Gekkie is a proud member of TheBenny!
Ik ben ook niet echt een linux-guru, maar een kernel upgraden is tamelijk simpel. Ik weet niet precies welke slack je draait, maar slackware 8.0 heeft zelfs van zichzelf ondersteuning voor de 2.4.x kernel, en dan hoef je em dus nieteens zelf te compilen.
Maar het is niet nodig (2.2.19 is stabiel en safe), en niet moeiljk. Er is een kernel how-to waarin vrij duidelijk beschreven staat hoe je een kernel moet compilen (is niet nederlands volgens mij..).
Als je naar 2.4.x wilt, kun je idd het beste de nieuwste downen, dus idd 2.4.8.
Maar het is niet nodig (2.2.19 is stabiel en safe), en niet moeiljk. Er is een kernel how-to waarin vrij duidelijk beschreven staat hoe je een kernel moet compilen (is niet nederlands volgens mij..).
Als je naar 2.4.x wilt, kun je idd het beste de nieuwste downen, dus idd 2.4.8.
keej... as always... ik ben voorbarig geweest 
FF voor iedereen: Nederlandse Linux.org bla HOW-TO hierin staat het (naar mijn id) lekker duidelijk
FF voor iedereen: Nederlandse Linux.org bla HOW-TO hierin staat het (naar mijn id) lekker duidelijk
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Volgorde waarin ik een kernel compile:
make mrproper
make menuconfig
make dep
make bzImage
make modules
make modeles_install
Werkt altijd perfect hier.
make mrproper
make menuconfig
make dep
make bzImage
make modules
make modeles_install
Werkt altijd perfect hier.
tja, 't is niet meer dan
-downloaden
-uitpakken
-'make clean'
-'make menuconfig' en even uitzoeken wat je wilt
-'make dep'
-'make modules'
-'make modules_install'
-'make bzImage'
-kernel even naar /vmlinuz.new kopiëren
-/etc/lilo.conf aanpassen
-lilo draaien
-rebooten en uittesten
-oude kernel weggooien
-nieuwe renamen
-/etc/lilo.conf weer aanpassen
-lilo nog een keer draaien
-klaar!
(hmm als ik 't zo bekijk valt 't best mee... als je één keer een kernel hebt gecompiled kan je 't voor de rest van je leven zeg maar...)
[damn... moet sneller leren typen, en niet zoveel multitasken... dan was ik eerder geweest dan m'n bovenbuurman. nu staat dit zo stom... maarja)
-downloaden
-uitpakken
-'make clean'
-'make menuconfig' en even uitzoeken wat je wilt
-'make dep'
-'make modules'
-'make modules_install'
-'make bzImage'
-kernel even naar /vmlinuz.new kopiëren
-/etc/lilo.conf aanpassen
-lilo draaien
-rebooten en uittesten
-oude kernel weggooien
-nieuwe renamen
-/etc/lilo.conf weer aanpassen
-lilo nog een keer draaien
-klaar!
(hmm als ik 't zo bekijk valt 't best mee... als je één keer een kernel hebt gecompiled kan je 't voor de rest van je leven zeg maar...)
[damn... moet sneller leren typen, en niet zoveel multitasken... dan was ik eerder geweest dan m'n bovenbuurman. nu staat dit zo stom... maarja)
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ik heb met hetzelfde plan rondgelopen en mij werd het afgeraden. Ik neem aan dat je slackware 7.1 hebt draaien. Men vertelde mij dat je dan behalve je kernel ook nog diverse andere dingen zou moeten upgraden, welke heb ik niet gevraagd eigenlijk. Misschien dat iemand anders dat weet. Waarschijnlijk zal dit moeten om de boel compatible te houden.
Wie het fijne ervan weet mag het zeggen
Maar ik zou eerst wat meer info inwinnen.
Als je een nieuwe kernel maakt is het handig om in /etc/lilo.conf meerdere entry's maakt voor je verschillende kernels, dan kun je bij problemen ook gewoon met je oude kernel booten.
Wie het fijne ervan weet mag het zeggen
Als je een nieuwe kernel maakt is het handig om in /etc/lilo.conf meerdere entry's maakt voor je verschillende kernels, dan kun je bij problemen ook gewoon met je oude kernel booten.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Achja, maakt niet uitOp zaterdag 11 augustus 2001 20:06 schreef Flat© het volgende:
Ik heb Slackware 7.1 ook gehad en heb er ook verschillende kernels op gecompiled. Ik heb nooit iets anders hoeven upgraden hoor, heeft altijd goed gewerkt. Maar ondertussen is Slackware 8.0 al uit voor als je het nog niet wistOp zaterdag 11 augustus 2001 20:24 schreef zomer het volgende:
Ik heb met hetzelfde plan rondgelopen en mij werd het afgeraden. Ik neem aan dat je slackware 7.1 hebt draaien. Men vertelde mij dat je dan behalve je kernel ook nog diverse andere dingen zou moeten upgraden, welke heb ik niet gevraagd eigenlijk. Misschien dat iemand anders dat weet. Waarschijnlijk zal dit moeten om de boel compatible te houden.
Wie het fijne ervan weet mag het zeggenMaar ik zou eerst wat meer info inwinnen.
Als je van een 2.2.19 kernel naar een 2.4.x kernel gaat moet je wel in de gaten houden dat je een aantal zaken moet updaten. PPPD is zoiets, modutils en nog een aantal zaken. Even goed de docs bij de kernel lezen !
.
Volgens mij waren die dingen allemaal al vrij recent en hoef je er niet op te letten. Alleen ppp niet maar die had ik op die bak toch niet nodig
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Pagina: 1