Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RapalaRob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-09-2021
Hallo allen,

Mijn naam is Rob en ik ben nieuw op jullie forum.
Heb een vraag waar ik na een hoop ge-google op diverse sites en forums niet uit kom dus probeer ik het hier.

Ik heb een Nest 3e generatie en die heeft als optie een keuze voor of vloerverwarming of radiatoren.

Nu heb ik beiden in de woonkamer, dus zowel vloerverwarming als radiatoren.

Mijn vraag is nu, wat is de beste optie om te kiezen in de thermostaat?

En zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat het technisch gezien het verschil tussen deze twee opties is?

Alvast bedankt,
Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
RapalaRob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:00:
Hallo allen,

Mijn naam is Rob en ik ben nieuw op jullie forum.
Heb een vraag waar ik na een hoop ge-google op diverse sites en forums niet uit kom dus probeer ik het hier.

Ik heb een Nest 3e generatie en die heeft als optie een keuze voor of vloerverwarming of radiatoren.

Nu heb ik beiden in de woonkamer, dus zowel vloerverwarming als radiatoren.

Mijn vraag is nu, wat is de beste optie om te kiezen in de thermostaat?

En zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat het technisch gezien het verschil tussen deze twee opties is?

Alvast bedankt,
Rob
Dat ligt er aan wat je hoofdverwarming is, vloerverwarming of radiatoren? Of is de vloerverwarming alleen bijverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RapalaRob
Hoi,

De totale oppvervlakte is ongeveer 65m3 waarbij zich onder de gehele vloer vloervervarming bevindt. Daarnaast een convectorput van drie meter en twee kleinere radiatoren in een uitbouw.

Zou je op basis basis hiervan kunnen aannemen dat de vloerverwarming de hoofdverwarming is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:50
Zo klinkt het wel ja. En anders stel je hem nu eerst in op vvw, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RapalaRob
Ok, dank je voor je antwoord.

Maar ik zou ook graag willen weten wat het verschil tussen de optie "vloerverwarming" en de optie "radiatoren" is.

Deze opties komen voor bij meerdere thermostaten.

Ik kan mij zo voorstellen dat er verschillen zitten in snelheid en watertemperatuur maar weet dat niet 100% zeker.
Hoop dat iemand hier iets over zou kunnen zeggen...