vage shit @ athlon classic OC

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
(lees alles plz, anders snap je er helemaal niets van)
Juist ja, ik had eerst de volgende config:

Asus k7v-t @ 124 fsb
Classic athlon 800@1054
256mb dane-elec @ 165 mhz cas 222
geforce 3
Seagate 13,6 gig hd
56x cd-rom

dit alles liep super stabiel en helemaal flex
totdat me proc het begaf.

Dus, ff flink wat geld uit gegeven. Huidige config

Asus K7V-t @ 100 fsb
athlon slot-a t-bird 800@1000
256mb dane-elec @ 133 cas 222
geforce 3
IBM 60GXP 61 gb
56x cd-rom
12x10x40 liteOn fikker

nu het probleem is als volgt:

als ik met de fsb ga spelen MOET ik nu via de jumpers werken, BIOS weigert zelfs 101 te geven. En als ik dan met de jumpers werk en me fsb op 120 mhz zet klapt me ram steeds terug op pc-100 (<120 fsb niets aan de hand), automatisch, vaag, want deze dimm heeft altijd 165 gelopen en hoeft nu "maar" 160mhz te lopen, nog vager is dat als ik me cas latency's op 333 zet, hij soms boot maar op 222 helemaal doodslaat, zelfs geen IDE-activity tijdens boot :?

Ik heb zitten knutselen met alle mogelijke combinaties, cd-rom fikker hd enzo los, verschillende spanningen I/O heeft alle waardes gehad. Wat zou het nu kunnen zijn?

Is mijn DIMM spontaan overleden? of is me HD aan het fucken? (cd-rom's los btw)
Wie o wie heeft hier wat tips of opmerkingen?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

het verschil in systemen dat overblijft na alles wat je geprobeert hebt is de hd, dus daar zal het probleem misschien liggen.

kun je proberen met je 'oude' hd de oude instellingen te krijgen. Als dat lukt ligt het zeker aan de hd, anders zou ik het ook niet weten.

• Dr.Q
een IBM 60GXP zou toch wel 41mhz pci bus moeten trekken? of niet?

• Dr.Q
sigh, laat ook maar zitten, na iets meer dan een jaar aan deze pc getweakt en gedaan en geclocked heb zit ik nu weer bijna waar ik begonnen was... het was allemaal heel mooi, je ram op 165 cas 222 enzo, wie wil dat nou niet? maar goed, tijden veranderen en zo ben je van spelletjes/oc fanaat aan het veranderen naar een kritische/Hware vriendelijke gebruiker...sigh jammer maar goed, ik heb het wel gehad met me slot-a hij draait nu mooi op 1000 mhz, leuk hd'tje erin voor me werk/spullen/films enzo, verder een geforce 3 voor de spellen die ik nog speel en ja, sigh, blaat e.d. casemodden en je pc stil maken boeien om een of andere gekke reden mij nu meer (wat wil je ook na 10 maanden fucking 500 cfm naast je stoel).

Laat dit gewoon een laatste ode zijn aan mijn slot-a VIA KX133 getweak e.d. voor mij gewoon nu liever stabiel en redelijk snel, dan zien we bij een volgende generatie spullen wel verder. Ik houdt het voor gezien en ga andere dingen doen. De groeten en moge de wind u altijd in de zeilen blazen :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Heey, doc, ik zit net te denken he, zou het misschien komen door al die gekke fans die je er nu in hebt ?... , misschien dat je voeding flipt, of teveel trillingen, waarover je het had, hqal de vette fans er eens uit ??