Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Mijn vraag
...
Ik wil op mijn telefoon alles synchroniseren zowel online als lokaal. Ik heb een nas waarop ik nu automatisch nieuwe bestanden vanop mijn telefoon wil laten synchroniseren. Nu heb ik een app gevonden 'smbsync2' die dit doet, maar de auto sync moet met een automation app gedaan worden. Ik heb voor automate gekozen maar ik weet niet goed hoe alles in te stellen. Ik heb een block aangemaakt dat de app smbsync2 laat autosyncen maar hoe maak ik nu een block in automate dat dit automatisch doet wanneer er een nieuw bestand op men telefoon staat. Het werkt wel deels, als ik op start duw in automate begint smbsync2 te synchroniseren maar dan stopt automate met luisteren.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android 8.0 met een custom os

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ds cloud, synology drive, acronis true image maar deze apps zijn in strijd met mijn os.

Er zou veel gebruikt worden gemaakt van next cloud om je nas toe te voegen. Dit is ook een optie maar weet niet of dit hetzelfde is als wat ik zoek.

Beste antwoord (via rens-br op 14-11-2020 08:46)

• Cyberdemon
Ik heb een manier gevonden om mijn telefoon te backuppen naar mijn nas.
Via nextcloud. Het is een karwijtje geweest maar het werkt. Titanium backup ken ik maar heb je hiervoor geen root access nodig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:09
Welke nas heb je en welk os draai je op je telefoon? Als het een synology is dan is ds cloud de oplossing normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Omdat ik spreek over synology drive maak ik duidelijk dat het om een synology nas gaat. Ik heb /e/os als besturingssysteem.
Dscloud is zoals aangegeven geen optie omdat dit in strijd is met de bedoeling van mijn OS (Google bannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Leuke topic! Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik zou eigenlijk de Fold 2 wel willen kopen en dan alles naar synology willen backuppen. Maar dan zonder het e.os ivm garantie en fatsoenlijke werking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik had een goede tutorial gevonden om nextcloud en je synology te laten samen werken maar ben hem kwijt geraakt.
Wat ik nog weet is dat je een aantal synology pakketten moest installeren, iets met php en Apache. Misschien dat iemand deze manier kent.

Dit is ook iets dat wel eens de oplossing kan zijn :
https://help.nextcloud.co...kup-on-synology-nas/28734

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberdemon op 13-11-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Anoniem: 459533 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:27:
Leuke topic! Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik zou eigenlijk de Fold 2 wel willen kopen en dan alles naar synology willen backuppen. Maar dan zonder het e.os ivm garantie en fatsoenlijke werking etc.
Al eens gehoord van een fairphone?
Dit is een Nederlands merk van smartphones.
Ik denk dat deze de garantie behoud als je hem flasht. Ze verkopen ook hun telefoons met /e/os voorgeïnstalleerd dacht ik. Ik wou deze eerst kopen maar ben toch voor een samsung gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberdemon op 13-11-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf ook beetje aan het kijken geweest en ik kom uit op een aantal manieren.

Je kan via titanium backup pro backuppen naar een nas

Je kan ook acronis mobile app downloaden en gebruiken voor syncen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Via nextcloud. Het is een karwijtje geweest maar het werkt. Titanium backup ken ik maar heb je hiervoor geen root access nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberdemon schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:38:
Volgens mij wel en je moet de pro versie hebben gekocht.
Pagina: 1