Beste lezer,
Ik heb vandaag een versterker laten monteren in mijn auto.
Het gaat hier om een crunch gtx 4600
Deze bied 80w rms x 4 op 4ohm
En 150w rms x 4 op 2 ohm
Nu heb ik een set van 90w rms mb Quart QS 165 3ohm speakers in de voordeuren en 45w rms jbl stage 3 627 3ohm speakers in de achterdeuren.
De man die de speakers heeft ingebouwd heeft de bass vooral naar de achterspeakers gefade denk ik want ik hoor vooral vanuit achter de bass komen.
Dit wil ik eigenlijk gewoon op alle 4 de speakers hebben zodat ik gewoon een vol geluid vanuit alle speakers hoor.
Welke knoppen op de versterker moet ik dan draaien?
Ik zag namelijk online een heleboel dingen voorbij komen en kom er even niet helemaal uit.
Een andere vraag van mij gaat over de hitte die de versterker afgeeft. Als ik de auto op bijv. 25 (max volume is 30) zet dan ruik ik na een tijdje zo'n geur van heel warm metaal. De versterker valt voor de rest niet uit of iets, maar de geur is storend. Ligt dat aan dat e versterker onder de passagiersstoel is gemonteerd of word hij gewoonweg te warm op dit volume? Zijn er dingen waarmee ik deze hitte kan verminderen zonder een losse ventilator te komen? Ik zie in het diagram van de handleiding ook niks specifieke terugkomen. Bijv. Een gain knop zit er niet op. Heeft dit te maken met de ohm van de speakers van de versterker?:strip_exif()/f/image/kxsrhpHUJIj8ftTuzUEOdMBp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een afbeelding van het diagram. Misschien dat iemand hier mij tips over kan geven
Ik heb vandaag een versterker laten monteren in mijn auto.
Het gaat hier om een crunch gtx 4600
Deze bied 80w rms x 4 op 4ohm
En 150w rms x 4 op 2 ohm
Nu heb ik een set van 90w rms mb Quart QS 165 3ohm speakers in de voordeuren en 45w rms jbl stage 3 627 3ohm speakers in de achterdeuren.
De man die de speakers heeft ingebouwd heeft de bass vooral naar de achterspeakers gefade denk ik want ik hoor vooral vanuit achter de bass komen.
Dit wil ik eigenlijk gewoon op alle 4 de speakers hebben zodat ik gewoon een vol geluid vanuit alle speakers hoor.
Welke knoppen op de versterker moet ik dan draaien?
Ik zag namelijk online een heleboel dingen voorbij komen en kom er even niet helemaal uit.
Een andere vraag van mij gaat over de hitte die de versterker afgeeft. Als ik de auto op bijv. 25 (max volume is 30) zet dan ruik ik na een tijdje zo'n geur van heel warm metaal. De versterker valt voor de rest niet uit of iets, maar de geur is storend. Ligt dat aan dat e versterker onder de passagiersstoel is gemonteerd of word hij gewoonweg te warm op dit volume? Zijn er dingen waarmee ik deze hitte kan verminderen zonder een losse ventilator te komen? Ik zie in het diagram van de handleiding ook niks specifieke terugkomen. Bijv. Een gain knop zit er niet op. Heeft dit te maken met de ohm van de speakers van de versterker?
:strip_exif()/f/image/kxsrhpHUJIj8ftTuzUEOdMBp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een afbeelding van het diagram. Misschien dat iemand hier mij tips over kan geven