My Cloud Home niet herkend na update Big Sur op iMac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesritz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-08-2023
Mijn vraag

Vanochtend heb ik Big Sur geïnstalleerd. Er is één probleem ontstaan: via mijn eigen (wifi)netwerk krijg ik mijn My Cloud Home niet meer in de Finder. Als ik netwerk wil verbinden dat wordt gevraagd om mijn inlognaam en ww. Dat is NIET gelijk aan mijn externe inlog (e-mail adres) noch het password.

1. Weet iemand of het lokale ww gelijk is of zou moeten zijn aan dat van myhome.com?
2. Ik weet mijn externe inlog plus ww en zo kan ik de My Home benaderen, dus er is geen storing
3. In Schijfhulpprogramma is te zien dat de netwerkschijf (My Home) offline is
4. Hoe herstel ik de lokale verbinding???

Ik gebruik een iMac 21,5 uit 2017 met Big Sur geïnstalleerd.
...

Ik heb geprobeerd of de schijf via mycloud.com bereikbaar is en dat is het geval. Verder heb ik Apple Support gesproken en die kennen het probleem niet en kunnen het niet oplossen. Hoe kan ik het ww lokaal herstellen als dat niet gelijk is aan het externe ww?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Als je Big Sur installeert is het belangrijkste verschil met voorheen dat je gebonden bent aan 64 bits applicaties.
Weet je zeker dat er niet ergens een driver ontbreekt voor de My Cloud Home, nu je geen 32 bits spullen meer kunt draaien?

Er gaat wel meer mis als je een early adopter bent:
nieuws: Beschikbaarheid macOS Big Sur ging gepaard met app-startproblemen

Ik zou dus voorlopig even niets doen, het wordt vanzelf wel op korte termijn bekend wat de oplossing is.

[ Voor 42% gewijzigd door Renault op 13-11-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Nee hij wil gewoon lokaal naar de mycloud een share maken op nfs/smb waar dus andere credentials voor nodig zijn dan de inlog om remote op de ding in te loggen.

Zijn er shares (lees mappen) op die drive en zijn er ook andere users geconfigureerd ?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Renault schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:48:
Als je Big Sur installeert is het belangrijkste verschil met voorheen dat je gebonden bent aan 64 bits applicaties.
Weet je zeker dat er niet ergens een driver ontbreekt voor de My Cloud Home, nu je geen 32 bits spullen meer kunt draaien?

Er gaat wel meer mis als je een early adopter bent:
nieuws: Beschikbaarheid macOS Big Sur ging gepaard met app-startproblemen

Ik zou dus voorlopig even niets doen, het wordt vanzelf wel op korte termijn bekend wat de oplossing is.
Catalina vereiste ook al 64-bits. Dat is het dus niet :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Zie eenzelfde soort melding in https://www.macfreak.nl/h...-update-catalina/new/#new ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kengi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Shit, ik heb zelfde probleem! Macbook synchroniseert niet omdat het niet verbonden is, moet mijn wachtwoord invullen maar wachtwoord pakt niet ....
alle wachtwoorden die ik heb al geprobeerd en idd via iPad/iPhone kom ik er wel in ......
dus moet MacBook zijn.
Kengi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewick
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
bijgaand link van WD voor Big Sur installatie
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/29822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacOfLieve
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-01-2021
Ik gebruikte WD's My Cloud Home op het lokale netwerk met toegang vanaf een MacBook Pro op macOS High Sierra 10.13.6. Tot ergens einde november 2020. Toen liep het fout.

Het volume dat onder Favorieten stond in de Finder van de Mac was verdwenen. De MyCloud server staat nog altijd onder gedeelde servers op de finder van mijn Mac, maar nu verbonden als 'Gast'. Een verbinding als een geregistreerde gebruiker lukt niet (lukte misschien voorheen ook niet). De naam en het wachtwoord dat ik gebruik zijn nog altijd goed want via home.mycloud.com kan ik nog altijd inloggen en zie ik nog de bestanden die er voorheen vanaf mijn Mac zijn op gezet.

Ook de WD Discovery app op de Mac werkte niet meer (version is out of date) en dat bracht me op het idee dat dat het probleem misschien was. De update bracht een nieuwe app mee met wat nieuwigheden. Ik moest terug inloggen en toen stond het oude volume weer onder de favorieten op de Finder. 8)7

Hopelijk hielp dit langdradige verhaal iemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinbosmans
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-09-2022
Hoi Ik werk ook met iMac Big sur en voorheen ging ik naar "Ga"--> "Verbind met server" --> "afp://mycloud" en dan kreeg ik altijd toegang als 'gast'. Sedert Big Sur werkt dit niet meer. Melding: " server bestaat niet of is offline". Weet iemand hoe ik terug op dezelfde manier kan verbinden? Via Mycloud.com krijg ik ook geen verbinding. Ik heb geen instellingen of wachtwoorden gewijzigd voor ik Big Sur installeerde. Is mijn WD My cloud nu waardeloos? (Ik gebruik WD Mycloud 2TB) Iemand een idee? Alvast bedankt. Via mijn windows Laptop windows 10 kon ik ook nooit een verbinding maken met deze cloud... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkenborg
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-10-2022
heb ik ook, maar het gekke is, dat je wel via het internet de schijf kan benaderen: dus het bestaat in het netwerk
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alle apparaten praten wel dezelfde versie van SMB?

Zie ook bijvoorbeeld deze thread op Reddit.

• kevinbosmans
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-09-2022
OPLOSSING GEVONDEN!!

WD My cloud Home werkt terug met iMac (Monterey).

1) Reset je WD Cloud terug naar fabrieksinstellingen
2) Download de laatste software upgrade en herstart

Plots werkt alles weer: iMac: GA--> Verbind met server --> My cloud

En er verschijnt een systeemmap op je bureaublad

Probleem opgelost :)
Pagina: 1