5.1 / 7.1Surround set + AV Receiver +-€1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08 19:52
Hallo Tweakers,

Ik heb een PS5 in de pre-order staan, en daarvoor opzoek naar een nieuwe surround set + receiver.
Momenteel heb ik deze setup :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ConsolesSony PlayStation 3 80GB & Resistance 2€ 0,-€ 0,-
1TelevisiesPhilips 49PUK7150 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Versterkers en receiversOnkyo TX-SR309 Zwart€ 0,-€ 0,-
1SpeakersJamo A 102 HCS 6 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Ik kan wel wat hulp gebruiken, omdat ik op het gebied van audio echt kennis te kort schiet, en mijn huidige set is zowat bejaard :p

Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 of 7.1 receiver die Ultra HD 4K (120Hz ?) pass through heeft, ik realiseer mij dat mijn huidige TV 120Hz niet ondersteund. ik begreep dat er problemen waren 4K 120Hz op bepaalde receivers. Bovendien speel ik shooters voornamelijk op mijn pc.

Ik vroeg mij ook de meerwaarde 7.1 af t.o.v. 5.1? Is it worth it?

Het lastigste vind ik de speakers, ik heb geen idee wat mooi/goed klinkt of waar ik precies op moet letten. Mijn huidige set is 'oké' qua geluid, maar echt totaal geen een wow factor. Ik ben naar iets opzoek, wat mooi klinkt en de komende jaren vooruit kan gaan. Dolby Atmos of DTS:X zit er voor mijn budget denk ik niet in, bovendien heb ik geen zin om speakers in het plafond te installeren.

Ook moeten de speakers een beetje aan de WAF voldoen (Wife Acceptance Factor),dus niet mega groot.

Wat is je budget?
+-€1000 (dit kan nog iets opgerekt worden)

Ik zat te denken om de receiver nieuw te kopen en de speakers 2de hands.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, maar ook vooral films en series op Netflix en Amazon Prime te kijken. En natuurlijk van Lord of the Rings 4K op Blu-Ray te kunnen genieten 8)

Wat heb je zelf al gevonden?
1Versterkers en receiversDenon AVR-X2700H€ 593,-€ 593,-
1Versterkers en receiversYamaha RX-V4A€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,-

ik zag deze 2de hands speakers op V&A
V&A aangeboden: Q Acoustics 3000 Serie 5.1 Cinema Pack (Grijs)

Welke vragen heb je hier nog over?
De meerwaarde van 7.1 t.ov. 5.1?
Is er iets moois voor mijn budget ? Of is het verstandig mijn budget wat op te rekken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 18:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is heel lastig in te schatten wat een ander "wow" vindt.Ik zou zelf denk ik niet zo snel 2ehands kopen, tenzij je weet wat je koopt.

Dat gezegd hebbende. Die speakers zijn een vrij veel voorkomende set speakers waar mensen wel tevreden mee zijn en die nu voor 50% van de nieuwprijs verkocht worden. Dat is voor 2e hands speakers wel een goeie deal.

Die receiver is prima. Meerprijs van 7.1 boven 5.1 vind ik maar 'moah'. Wat echt meerwaarde heeft, is je surroundspeakers goed opstellen (beetje naast/achter je, wat hoger opgehangen zodat er niet eentje in je oor tettert en de andere 3m verder staat) is mijn sterke voorkeur). Daarnaast heeft atmos met plafondspeakers wel echt duidelijk een meerwaarde.

Die versterker is gewoon een prima apparaat. En budget oprekken kan altijd. Ik zou denk ik die speakers gaan beluisteren. Als je ze mooi vindt, zou ik ze nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 13-11-2020 17:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 18:30

FeaR

In GoT we trust

PEBKAC schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:25:
Ik zoek een 5.1 of 7.1 receiver die Ultra HD 4K (120Hz ?) pass through heeft, ik realiseer mij dat mijn huidige TV 120Hz niet ondersteund. ik begreep dat er problemen waren 4K 120Hz op bepaalde receivers. Bovendien speel ik shooters voornamelijk op mijn pc.
Vanwaar dan toch willen betalen voor een relatief nieuwe receiver als je weet van de problemen met hdmi 2.1 en de functies nu niet gebruikt? Als er een recall komt moet je toch je receiver terug gaan sturen omdat deze anders tweedehands niets meer waard is of niet doet mocht je toch 120 Hz gaan gamen. Ik zou dan eerder een goedkopere HDMI 2.0 receiver nemen en meer budget in de speakers steken. Voor 500 euro haal je met de genoemde set veel in huis en kom je qua budget wel uit maar normaal zou ik liever meer geld in de speakers steken dan in de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08 19:52
Edit @FeaR @JvS Bedankt voor jullie berichten. Ik heb nog even rondgekeken, en aangaande jullie reacties leek mij dit wel een mooie setup (toch geen 2de hands). Dus geen HDMI 2.1, Dolby Atmos of DTS:X support, maar dat heeft ook niet veel zin (denk ik) met 5.1 :p Over deze Yamaha receiver en de speakerset lees ik alleen maar goede reviews.

Of zouden jullie mij een andere speakers aanraden?
Misschien een andere subwoofer ? (ik las gemixte reviews)

Als jullie nog op een aanmerkingen hebben hoor ik het graag :)

1Versterkers en receiversYamaha RX-V485 Zwart€ 403,33€ 403,33
2SpeakersQ Acoustics 3020i (Bruin)€ 137,-€ 274,-
1SpeakersQ Acoustics 3060S (Bruin)€ 399,-€ 399,-
1SpeakersQ Acoustics 3090C Walnoot (Bruin)€ 116,63€ 116,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.192,96

[ Voor 126% gewijzigd door PEBKAC op 14-11-2020 16:59 ]