Mijn vraag
Ik wil al enige tijd mijn CPU upgraden, en wil dan ook meteen klaar zijn voor de komende generatie van games. Hoewel mijn huidige Videokaart ook wel vervangen mag worden, heb ik daar niet zo haast mee, zeker sinds ik prima op 1080 resolutie kan spelen.
Ik speel af en toe wel wat CPU intensive games (Total War Warhammmer II, Vermintide 2 om maar wat te noemen), en gebruik edit software zoals Photoshop en Adobe Premier.
Mijn vraag is vooral of deze combinatie goed is?
Ik hoor hier en daar wel over dingen zoals Ram die niet aansluit, of niet makkelijk op max snelheid kan werken. Of dat BIOS updaten vereist is om van alle functies gebruik te maken. Ik ben niet zo techneut en in de know how dat ik zelf makkelijk dat kan oplossen, dus zoek wel iets dat dat out of the box zonder veel problemen kan werken.
Dit is mijn plan nu. Liever zou ik niet duurder gaan. Overclocken is niet mijn doel en ben ik niet van plan, maar volgens mij is dat mogelijk met deze set, maar moet ik wel een betere CPU koeler hebben. Dus mogelijk in de toekomst.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is ongeveer wat ik nu heb:
Sindsdien heb ik de videokaart en PSU vervangen (1060 Gigabyte en 550W Corsair) en een extra harddrive of twee. Daarom is het feit dat deze MB 6 Sata poorten heeft voor mij heel handig.
Ik wil al enige tijd mijn CPU upgraden, en wil dan ook meteen klaar zijn voor de komende generatie van games. Hoewel mijn huidige Videokaart ook wel vervangen mag worden, heb ik daar niet zo haast mee, zeker sinds ik prima op 1080 resolutie kan spelen.
Ik speel af en toe wel wat CPU intensive games (Total War Warhammmer II, Vermintide 2 om maar wat te noemen), en gebruik edit software zoals Photoshop en Adobe Premier.
Mijn vraag is vooral of deze combinatie goed is?
Ik hoor hier en daar wel over dingen zoals Ram die niet aansluit, of niet makkelijk op max snelheid kan werken. Of dat BIOS updaten vereist is om van alle functies gebruik te maken. Ik ben niet zo techneut en in de know how dat ik zelf makkelijk dat kan oplossen, dus zoek wel iets dat dat out of the box zonder veel problemen kan werken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 66,- | € 66,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,- |
Dit is mijn plan nu. Liever zou ik niet duurder gaan. Overclocken is niet mijn doel en ben ik niet van plan, maar volgens mij is dat mogelijk met deze set, maar moet ik wel een betere CPU koeler hebben. Dus mogelijk in de toekomst.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is ongeveer wat ik nu heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus H97M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 75,- | € 75,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 66,- | € 66,- |
1 | Monitoren | Acer K222HQL Zwart | € 86,72 | € 86,72 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX TS 550W 80Plus Bronze | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 227,72 |
Sindsdien heb ik de videokaart en PSU vervangen (1060 Gigabyte en 550W Corsair) en een extra harddrive of twee. Daarom is het feit dat deze MB 6 Sata poorten heeft voor mij heel handig.