Vraag

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Mijn vraag

Momenteel is mijn moeder in het bezit van een HTC M7 sinds de uitgave van het toestel. Nu na de vele jaren is het toch wel tijd om de telefoon te vervangen, hetzij door ouderdom, hetzij door apps die niet meer werken door een ouder OS en natuurlijk allang geen beveiligingsupdates meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik zelf ook al jaren een HTC, de HTC Sensation was mijn eerste telefoon en ben nu vier generaties verder dus ben bekend met de HTC reeks en telefoon die ze nu gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wat is dan het probleem? Ik twijfel of het verstandig is om haar weer een HTC te geven omdat ik twijfel of ze zo lang weer met een telefoon kan doen.

Daarnaast zijn mijn ervaringen met het support zijn niet echt denderend te noemen, ook als we tegenwoordig naar de prijs/kwaliteit kijken scoort HTC niet zo goed meer.

Zelf weet ik ook niet of ik na mijn huidige (U12+) nog een nieuwe HTC zou nemen.

Wat is het alternatief? Een andere telefoon, maar welke? Het belangrijkste is gezien ze een senioren leeftijd heeft bereikt ik haar een zo klein mogelijke "cultuurshock" wil geven qua interface veranderingen.

Mijn vader en ik twijfelen dus te veel wat goed voor haar is om te doen en zelf weet ze uberhaupt niet waar ze moet beginnen met kijken. Verwachtte budget is ca 300 euro gezien ze voornamelijk WhatsApp gebruikt, foto's maakt en belt, Android is een vereiste.

Mocht er nog informatie missen of vragen zijn hoor ik het graag.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Voor die prijsklasse en toepassingen maakt het volgens mij niet uit welk toestel je koopt.

Wanneer ze graag heel veel foto's neemt is een pixel 4 a misschien te overwegen gezien de blijvende gratis onbeperkte cloudopslag. Wel ietsje duurder.

[ Voor 46% gewijzigd door Smartphonetips op 13-11-2020 17:01 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Slavy dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Dat gezegd hebbende. Ik zou HTC absoluut afraden. Die hebben al een aantal jaar geen fatsoenlijk (hgh-end) toestel meer uitgebracht. Persoonlijk zou ik om de cultuurshock wat minder te maken eens kijken naar een Nokia toestel. Die draaien nageneog stock Android.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 18:07

Barrycade

Through the...

Wist niet dat HTC nog bestond tbh.

Maar zit daar zo'n zware grafische launcer op die ze vroeger hadden?

Of valt dat allemaal wel mee? Dan kan op.zich ieder A merk prima voldoen.

Grootste (no pun intended) probleem is dat de telefoons zo groot worden.

Ben zelf ook op zoek voor mijn moeder naar een vervanger van haar G4, en ze weet prima met Android om te gaan heeft ook een tablet met A10 maar tegenwoordig zijn de meeste telefoons meer phablets dan telefoons.

Voor de rest heb je voor 300 prima telefoons, hangt af van de meest kritische zaken welke keuze je zou moeten maken, zo is bv NFC nog niet overal beschikbaar in de Chinese merken, maar als je moeder dat toch niet gaat gebruiken heb je prima veel keuze.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

[quote]Smartphonetips schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:24:
(...)

Wanneer ze graag heel veel foto's neemt is een pixel 4 a misschien te overwegen gezien de blijvende gratis onbeperkte cloudopslag. Wel ietsje duurder.
[/quote]

Nou onbeperkt, misschien nu voor paar maanden.

nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte opslag van foto's

Heb je liever lange batterijduur of mooiere foto's?

pricewatch: Samsung Galaxy A71 Zwart

Goede batterijduur en 3 jaar Android support. Voor €325 maakt hij mooie foto's voor zijn prijsklasse.

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchredgaming op 13-11-2020 19:39 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Dutchredgaming schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:04:
[...]

Nou onbeperkt, misschien nu voor paar maanden.

nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte opslag van foto's

Heb je liever lange batterijduur of mooiere foto's?

pricewatch: Samsung Galaxy A71 Zwart

Goede batterijduur en 3 jaar Android support. Voor €325 maakt hij mooie foto's voor zijn prijsklasse.
Heb je het artikel dat je hier aanhaalt zelf niet gelezen misschien?
Alleen gebruikers van Googles Pixel-telefoons kunnen onbeperkt foto's blijven back-uppen met de dienst.
Om een 'cultuurchock' te vermijden is een met bloatware volgepropte Samsung niet echt een top idee als je't mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Smartphonetips op 13-11-2020 19:39 ]

Pagina: 1