recht op restitutie van de oorspronkelijke ticketprijs in geld.
3. Eventuele geldelijke restitutie vindt plaats uiterlijk 3 maanden na
de datum van het afgelaste evenement.
4.Een organisator kan te allen tijde ten gunste van de houder van een ticket afwijken van het bovenstaande.
Uit de Tuned Hospitality FAQ
Het is in principe niet mogelijk om gekochte arrangementen te annuleren en we geven geen geld terug, tenzij het desbetreffende concert wordt geannuleerd of verplaatst. Dit is onderdeel van onze Algemene Voorwaarden, alsmede de Algemene Voorwaarden Toegangsbewijzen van de organisator van het evenement, waarmee u akkoord gaat wanneer u de reservering bevestigt via de orderovereenkomst.
Uit de Algemene Voorwaarden van MOJO
Artikel 6 – Overmacht
6.1. Ingeval van overmacht in de ruimste zin des woords, waaronder in dit verband mede
begrepen ziekte en/of afzegging van de artiest(en), stakingen, brand, slechte
weersomstandigheden, epidemieën et cetera heeft Mojo het recht het evenement te
verschuiven naar een latere datum of het evenement te annuleren.

6.2. Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door Mojo wordt
geannuleerd voordat het is aangevangen, zal Mojo uitsluitend verplicht zijn aan de
klant de vergoeding te restitueren die vermeld staat op het toegangsbewijs, of bij
gebreke daarvan de vergoeding (in beginsel uitgezonderd servicekosten) welke de
klant via het officiële (voor)verkoopadres als bedoeld in artikel 1.1 heeft betaald. Indien
een evenement als gevolg van of in verband met overmacht moet worden
geannuleerd nadat het is aangevangen, zal Mojo slechts gehouden zijn tot restitutie van
een door haar vast te stellen gedeelte van de vergoeding die vermeld staat op het
toegangsbewijs, of bij gebreke daarvan de vergoeding (uitgezonderd servicekosten)
welke de klant via het officiële (voor)verkoopadres als bedoeld in artikel 1.1 heeft
betaald. Restitutie vindt slechts uiterlijk binnen twaalf weken na de geannuleerde
datum plaats bij een (voor)verkoopadres, na overhandiging door de klant aan dit
(voor)verkoopadres van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs voor het
(geannuleerde) evenement. Het (voor)verkoopadres beslist in een dergelijk geval over
de restitutie van servicekosten. Overige schade (waaronder reis- en verblijfskosten)
wordt niet vergoed. Evenmin kan de klant aanspraak maken op (vervangende)
toegang tot een ander evenement.

6.3. Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door Mojo wordt
verschoven naar een andere datum blijft het toegangsbewijs geldig voor de nieuwe
datum waarop het evenement zal plaatsvinden. Mocht de klant het evenement op de
nieuwe datum niet kunnen of willen bezoeken dan is hij gerechtigd zijn
toegangsbewijs in te leveren bij een (voor)verkoopadres tegen restitutie van de
vergoeding welke op het toegangsbewijs is vermeld, of bij gebreke daarvan de
vergoeding (in beginsel uitgezonderd servicekosten) welke de klant via het officiële
(voor)verkoopadres als bedoeld in artikel 1.1 heeft betaald. Deze restitutie zal alleen
plaatsvinden indien de klant tijdig een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs aan het
(voor)verkoopadres overlegt. Indien het evenement verplaatst is naar een latere datum
kan de klant geen aanspraak maken op restitutie van de voornoemde vergoeding als
hij het betreffende toegangsbewijs niet heeft ingeleverd bij het (voor)verkoopadres
binnen vier weken na de verplaatste datum waarop het evenement plaatsvindt. Indien
het evenement is verplaatst naar een eerdere datum dan vermeld op het
toegangsbewijs vervalt het recht van de klant op teruggave van de vergoeding als hij
zijn toegangsbewijs niet binnen vier weken na de (oude) datum zoals vermeld op het
toegangsbewijs, inlevert bij een (voor)verkoopadres. Het (voor)verkoopadres beslist in
een dergelijk geval over de restitutie van servicekosten. Overige schade (waaronder
reis- en verblijfskosten) wordt niet vergoed. Evenmin kan de klant aanspraak maken op
(vervangende) toegang tot een ander evenement.
Uit de Algemene Voorwaarden van Tuned Hospitality
Artikel 6 – Overmacht

6.1 Ingeval van overmacht in de ruimste zin des woords, waaronder in dit verband mede begrepen ziekte en/of
afzegging van de artiest(en), stakingen, brand, slechte weersomstandigheden etc. heeft Tuned het recht
evenementen – en daarmee de arrangementen - te verschuiven naar een latere datum of evenementen te
annuleren.

6.2 Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht wordt geannuleerd, zal Tuned uitsluitend
aan de wederpartij restitueren de vergoeding die eventueel reeds terzake van het arrangement door de
wederpartij aan Tuned is voldaan.

