Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08
Ik heb een weerstand gesloopt die aan de achterkant van de vrms zitten.
Zit nu even te zoeken naar manier om fotos te uploaden maar het gaat om zon gelig "mergpijpje"
Kan ik hier nog wat mee?

Zo zien ze eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxeDf7DxeZ5Bp6eZjfmlXQbc2BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJs1F9XSshjOe2wQTZvFtrTc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal zo de echte foto plaatsen als weet hoe op mijn tablet...
Het is net gebeurt. :(

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqo6FJifauRzzkD6A03774iptmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZ0w4ukdxEBhwySAaBf1MjVs.jpg?f=fotoalbum_large

Plekje pr118

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is niet PR118 maar PC44, dat is een condensator en volgens mij heb je ook de pads gesloopt. Hoe heb je dat gedaan?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Hoe, lang verhaal en gewoon stom gestuntel.
Boutje zat muurvast (want los geschroefde spacer) en uitgegleden met slecht gereedschap.
Shit happens, maar wie die constructie heeft bedacht spoort niet iig.

Wel gewoon mijn schuld uiteraard, zat in een eerst doen dan kijken waas. Zo dom.

Kan de kaart niet zo uitproberen zo lijkt me, met alle risico's van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
Hoe, lang verhaal en gewoon stom gestuntel.
Boutje zat muurvast (want los geschroefde spacer) en uitgegleden met slecht gereedschap.
Shit happens, maar wie die constructie heeft bedacht spoort niet iig.

Wel gewoon mijn schuld uiteraard, zat in een eerst doen dan kijken waas. Zo dom.

Kan de kaart niet zo uitproberen zo lijkt me, met alle risico's van dien.
Proberen kan altijd. Dat hij daarna compleet niet meer repareerbaar is, is wel een risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Langs de bovenkant van het pcb zitten wrs je mosfets en als je gaat overclocken kan dit wel eens een probleem geven met stabiliteit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 21:46
Bekijk eens een aantal filmpjes hoe deze kerel component level repair doet op mac laptops.
YouTube: Louis Rossmann - YouTube

En probeer dan aan zo'n condensator met de juiste capaciteit te raken en hem erop te solderen.
Misschien kan je een hersteller vinden. Heb je de condensator die eraf gerukt is nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:54
Een goede reparateur en/of hobbyist kan dit nog wel herstellen. Of op de beschadigde pads of andere pads op hetzelfde net, die in de buurt liggen. Die zou je kunnen zoeken met een multi meter in diode stand en je zou C48 alvast kunnen meten. Zal een standaard component zijn die elke reparateur op voorraad heeft.

Solderen niet zelf aan beginnen als je zoiets niet vaker doet ;). Op mijn werk zijn een aantal mensen in dienst speciaal voor pcb service/reparatie, en dit soort cases laat ik graag aan hen over...

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick4 op 13-11-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb een elektra old skool soldeer winkeltje in de buurt zal het daar eens overleggen.
Als mensen ideeën hebben schroom niet te posten.

Pagina: 1