Hi allen,
Ontvang graag voor het weekend feedback op onderstaande build, alvast dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard gebruik (Office, browsen, muziek etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000EUR, maar m'n rekening is uiteraard gelukkiger als het cheaper is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een scherm (LG27GL850), behuizing (CM Cosmos 1000) + casefans en meerdere SSDs die allemaal mee gaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU n.a.v. de recente release/benchmarks en mogelijke SAM interactie met de nieuwe AMD GPU's. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een zo amper hoorbaar systeem. Daar zijn de onderdelen in m'n huidige systeem ook op uitgekozen (vooral Noctua) en dit zou ik graag doorzetten in m'n nieuwe build. Ik heb nooit aan waterkoeling gedaan en heb eerlijk gezegd niet het vertrouwen in m'n eigen tech skills om dat in te bouwen, daarom altijd bij luchtkoeling gebleven.
Qua GPU heb ik nog geen keuze gemaakt en wacht ik rustig de AMD release af. Na release AIB partners zal ik daar de kaart met beste performance/geluidproductie uit kiezen.
Ga je overklokken?
Ben geen diehard techie en heb hier weinig verstand van. Waarschijnlijk enkel de RAM settings en misschien GPU underclocken als dit veel geluid/wattage gaat schelen? Niet echt dus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is m'n eerste AMD build. Ik heb geen idee of de geselecteerde RAM goed is of dat er betere opties zijn qua performance/prijs. Is 16GB genoeg of ben ik qua gaming meer future proof met 32GB? Ik lees goede dingen over deze CPU koeler qua stilte, of is er een betere optie? Zelfde verhaal voor de PSU, lees goede dingen over geluidsproductie, maar mogelijk is er een betere optie? Welk van de gekozen mobo's zou hier de betere keuze zijn (met ASUS cashback in het achterhoofd, hier 25EU)? Zijn er verder dingen die ik mis in de build? Hoor graag jullie input, dank!
Ontvang graag voor het weekend feedback op onderstaande build, alvast dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard gebruik (Office, browsen, muziek etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 2000EUR, maar m'n rekening is uiteraard gelukkiger als het cheaper is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een scherm (LG27GL850), behuizing (CM Cosmos 1000) + casefans en meerdere SSDs die allemaal mee gaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU n.a.v. de recente release/benchmarks en mogelijke SAM interactie met de nieuwe AMD GPU's. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een zo amper hoorbaar systeem. Daar zijn de onderdelen in m'n huidige systeem ook op uitgekozen (vooral Noctua) en dit zou ik graag doorzetten in m'n nieuwe build. Ik heb nooit aan waterkoeling gedaan en heb eerlijk gezegd niet het vertrouwen in m'n eigen tech skills om dat in te bouwen, daarom altijd bij luchtkoeling gebleven.
Qua GPU heb ik nog geen keuze gemaakt en wacht ik rustig de AMD release af. Na release AIB partners zal ik daar de kaart met beste performance/geluidproductie uit kiezen.
Ga je overklokken?
Ben geen diehard techie en heb hier weinig verstand van. Waarschijnlijk enkel de RAM settings en misschien GPU underclocken als dit veel geluid/wattage gaat schelen? Niet echt dus.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is m'n eerste AMD build. Ik heb geen idee of de geselecteerde RAM goed is of dat er betere opties zijn qua performance/prijs. Is 16GB genoeg of ben ik qua gaming meer future proof met 32GB? Ik lees goede dingen over deze CPU koeler qua stilte, of is er een betere optie? Zelfde verhaal voor de PSU, lees goede dingen over geluidsproductie, maar mogelijk is er een betere optie? Welk van de gekozen mobo's zou hier de betere keuze zijn (met ASUS cashback in het achterhoofd, hier 25EU)? Zijn er verder dingen die ik mis in de build? Hoor graag jullie input, dank!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 373,89 | € 373,89 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 134,05 | € 134,05 |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 966,79 | € 966,79 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 106,75 | € 106,75 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 120,75 | € 120,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.053,19 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door Sidders op 13-11-2020 15:08 ]