6.3 Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht wordt verschoven naar een nieuwe datum,
blijven de arrangementen geldig voor de nieuwe datum. Mocht de wederpartij op de nieuwe datum de
arrangementen niet kunnen of willen afnemen, hetgeen zij uiterlijk binnen 5 werkdagen nadat Tuned de
nieuwe datum bekend heeft gemaakt schriftelijk aan Tuned dient mede te delen, dan is de wederpartij
gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden. In dat geval zal Tuned uitsluitend aan de wederpartij
restitueren de vergoeding die eventueel reeds terzake van het arrangement door de wederpartij aan Tuned is
voldaan.

6.4 Behoudens de in de voorgaande leden opgenomen verplichting is Tuned niet gehouden tot enige
(schade)vergoeding en zal terzake geheel zijn gekweten.
Gezien de bedragen waar je mee smijt kun je waarschijnlijk wel een fatsoenlijke advocaat regelen en hoeft het niet via jurist van de verzekeringsmaatschappij. Succes!

[ Voor 78% gewijzigd door Uzuhl op 17-11-2020 14:53 ]

• Spellingerror
Hoi, weinig gehad aan de kritieken hier. Snap niet waarom, maar goed: kennelijk koop ik kaarten en verkoop ik ze via marktplaats... Via een jurist nu een aangetekende brief laten versturen waar in staat dat we een conservoir beslag leggen als het niet terug wordt betaald binnen 14 kalenderdagen. Volgens de jurist is het voordeel dat ik dit zakelijk koop en die voucher onzin niet op mij van toepassing is. Zij hadden een leveringsplicht die ze niet kunnen nakomen, dus om verzoek tot nakoming danwel terugbetaling gevraagd. Ben benieuwd, zal binnen 5-10 werkdagen op m’n rekening staan neem ik aan. Succes met jullie concertseizoen volgend jaar! Hopen dat COVID binnenkort weg is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt zelf dat je ze zakelijk koopt?

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:40
Hoop dat ze er een paar conservenblikken bij gedaan hebben dan.

Maar alle gekheid, het is toch waanzin als je begint met conservatoir beslag laten leggen in wat lijkt je eerste “officiële” communicatie met die partij. Laat eerst eens een aangetekende brief eruit gaan in een poging om contact uit te lokken. Als het beslag achteraf onterecht blijkt ben je nog veel verder van huis (maar dat dan wel weer zakelijk zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Spellingerror schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:20:
Hoi, weinig gehad aan de kritieken hier. Snap niet waarom, maar goed: kennelijk koop ik kaarten en verkoop ik ze via marktplaats... Via een jurist nu een aangetekende brief laten versturen waar in staat dat we een conservoir beslag leggen als het niet terug wordt betaald binnen 14 kalenderdagen. Volgens de jurist is het voordeel dat ik dit zakelijk koop en die voucher onzin niet op mij van toepassing is. Zij hadden een leveringsplicht die ze niet kunnen nakomen, dus om verzoek tot nakoming danwel terugbetaling gevraagd. Ben benieuwd, zal binnen 5-10 werkdagen op m’n rekening staan neem ik aan. Succes met jullie concertseizoen volgend jaar! Hopen dat COVID binnenkort weg is.
Zo raar is het toch niet dat er vreemd naar gekeken wordt?

Je zegt dat je zakelijk voor 15k kaarten koopt maar gaat met vrienden en je vraagt dit op een tech forum?

Ik hoop dat je eruit komt want dat gun ik je dan wel weer :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:23:
Je zegt zelf dat je ze zakelijk koopt?
Dat maakt het een flink andere case, zonder alle consumentenrechten en bescherming.

Raar dat dat niet opmerking 1 van de TS was.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:58:
[...]

Dat maakt het een flink andere case, zonder alle consumentenrechten en bescherming.

Raar dat dat niet opmerking 1 van de TS was.
Vraag me ook af hoe deze dan in de boeken staan? Juridische kosten opvoeren of niet?
Maar wel verkocht en terugbetaald aan vrienden.....belastinginspectie deed bij mij vroeger al moeilijk over pizza's tijdens koopavond :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
Geld is inmiddels retour, welgeteld 3 werkdagen geduurd.
Fijne avond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
doomtech schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:39:
[...]

Hoop dat ze er een paar conservenblikken bij gedaan hebben dan.

Maar alle gekheid, het is toch waanzin als je begint met conservatoir beslag laten leggen in wat lijkt je eerste “officiële” communicatie met die partij. Laat eerst eens een aangetekende brief eruit gaan in een poging om contact uit te lokken. Als het beslag achteraf onterecht blijkt ben je nog veel verder van huis (maar dat dan wel weer zakelijk zijn).
Haha, autocorrect, oeps! Leuke woordspeling van je
Pagina: 1