Firmware kopiëren naar LPC11U37 met RPi gaat steeds fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVG
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Hi,

Ik probeer om via een RPi 3 B+ mijn LPC11u37 te voorzien van firmware. In de eerste plaats kunnen we via Windows 10
een firmware.bin file kopiëren naar de LPC11u37 die in mass storage mode is. Na het kopiëren van het bin-bestand laten we de LPC11u37 terug opstarten en start hij de firmware op. Wanneer we echter hetzelfde doen op de RPi 3 B+ met een Raspbian Stretch V9 (commandline versie), dan lukt dit niet. Ik kan vanuit de RPi een bin-file schrijven naar de LPC11u37 in mass storage mode, maar wanneer we de LPC vervolgens terug rebooten krijgt hij deze firmware.bin niet opgestart.

We hebben de bin-file die we op het bord proberen te kopiëren vergeleken met de firmware die in het LPC bord aanwezig is na het kopïeren en deze lijken in de verste verte niet meer op elkaar. Ik ben een beetje benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft of ook heeft voorgehad en hoe hij dit heeft opgelost.

ps: Om de file te kopiëren hebben we steeds het usb device gemount en umount. de copy action deden we met cp en dd, zelfs cat heb ik al getest.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik werk maar weinig in Linux, maar ga je met dd niet volledig buiten het filesystem om? Terwijl als je in Windows 10 hem gewoon als mass storage device gebruikt, er ongetwijfeld een FAT bestandssysteem aanwezig is. Ik kan me voorstellen dat de bootloader firmware op de microcontroller hier niet goed mee omgaat en daardoor misschien de data niet op de juiste plek aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02
Wat bedoel je met "lijkt er in de verste verte niet meer op"? Is ie byte voor byte anders, of kleiner, of iets anders?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.