Het is tijd om mijn 2500K/HD7850 systeem op pensioen te laten gaan en op zoek te gaan naar iets nieuws 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Los van heel veel gebruik voor thuiswerk, wil ik hem ook gebruiken om verschillende soorten software te ontwikkelen waarbij processor snelheid belangrijk is en in sommige gevallen ook veel data verwerkt word. Ook wil ik het gebruiken voor software als Unity/Blender (voor game development). Gaming an sich doe ik voornamelijk op console, dus hoef daar geen speciale performance te verwachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. Mag iets meer, mag iets minder. Ik ga tot de Black Friday deals wachten en hopen op nog wat korting.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een muis/toetsenbord/speakers. Mijn huidige setup heeft twee 1080 schermen, de Dell UltraSharp U2312HM en de Iiyama G-Master Black Hawk GE2488HS-B2. Misschien dat ik die als extra scherm erbij kan zetten?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
21:9 scherm wil ik heel graag (of soortgelijke widescreen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals mijn vorige systeem wil ik hem best een tijd gaan gebruiken.
Liefst een stiller systeem. Hoeft geen volledige focus daarop, maar wel voorkeur.
Geen interesse in RGB/kleuren.
32GB RAM
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een poging gedaan een systeem samen te stellen. Ik hoop dat jullie kunnen aangeven of dit een beetje past in het beeld wat ik schets van het gewenste systeem. En of dat alles ook samen goed werkt (her en der lees ik van instabiele onderdelen, of bijvoorbeeld de heatsink past met her RAM, wat volgens mij wel zo is). De componenten die ik gekozen hebben lijken best ok?
Is de PSU verder ook voldoende voor het systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Los van heel veel gebruik voor thuiswerk, wil ik hem ook gebruiken om verschillende soorten software te ontwikkelen waarbij processor snelheid belangrijk is en in sommige gevallen ook veel data verwerkt word. Ook wil ik het gebruiken voor software als Unity/Blender (voor game development). Gaming an sich doe ik voornamelijk op console, dus hoef daar geen speciale performance te verwachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. Mag iets meer, mag iets minder. Ik ga tot de Black Friday deals wachten en hopen op nog wat korting.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een muis/toetsenbord/speakers. Mijn huidige setup heeft twee 1080 schermen, de Dell UltraSharp U2312HM en de Iiyama G-Master Black Hawk GE2488HS-B2. Misschien dat ik die als extra scherm erbij kan zetten?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
21:9 scherm wil ik heel graag (of soortgelijke widescreen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals mijn vorige systeem wil ik hem best een tijd gaan gebruiken.
Liefst een stiller systeem. Hoeft geen volledige focus daarop, maar wel voorkeur.
Geen interesse in RGB/kleuren.
32GB RAM
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een poging gedaan een systeem samen te stellen. Ik hoop dat jullie kunnen aangeven of dit een beetje past in het beeld wat ik schets van het gewenste systeem. En of dat alles ook samen goed werkt (her en der lees ik van instabiele onderdelen, of bijvoorbeeld de heatsink past met her RAM, wat volgens mij wel zo is). De componenten die ik gekozen hebben lijken best ok?
Is de PSU verder ook voldoende voor het systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 373,89 | € 373,89 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 446,- | € 446,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 478,- | € 478,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,01 | € 73,01 |
| 2 | Ventilatoren | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 17,46 | € 34,92 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 166,- | € 166,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.077,72 | ||