[Excel] Grafieken - cijfers staan dubbel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Mijn vraag
In Excel heb ik een spreidingsgrafiek gemaakt. Nu staan bij de bolletjes alleen de cijfers op elkaar. Kan Excel dit automatisch uitlijnen zodat ze naast elkaar staan?
Als dat niet kan, kan excel dan de cijfers naast de bolletjes weghalen en alleen tonen wanneer ik met de muis erop ga staan?

Zie als voorbeeld bijgevoegde afbeelding; de cijfers staan dubbel bij bijvoorbeeld 1;1

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PliED0wdjCsm2lHxvhASWPQe0uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R52b4rAFeZaaOKGH1gBzMFs9.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Pas de eigenschappen aan z.d.d. je geen gegevenslabels ziet.
Edit: concreet dus via de opmaak van gegevenslabels

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2020 14:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Automatisch uitlijnen kan Excel niet. Je kan de labels wel handmatig slepen zodat ze niet meer overlappen.

Ik raad je ook aan om een normale witte achtergrond te gebruiken. Zo'n zwarte gradiënt voegt niets toe aan de leesbaarheid of waarde van de boodschap.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Geen gegevenslabels is geen optie, want dan kunnen we niet meer achterhalen waar dat punt over gaat.

Dan moeten we maar handmatig gaan slepen.

Bedankt voor jullie reacties!