Aankoopadvies 50"- 55" TV (100-120hz)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Asseldonk97
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-10 23:00
Ik zoek een?
50" - 55" 4K Televisie (50" heeft de voorkeur maar dan lijk je wat beperkter in je opties)
- 100hz/120hz

Wat is je budget?
+-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ......
PS5
Voetbal/sport kijken
Films & Series kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf gevonden:
- LG49NA866 (reviews niet allemaal even positief (dramatische local dimming))
- Sony KD 49FX9005
- Sony KD49XH95 (zelfs na cashback wel nog iets boven budget maar voor mijn gevoel wel een stuk beter dan de andere, eventueel daalt deze nog wat met Black Friday)
- Panasonic TX-49HXW944 (vergelijkbaar met Sony XH50 qua specs/prijs maar niet zo veel reviews/ervaringen over kunnen vinden)

Toevoeging:
Ik heb lang gedacht dat ik HDMI2.1 een must vond maar daar ben ik wel overheen. Omdat de meeste spellen op de PS5 alleen 4k 60FPS of 1080P/1440P 120fps zullen aankunnen lijkt het me niet per se nodig.

Daarnaast lees ik ook nog veel over VRR, alleen in hoeverre is dit een must voor PS5 gaming?

Verder zou ik graag een OLED willen maar deze vind ik toch echt te duur. Als ik de B9 voor onder de 1000 zou kunnen halen kan ik daar geen nee tegen zeggen alleen denk ik niet dat dit realistisch is.

Alle reacties

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Asseldonk97 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:00:
Als ik de B9 voor onder de 1000 zou kunnen halen kan ik daar geen nee tegen zeggen alleen denk ik niet dat dit realistisch is.
Gewoon realistisch hoor, kijk maar eens in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic. Ik heb deze zelf een paar maanden geleden gekocht toen deze onder de 1000 was gekomen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Panasonic is eerder vergelijkbaar met de LG, maar met iets betere beeldverwerking en mindere gaming features. De XF90 is gezien je budget de beste keuze wat beeldkwaliteit betreft. De XH95 is z'n recentere grote broer en presteert iets beter met name bij hdr-impact. Is dat laatste niet van belang dan kan je ook de XG83 overwegen welke geschikt is voor met name sdr.

Wat betreft VRR. Bij de launch komt de PS5 zonder VRR ondersteuning. Ook zal het afhankelijk zijn van de games. Een aantal hebben bijv. nu de keuze uit 30fps of 60fps in performance mode. Als er daadwerkelijk ondersteuning komt vanuit Sony en de games dan zal VRR toegevoegde waarde kunnen hebben. Alhoewel ik vermoed dat de meeste casual gamers op een non-vrr tv zullen gamen zonder al teveel problemen.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 17:46

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De B9 is met enige regelmaat onder de 1000 euro te krijgen geweest via een deal in het zerotolerancedraadje. We zitten evenwel met het eindejaarsseizoen waarbij de prijzen wat omhoog aan het krabbelen zijn, dus of het nu lukt zou je moeten proberen.

Als het om LCD gaat dan ontbreken de Samsungs in je lijstje. Q70T lijkt aan je eisen te voldoen, het is natuurlijk bij lange na geen OLED.

Wat betreft VRR: Op spelcomputers is men verzot op vergrendelde framerates, vast op 30Hz of 60Hz is eerder regel dan uitzondering. Wellicht komt daar met de PS5 verandering in, want die gaat VRR ondersteunen. De nadruk ligt op het woordje "gaat", want als ik de laatste berichten lees zal dat bij lancering niet het geval zijn en zal het in de loop der tijd toegevoegd worden. Ik ga er dan ook van uit dat veel spellen nog steeds met vergrendelde framerates zullen werken.