Retouren Amazon.nl, serienummer controle?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.784 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Ik heb twee dagen geleden via Amazon.nl een RX 5700 XT GPU gekocht. Nu is deze GPU op dit moment in de aanbieding met 50,- korting bij Amazon. Klantenservice geeft aan dat ik niet dit verschil kan laten verrekenen, dus gewoon opnieuw moet bestellen en de andere retourneren. Dat ga ik dus ook doen.

Weet iemand of je gewoon die nieuwe die ik ga ontvangen als retour kan terugsturen onder het retourlabel van de eerste bestelling, alsof deze kaart dus van de eerste bestelling is? Of met andere woorden: wordt er bij dat soort zaken nog op serienummers gecontroleerd? Lijkt me niet toch?

Ik heb namelijk geen zin om daadwerkelijk de videokaart weer om te wisselen in mijn PC, ik wil gewoon onder de streep de aanbiedingsprijs van 50,-.

[ Voor 5% gewijzigd door menne op 13-11-2020 21:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou het op safe spelen en voor die 50 euro verschil de kaart uit je pc trekken en de goedkopere erin zetten.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waarom zou je voor 1 min werk moeilijk doen... Als het al 1 min is.

Gewoon bestellen, en als hij aankomt oude kaart eruit nieuwe er in.
Oude in de doos label er op en klaar.

Kan er nooit later een discussie plaatsvinden...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Het is meer dat ik bij die eerste hem eerst niet aan de praat kreeg. Uiteindelijk stroom stekkers paar keer in en uit en hem nogmaals opnieuw in de PCI slot, en uiteindelijk werd hij toen goed herkend. Geen zin in potentieel zo’n zelfde ridel, vandaar dat ik zocht naar de makkelijkste weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Zolang je de nieuwe kaart in de nieuwe doos terugstuurt onder de oude factuur, voorzie ik geen problemen.

Worst case klagen ze erover en swap je alsnog.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Het twijfelen, zoeken naar informatie en dit topic openen, lezen en op reageren kost je waarschijnlijk meer tijd.

Maar aangezien Amazon toch al de reden weet waarom je opnieuw bestelt en retourneert, vraag het gewoon aan hen, of dat mag? Een splinternieuwe retour ipv eentje die al geïnstalleerd is geweest, lijkt me voor hen ook alleen maar fijner voor de herverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar zit er niet zowel op de GraKa, alsmede op de doos van de kaart, een sticker/vermelding met het s/n?

Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet zo 'fris' om stiekem ff de boel te wisselen.
Leuk voor degene die die kaart alsnog koopt. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat mij betreft is dit misbruik maken van de regels, maar als je het dan toch doet, volg dan in ieder geval de regels. Nu wil je èn het geld, èn geen moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
jodeltje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:46:
Wat mij betreft is dit misbruik maken van de regels, maar als je het dan toch doet, volg dan in ieder geval de regels. Nu wil je èn het geld, èn geen moeite doen.
Najah ik vind het persoonlijk kapitaalvernietiging dat hij de kaart goed werken en al heeft en die dan eruit zou moeten slopen die naar Amazon terug stuurt, zij die weer als warehouse deal aanbieden en hij een nieuwe kaart weer moet gaan inbouwen.

Dat Amazon niet direct het geld geeft is een stukje ontmoediging. Maar om dit nou onfris te noemen vind ik wat ver gaan. Het zou een ander verhaal zijn als je een nieuwe besteld omdat je oude kapot is en je doet je oude in de nieuwe doos retour :X

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het via amazon (prime) zelf is dan registreren ze geen serienummers. Bij andere verkopers kan dat wel het geval zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou helemaal niet beginnen aan dit soort praktijken. Gekocht = Gekocht
en binnen wettelijke bedenktijd dit uithalen, is niet waar deze regelgeving voor is gemaakt.
Las vandaag nog een topic waar een telefoon is ontvreemd bij retour om deze reden....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
menne schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:36:
Het is meer dat ik bij die eerste hem eerst niet aan de praat kreeg. Uiteindelijk stroom stekkers paar keer in en uit en hem nogmaals opnieuw in de PCI slot, en uiteindelijk werd hij toen goed herkend. Geen zin in potentieel zo’n zelfde ridel, vandaar dat ik zocht naar de makkelijkste weg ;)
Nou 5 min dan...waarom zou je je hoofd spreekwoordelijk op de penalty stip leggen. Persoonlijk zou ik er geen 1 seconden over nadenken om het zo te doen... Maargoed, forum vraag gesteld, mening gekregen. Mocht je even 5 dagen een topic openen met de titel " winkel accepteert door hun en mij omgeruilde videokaart niet als retour, tag me er even in.

