Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heb ik te hard op mijn processor gedrukt?

Pagina: 1
Acties:

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Hallo,
Ik was bezig met het bouwen van een computer. Aangezien ik een vergat om het plastic folie van mijn cpu koeler moest ik mijn cpu schoonmaken en opnieuw voorzien van koelpasta. Tijdens het schoonmaken was ik vergeten om de hendel die de cpu in plaats houdt naar beneden te doen. Tijdens het schoonmaken die je ook een beetje op je cpu. Mijn vraag is nu of het heel veel kwaad kan om op je cpu te duwen als het los in de socket zit? Fijn als iemand mij dit kan vertellen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke CPU, welk mainboard, welke koeler, foto ???

Er kan van alles gebeuren, verbogen pins tot gesloopte socket sluiting.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zolang je enkel zachtjes naar beneden hebt gedept met een wattenstaafje komt het wel goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 13-11-2020 11:56 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Foto's ter lering en vermaak!

Maar zolang er geen pinnetjes (op je moederbord of anders processor) zijn verbogen, is er geen probleem.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou toch wel heel veel druk moeten zetten om je CPU kapot te maken, tenzij je 'm ook verschoven hebt. Als de pinnetjes allemaal nog netjes recht zijn dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Een CPU koeler zet ook heel veel druk op je CPU, vele malen meer dan je bij (normaal) schoonvegen zou doen. Je zou eerder je moederbord kapot drukken dan je CPU zelf als die goed in z'n socket zit.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
Het kan best wel wat hebben, zolang er geen pinnetjes verbogen zijn inderdaad. Ik neem aan dat je geen koelpasta op je CPU/Socket hebt gesmeerd?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:57
Is ie al aan geweest?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Je CPU kan wel iets hebben van druk. Niet vergeten dat wanneer je je koeler monteert, deze ook op je CPU gaat duwen om een zo goed mogelijk contact te maken. Zo lang de CPU correct in de socket zit als je er op duwt kan er dus niet veel mis gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11 14:27
Mijn vraag is nu of het heel veel kwaad kan om op je cpu te duwen als het los in de socket zit?
Het klinkt alsof je gewoon een beetje kracht hebt gezet tijdens het schoonmaken terwijl deze correct in de socket lag? Daar is niks mee.
De hendel van de socket + koeler drukt ook op je CPU.

Het is een beetje lastig om te zeggen of het veel kwaad kan, want dat ligt aan hoe hard je er op drukt..

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Pietje789
Ik heb de koeler er al opnieuw opgezet, dus ik kan er nu geen foto van maken, maar het is een Intel 9600k die heeft niet echt pins. Verder heb ik het er opnieuw in kunnen doen, en de cpu viel best goed in de socket.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat is nu precies het probleem of je vraag? Gaat je computer niet aan, en heb je erop gedrukt? Of doet je computer het prima, maar ben je bang dat het mogelijk later fout gaat, omdat je erop hebt gedrukt?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 13-11-2020 18:14 ]

The devil is in the details.

• Pietje789
Nee ik weet niet of die het doet, wnat het duurt nog een paar dagen voordat mijn computer af is. Ik ben alleen bang dat die het dat straks niet doet en dus vroeg ik mij af of het veel kwaad kan.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 19:15

Audione0

Strijdt der titanen

Je moet echt heel hard duwen eer er iets kapot gaat.

De hendel om de proc te klemmen gebruikt meer kracht dan het gebruikte wattenstaafje om de nieuwe pasta te smeren.

Om dezelfde kracht in Nm bij het gebruik van een wattenstaafje evenredig door te trekken naar de hendel op de cpu zou het wattenstaafje 90 graden knikken ;)

Maak je niet druk!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Pietje789
Oke ik hoop het beste, super bedankt voor jullie hulp allemaal. 😅😅😅
Pagina: 1