Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosilicious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09-2024
Mijn vraag
Ik wil al enige tijd mijn CPU upgraden, en wil dan ook meteen klaar zijn voor de komende generatie van games. Hoewel mijn huidige Videokaart ook wel vervangen mag worden, heb ik daar niet zo haast mee, zeker sinds ik prima op 1080 resolutie kan spelen.

Ik speel af en toe wel wat CPU intensive games (Total War Warhammmer II, Vermintide 2 om maar wat te noemen), en gebruik edit software zoals Photoshop en Adobe Premier.

Mijn vraag is vooral of deze combinatie goed is?

Ik hoor hier en daar wel over dingen zoals Ram die niet aansluit, of niet makkelijk op max snelheid kan werken. Of dat BIOS updaten vereist is om van alle functies gebruik te maken. Ik ben niet zo techneut en in de know how dat ik zelf makkelijk dat kan oplossen, dus zoek wel iets dat dat out of the box zonder veel problemen kan werken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 96,-€ 96,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 361,-

Dit is mijn plan nu. Liever zou ik niet duurder gaan. Overclocken is niet mijn doel en ben ik niet van plan, maar volgens mij is dat mogelijk met deze set, maar moet ik wel een betere CPU koeler hebben. Dus mogelijk in de toekomst.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is ongeveer wat ik nu heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus H97M-PLUS€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 1TB€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 66,-€ 66,-
1MonitorenAcer K222HQL Zwart€ 86,72€ 86,72
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenXFX TS 550W 80Plus Bronze€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,72

Sindsdien heb ik de videokaart en PSU vervangen (1060 Gigabyte en 550W Corsair) en een extra harddrive of twee. Daarom is het feit dat deze MB 6 Sata poorten heeft voor mij heel handig.

Beste antwoord (via Bosilicious op 14-11-2020 18:54)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
die CPU gaat out-of-the-box, zonder verdere BIOS-beslommeringen werken met dat moederbord, dus daar zit je goed.
Bij Ryzen CPU's wordt meestal geadviseerd om Crucial of G.skill RAM te gebruiken. Het nadeel van Corsair is dat ze wisselende chips gebruiken op hun sticks, en dat niet aan de productcodes te zien is welke, dus je weet niet altijd precies wat je krijgt, en als je pech hebt zijn het chips die niet lekker werken met Ryzen.
goede nieuws is dat je vergelijkbare kits hebt voor vergelijkbaar geld:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

of je met deze upgrade de komende jaren weer helemaal klaar bent is een beetje afhankelijk van de hardware- en software-ontwikkelingen. er bestaat daarom niet zoiets als een future-proof PC. binnen de huidige mogelijkheden, en het budget wat je hebt is dit echter een zeer plausibele upgrade.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
die CPU gaat out-of-the-box, zonder verdere BIOS-beslommeringen werken met dat moederbord, dus daar zit je goed.
Bij Ryzen CPU's wordt meestal geadviseerd om Crucial of G.skill RAM te gebruiken. Het nadeel van Corsair is dat ze wisselende chips gebruiken op hun sticks, en dat niet aan de productcodes te zien is welke, dus je weet niet altijd precies wat je krijgt, en als je pech hebt zijn het chips die niet lekker werken met Ryzen.
goede nieuws is dat je vergelijkbare kits hebt voor vergelijkbaar geld:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

of je met deze upgrade de komende jaren weer helemaal klaar bent is een beetje afhankelijk van de hardware- en software-ontwikkelingen. er bestaat daarom niet zoiets als een future-proof PC. binnen de huidige mogelijkheden, en het budget wat je hebt is dit echter een zeer plausibele upgrade.