Toon posts:

Fan installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanonder vooraan van de HQ08 Aopen hebt ge dus plaats voor ne fan, ik heb daar nu een mooi plekske voor vrijgemaakt. Nu mijn vraag, ik heb nog zo nen oude pc liggen die hier staat te verrotten, stel nu da ik uit die oude voeding diene fan haal, kan ik die dan gebruiken voor cooling in mijn case ? Of is da ni goe genoeg ? Of verkeerde fan ?

EN hoe zet ik zo nen fan vast ? Moet ik daarvoor vier gatjes boren, of plakken, of hoe marcheert da just ? (sorry voor die n00b vragen, ma ik wil zeker zijn )

Verwijderd

HQ08 is 80x80, dus je moet een koeler uit je voeding halen van 80x80

/me het is toch een belg hé
Nee hoor just kddng :d

Verwijderd

Topicstarter
Grote is ni echt belangrijk wil gewoon ff testen, maar da is dus nen deftige fan daarvoor die die ik uit die voeding haal ?

Verwijderd

Ja, maar hij moet volgens mij wel gewoon 80x80 zijn om em goed vast te kunnen zetten |:(

Verwijderd

Topicstarter
|:( grote is in orde, vergeet grote, denk aan de rest van de vraag :D En hoe zetten jullie die dingen vast ? 4 Gaatjes boren en der vijsjes tusse zetten ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jep,heb ik zelf ook en het blaast lekker :)
sorry een beetje laat.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Volgens mij hoef je helemaal geen gaatjes te boren in een HQ08. Ik heb er zelf ook een en daar zit een plastic kapje aan de binnenkant waarmee je een 80x80mm fan kan vast zetten. Een fan die je uit een voeding sloopt, zijn over het algemeen van een mindere kwaliteit (verwacht geen Delta fan in je voeding), maar ze kunnen je kast van een aangename airflow voorzien. Persoonlijk sloop ik ook alle oude voedingen die ik tegenkom, enkel voor de fans:)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Onderin een HQ08 zit een plastic dingetje dat je eruit kan klikken (evt eerst frontje eraf halen zaodat je erbij kan). In dit dingetje kan je precies een 80mm fan klikken, zoder schroefjes ed. DIngetje terug, draadjes in een 12V connector frotten en klaar ben je.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt !

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:27 schreef GoldenOrb het volgende:
|:( grote is in orde, vergeet grote, denk aan de rest van de vraag :D En hoe zetten jullie die dingen vast ? 4 Gaatjes boren en der vijsjes tusse zetten ?
Ehm, grootte is niet in orde als je fan niet 80mm of 120mm is. Als ie 60mm is past ie mooi niet, en moet je gaan boren, en dan verkloot je je case. Je moet gewoon een fan op maat nemen. In zo'n plastic ding past er 1 van 80mm, je kan die er afhalen en dan past er waarschijnlijk eentje van 120mm, zo zit dat bij mij iig.

Verwijderd

En als je er nou 1 groot gat van maakt,(heb ik ook gedaan)dan blaast hij nog 2x zo hard!!!

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:33 schreef hjh.dv het volgende:
En als je er nou 1 groot gat van maakt,(heb ik ook gedaan)dan blaast hij nog 2x zo hard!!!
Dat scheelt echt heel weinig hoor, zeker geen 100%. Edit: En zeker niet als je geen gat in de voorkant van je case dremelt.

Verwijderd

Nee,je hebt gelijk,geen 100%...maar het scheelde bij mij wel degelijk ik heb er ook een uit een voeding in zitten,en dat gaat goed!

Verwijderd

Het scheelt wel wat, maar het is te verwaarlozen als de voorkant van je kast direct op de grond staat. Daarom zijn die voetjes ook, omdat bij bijna elk frontje van een kast onderaan een gat zit, waar hij lucht vandaan kan zuigen.

Verwijderd

Ik heb ook nog een slakkehuis van een Silverado onder aan de 3,5" bay hangen en die blaast (zonder herrie) richting de processor,werkt ook goed 36 graden (Idle) 42/43 stretched.
Pagina: 1