PS. Ik vind het toch bijzonder dat de winkel niet gewoon een 50 euro terugboeking doet... makkelijker voor hun. Niet nog een keer verzendkosten. Geen retour om te verwerken. Klant blij. Nou ja. Hopelijk leren ze er ooit van

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jack zomer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
PS. Ik vind het toch bijzonder dat de winkel niet gewoon een 50 euro terugboeking doet... makkelijker voor hun. Niet nog een keer verzendkosten. Geen retour om te verwerken. Klant blij. Nou ja. Hopelijk leren ze er ooit van
De meeste mensen haken af omdat het teveel moeite is / het wordt vergeten. Maar ik ben het wel met je eens, desnoods geven ze het als tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
B-Bandit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:49:
[...]

Najah ik vind het persoonlijk kapitaalvernietiging dat hij de kaart goed werken en al heeft en die dan eruit zou moeten slopen die naar Amazon terug stuurt, zij die weer als warehouse deal aanbieden en hij een nieuwe kaart weer moet gaan inbouwen.

Dat Amazon niet direct het geld geeft is een stukje ontmoediging. Maar om dit nou onfris te noemen vind ik wat ver gaan. Het zou een ander verhaal zijn als je een nieuwe besteld omdat je oude kapot is en je doet je oude in de nieuwe doos retour :X
Tja beide partijen zijn een verkoopovereenkomst aangegaan waar beide partijen prima tevreden mee waren. Om dan achteraf moeilijk te gaan doen mág, maar vind ik inderdaad niet heel chique

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als de prijs morgen 100 euro hoger is leg je ook het verschil even netjes bij :)?

Wat mij betreft mag om dit soort redenen de wkoa helemaal op de schop en uitgekleed worden. Dit is precies waar die wet niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:52:
[...]

De meeste mensen haken af omdat het teveel moeite is / het wordt vergeten. Maar ik ben het wel met je eens, desnoods geven ze het als tegoed.
Je koopt vandaag bij de Albert Heijn een literblik Unox soep voor €1,50 en mórgen koop je daar, bij die zelfde Albert Heijn, voor €3,00 ineens 3 blikken van een liter....

Wát denk je dat Albert Heijn je gaat zeggen op het moment dat je de prijs van één literblik soep terug wilt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:58:
Wát denk je dat Albert Heijn je gaat zeggen op het moment dat je de prijs van één blik soep terug wilt?
Kompleet verkeerd voorbeeld omdat WKOA hier niet van toepassing is.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:59:
[...]

Kompleet verkeerd voorbeeld omdat WKOA hier niet van toepassing is.
Niet? Ik kan die spullen hier ook gewoon vanuit huis bestellen én thuis laten bezorgen, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:01:
Niet? Ik kan die spullen hier ook gewoon vanuit huis bestellen én thuis laten bezorgen, hoor ;)
Het gaat hier niet om een paar euro. Daarnaast vallen frequente aflevering van levensmiddelen niet onder WKOA.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:02:
[...]

Het gaat hier niet om een paar euro.
Dus de hoeveelheid aan 'Euro's' welke het dagverschil maken maakt het verschil?

Ik hoop niet dat je ooit in aandelen gaat handelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:05:
Dus de hoeveelheid aan 'Euro's' welke het dagverschil maken maakt het verschil?
Bij een paar euro doet Amazon ook niet moeilijk en nu verdraai je ook alles, het voorbeeld ging om boodschappen, waar een paar euro op de bestelling niet interessant is.

Voor wat betreft je voorbeeld, zie Artikel 46b in het burgerlijk wetboek: https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[b]menne in "Retouren Amazon.nl, serienummer controle?"menne schreef
Weet iemand of je gewoon die nieuwe die ik ga ontvangen als retour kan terugsturen onder het retourlabel van de eerste bestelling, alsof deze kaart dus van de eerste bestelling is?
Dat valt onder frauderen en staan we hier niet toe.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.