Toon posts:

Iemand ervaring met de Maxtor DiamondMAX plus 60?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vooral benieuwd hoeveel lawaai hij maakt, en hoe het zit met de betrouwbaarheid. Want ik heb nu een IBM dtla-307045, maar ik word er scheitziek van om bij elk raar geluidje rechtop in m'n stoel te zitten bang om m'n mp3collectie van 20 gig kwijt te raken... En elke keer dat ik m'n computer aanzet ben ik bang dat hij niet meer initialiseert (is me al 2x overkomen, maar na wat keren opnieuw proberen werkte hij weer).

Zou verder iemand die deze drive heeft ook eens kunnen kijken hoe heet hij word?

Verwijderd

Ik heb em hiero in de server, prima, ding... niet al teveel herrie ( maar wat wil je met 9 sunon case fanse ) ...

Hij draait al enkele maanden non stop in me server...

Ik heb er ook al me zooi opstaan, hij is niet al te snel, en ik heb vanmiddag er een temp sensor ingebouwd... hij is nu, ( stressed ) 22°C met 2 x 60 mm sunon outtakes in de 5,25 baybus ervoor...

Prima harddisk, ik wli er soon nog 1 kopen, en als je het niet vertrouwd, dan zet je toch een raid-1 config in je systeem?
:D

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 11:26
K'ep hem ook in mijn systeem zitten en ik ben uiterst content met de peformance van deze schijf. Gebruik zelf Maxtor's accoustic management om de schijf naar wens zachter te laten opereren, waardoor hij wel wat langzamer wordt, maar ook stiller

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ik heb hem ook (de 40GB versie), samen met de IBM 45GB.

Hij werkt totnudan prima, maar ik heb alles wel goed gebackupped :)

ik vertrouw alle 7200rpm hd's van tegenwoordig niet meer zo...

er gaan me teveel kapot... :(

latur

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:21 schreef BucWild het volgende:
K'ep hem ook in mijn systeem zitten en ik ben uiterst content met de peformance van deze schijf. Gebruik zelf Maxtor's accoustic management om de schijf naar wens zachter te laten opereren, waardoor hij wel wat langzamer wordt, maar ook stiller
Sluit ik me bij aan, met AM issie zeer stil.

Systeem

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:08
Ik heb er al verschillende en ik ben er ZEER content over :)
Kheb een DMax60+ van 40Gieg (7200rpm dus)
Kheb een DMax60+ van 20Gieg (7200rpm dus)
Kheb ook een 5400 rpm schijf van 80 Gieg, maar weet niet zeker of het de DMax60-series is (dacht het wel).

De temps zijn redelijk: kheb in m'n eigen puter er een tempsensor op geplakt zitten: zo'n 40 tot 48 graden (ligt aan omgevings temp).

Het geluid: ik heb AM altijd helemaal UIT staan omdat ik dat beetje geratel zelfs perse wil horen, en ik vind ze met AM uit (snelle en luidruchtige stand) zelfs nog zo stil :)

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06-2025
ik weet niet precies welke maxtor ik heb maar het is een 60 gb 7200rpm hdd en hij is superstil!!! ik heb ook een maxtor 40gb 5400 en die hoor ik ook bijna niet.. Ik kom wel eens bij vrienden en die hdd's maken zo'n lawaai!! Bij mij hoor je niks. En dat met me kast open. 8-)
bovendien worden die 7200 toeren schijven behoorlijk warm (de maxtor ook). Dus ik raad aan om een hdd cooler te kopen voor 30 piek ofzo. Ik heb zo een die je in een 5 1/4 slot steekt en de hdd er 2cm achter hangt. http://www.trendtek.nl heeft er een.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 09:34
Cutebritney, merk je ook verschil in snelheid tussen je twee HD's?
Pagina: 1