Hallo Tweakers,
Ik heb een PS5 in de pre-order staan, en daarvoor opzoek naar een nieuwe surround set + receiver.
Momenteel heb ik deze setup :
Ik kan wel wat hulp gebruiken, omdat ik op het gebied van audio echt kennis te kort schiet, en mijn huidige set is zowat bejaard
Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 of 7.1 receiver die Ultra HD 4K (120Hz ?) pass through heeft, ik realiseer mij dat mijn huidige TV 120Hz niet ondersteund. ik begreep dat er problemen waren 4K 120Hz op bepaalde receivers. Bovendien speel ik shooters voornamelijk op mijn pc.
Ik vroeg mij ook de meerwaarde 7.1 af t.o.v. 5.1? Is it worth it?
Het lastigste vind ik de speakers, ik heb geen idee wat mooi/goed klinkt of waar ik precies op moet letten. Mijn huidige set is 'oké' qua geluid, maar echt totaal geen een wow factor. Ik ben naar iets opzoek, wat mooi klinkt en de komende jaren vooruit kan gaan. Dolby Atmos of DTS:X zit er voor mijn budget denk ik niet in, bovendien heb ik geen zin om speakers in het plafond te installeren.
Ook moeten de speakers een beetje aan de WAF voldoen (Wife Acceptance Factor),dus niet mega groot.
Wat is je budget?
+-€1000 (dit kan nog iets opgerekt worden)
Ik zat te denken om de receiver nieuw te kopen en de speakers 2de hands.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, maar ook vooral films en series op Netflix en Amazon Prime te kijken. En natuurlijk van Lord of the Rings 4K op Blu-Ray te kunnen genieten
Wat heb je zelf al gevonden?
ik zag deze 2de hands speakers op V&A
V&A aangeboden: Q Acoustics 3000 Serie 5.1 Cinema Pack (Grijs)
Welke vragen heb je hier nog over?
De meerwaarde van 7.1 t.ov. 5.1?
Is er iets moois voor mijn budget ? Of is het verstandig mijn budget wat op te rekken?
Ik heb een PS5 in de pre-order staan, en daarvoor opzoek naar een nieuwe surround set + receiver.
Momenteel heb ik deze setup :
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Consoles | Sony PlayStation 3 80GB & Resistance 2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Televisies | Philips 49PUK7150 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Versterkers en receivers | Onkyo TX-SR309 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Speakers | Jamo A 102 HCS 6 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Ik kan wel wat hulp gebruiken, omdat ik op het gebied van audio echt kennis te kort schiet, en mijn huidige set is zowat bejaard
Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 of 7.1 receiver die Ultra HD 4K (120Hz ?) pass through heeft, ik realiseer mij dat mijn huidige TV 120Hz niet ondersteund. ik begreep dat er problemen waren 4K 120Hz op bepaalde receivers. Bovendien speel ik shooters voornamelijk op mijn pc.
Ik vroeg mij ook de meerwaarde 7.1 af t.o.v. 5.1? Is it worth it?
Het lastigste vind ik de speakers, ik heb geen idee wat mooi/goed klinkt of waar ik precies op moet letten. Mijn huidige set is 'oké' qua geluid, maar echt totaal geen een wow factor. Ik ben naar iets opzoek, wat mooi klinkt en de komende jaren vooruit kan gaan. Dolby Atmos of DTS:X zit er voor mijn budget denk ik niet in, bovendien heb ik geen zin om speakers in het plafond te installeren.
Ook moeten de speakers een beetje aan de WAF voldoen (Wife Acceptance Factor),dus niet mega groot.
Wat is je budget?
+-€1000 (dit kan nog iets opgerekt worden)
Ik zat te denken om de receiver nieuw te kopen en de speakers 2de hands.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, maar ook vooral films en series op Netflix en Amazon Prime te kijken. En natuurlijk van Lord of the Rings 4K op Blu-Ray te kunnen genieten
Wat heb je zelf al gevonden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Versterkers en receivers | Denon AVR-X2700H | € 593,- | € 593,- |
1 | Versterkers en receivers | Yamaha RX-V4A | € 499,- | € 499,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.092,- |
ik zag deze 2de hands speakers op V&A
V&A aangeboden: Q Acoustics 3000 Serie 5.1 Cinema Pack (Grijs)
Welke vragen heb je hier nog over?
De meerwaarde van 7.1 t.ov. 5.1?
Is er iets moois voor mijn budget ? Of is het verstandig mijn budget wat op te rekken?