Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag voor het eerst een pc- samenstellen die gebruikt zal worden om te gamen en standaard thuisgebruik (Office, browsen, muziek etc.). Deze pc zal mijn oude laptop uit 2013 vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen absolute maximumprijs. Een bedrag van rond de 1300 euro lijkt me realistisch voor mijn wensen. Meer is ook goed als dat toegevoegde waarde heeft en lager natuurlijk ook als onderdelen voor mijn gebruik geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor (AOC C24G1WG4 1920x1080) en randapparatuur (muis, toetsenbord en luidsprekers).
Binnen een aantal jaren zou ik misschien wel een andere monitor kopen met een hogere resolutie (4k of 1440p) Ik zou dan misschien ook mijn GPU upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst geeft een indruk van wat ik nodig denk te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, beste bang for bucks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat mijn systeem niet al te veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Ik ben dit niet van plan, ik heb er ook de kennis niet voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik hulp bij nodig heb zijn de volgende vragen:
Alvast bedankt voor jullie moeite !
Ik wil graag voor het eerst een pc- samenstellen die gebruikt zal worden om te gamen en standaard thuisgebruik (Office, browsen, muziek etc.). Deze pc zal mijn oude laptop uit 2013 vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen absolute maximumprijs. Een bedrag van rond de 1300 euro lijkt me realistisch voor mijn wensen. Meer is ook goed als dat toegevoegde waarde heeft en lager natuurlijk ook als onderdelen voor mijn gebruik geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor (AOC C24G1WG4 1920x1080) en randapparatuur (muis, toetsenbord en luidsprekers).
Binnen een aantal jaren zou ik misschien wel een andere monitor kopen met een hogere resolutie (4k of 1440p) Ik zou dan misschien ook mijn GPU upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijst geeft een indruk van wat ik nodig denk te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, beste bang for bucks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat mijn systeem niet al te veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Ik ben dit niet van plan, ik heb er ook de kennis niet voor.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik hulp bij nodig heb zijn de volgende vragen:
- Werkt alles goed samen? Zijn er componenten bij die ik beter vervang door een ander?
- Ga ik verschil merken tussen 3600Mhz en 3200Mhz geheugen? ik heb gelezen dat voor ryzen 5000 geheugensnelheid belangrijks is (of is dit enkel bij overklokken van belang?). Kortom is het snellere ram zijn meerprijs waard.
- De behuizing heb ik gekozen omdat ik deze erg mooi vind, maar ik maak me zorgen over de koeling. Moet er nog extra koeling worden voorzien in de behuizing of moet ik me hier geen zorgen over maken?
- Is de gekozen videokaart voldoende om de komende jaren AAA games te spelen op de hoge instellingen op1080p?
- Zal er voor het gekozen moederbord nog een bios update nodig zijn met de gekozen processor?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar Wifi | € 155,42 | € 155,42 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5600 XT MECH OC | € 300,05 | € 300,05 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,76 | € 50,76 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 75,35 | € 75,35 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.242,48 | ||
Alvast bedankt voor jullie moeite !