Honeywell evohome moduleert niet met opentherm (R8810).

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrehijum
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-01-2022
Na het plaatsen van een evohome met radiator regelaars moest de opentherm rf module (R8810) nog ingeleerd worden.
Dit alles ging prima, alleen blijft mij ketel een Itho 'Anti'klimax2 op 52'C stoken, ook als ik via de touch alles uit zet.
Hiervoor werd de ketel aangestuurd met een opentherm (T8851M100) waarmee het prima ging.
Na wat parameters in de ketel gecheckt te hebben ben ik op een dood spoortje gekomen..........
Iemand tips en trics?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Mijn ervaring leert dat de Evohome niet zo gauw de temperatuur verlaagt tenzij alle ruimtes op temperatuur zijn. Probleem is een beetje dat met lage temperatuur het moeilijk is om verschillende temperaturen in verschillende ruimtes te creëren. Ik zou hem vooral even laten draaien zonder de setpoints te veranderen zodat de temperatuur zich kan stabiliseren. Ook zal de Evohome over tijd (een week?) leren hoe je huis reageert en zich aanpassen.

Je kan ook nog in het installatiemenu kiezen om minder vaak te schakelen en met een langere minimale aan-tijd. Daardoor kom je wellicht eerder op een punt dat de watertemperatuur naar beneden kan/moet.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrehijum
Hoi Rimco, dank voor je reactie, ik zal dat sowieso nog proberen.
Maar als ik het systeem via het touchpaneeltje>snelmenu>"verwarming uit" zet dan moet het systeem toch direct stoppen? Ik heb hierop een half uurtje gewacht maar we blijven lekker stoken.
Ik heb twee 8810's geprobeerd en ze doen beide hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Veranderingen in setpoints (zoals je voorbeeld) gaan traag, dat weet ik nog wel. Dat half uurtje zou me niet verbazen, maar het zou niet veel langer moeten duren. Als je setpoints niet hoger staan dan de huidige temperatuur zou ik morgen gewoon nog eens kijken. Als het dan nog steeds vol gas gaat klinkt het alsof er iets mis is met de verbinding (al zou hij dan ook moeten stoppen).

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrehijum
Zoals Rimco aangaf moet er iets meer geduld bij. Het systeem draait goed en naar verwachting. Thx all!💪👍