Bedraad internet valt weg tijdens MS Teams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRD76
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11-2022
Goedemorgen,

Tijdens het videobellen met mijn Surface Pro6 via MS Teams valt mijn bedrade internetverbinding 1 à 2 keer per dag uit. Soms helpt het om de netwerkkabel in een andere UTP (wand)poort te stoppen, waardoor het internet zich herstelt, een andere keer moet ik de router opnieuw opstarten om weer online te geraken.

De Ziggo Router lijkt prima te werken aangezien de internetverbinding op mijn telefoon gewoon werkt, bovendien heb ik een extra laptop aangesloten via UTP, deze blijft gewoon online op het moment dat de verbinding met de Surface Pro6 wordt verbroken.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groet,
René

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Samengevat heb je (alleen) problemen met je Surface Pro...dan zou ik daar de oplossing ook zoeken. Is deze laptop helemaal bijgewerkt (https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=57514)? Dit staat los van de Windows Updates.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRD76
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de Surface Pro6 update uitgevoerd en zal de komende dagen afwachten om te zien of dit de oplossing is geweest.

Ik meld mij later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRD76
Helaas werd mijn internetverbinding zojuist wederom verbroken tijdens het gebruik van MS Teams.

De update lijkt dus niet geholpen te hebben :/
Zou het antivirusprogramma Kaspersky wellicht de oorzaak van het probleem zijn? Het viel mij op dat de upload van het netwerkverkeer telkens rond de 2,0GB ligt op het moment dat de verbinding wordt verbroken.

Groet,
René

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RRD76 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:57:
...
Zou het antivirusprogramma Kaspersky wellicht de oorzaak van het probleem zijn?...
Beheer je die Surface Pro zelf of is er een IT afdeling die dat voor je doet?
In het laatste geval is de oplossing simpel: apparaat terugbrengen en een nieuwe/andere meenemen.
Als je 'm zelf beheert, dan is het weghalen van de virusscanner wel iets wat de moeite van het proberen waard is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Dat kan van alles zijn maar lijkt wel een probleem op de endpoint.
IS het niet een vpn tunnel die na een tijd eruit klapt en het verkeer blokkeert?;

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RRD76 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:01:
Goedemorgen,

Tijdens het videobellen met mijn Surface Pro6 via MS Teams valt mijn bedrade internetverbinding 1 à 2 keer per dag uit. Soms helpt het om de netwerkkabel in een andere UTP (wand)poort te stoppen, waardoor het internet zich herstelt, een andere keer moet ik de router opnieuw opstarten om weer online te geraken.

De Ziggo Router lijkt prima te werken aangezien de internetverbinding op mijn telefoon gewoon werkt, bovendien heb ik een extra laptop aangesloten via UTP, deze blijft gewoon online op het moment dat de verbinding met de Surface Pro6 wordt verbroken.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groet,
René
Gebruik je een vorm van VPN, evt via je Sec. pakket ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
Mijn Surface Pro heeft geen bekabelde netwerkaansluiting, gebruik je daar iets in de vorm van een verloopstukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRD76
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie hulp! Hieronder mijn comments:

@Brahiewahiewa : omruilen van de Surface is helaas niet mogelijk en het verwijderen van Kaspersky lijkt mij niet handig (ik had gehoopt dat iemand een tip zou hebben om wellicht ergens een instelling te wijzigen bij Kaspersky)

@Hackus : Nee, ik gebruik geen VPN

@Nooberke : Ik gebruik een dockingstation en heb ook een MS Netwerkadapter gebruikt om te testen, het probleem bleef zich toen ook voordoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Weet je het zeker? Ik heb bv directaccess en als gebruiker zie je die vpn bijna niet, maar hij is er wel :)

Kun je eens een tracert doen naar teams.microsoft.com?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
RRD76 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:57:
Helaas werd mijn internetverbinding zojuist wederom verbroken tijdens het gebruik van MS Teams.

De update lijkt dus niet geholpen te hebben :/
Zou het antivirusprogramma Kaspersky wellicht de oorzaak van het probleem zijn? Het viel mij op dat de upload van het netwerkverkeer telkens rond de 2,0GB ligt op het moment dat de verbinding wordt verbroken.

Groet,
René
Het klinkt misschien gek maar kan het zo zijn dat Windows het als een “metered” verbinding ziet, wat je zou kunnen gebruiken om te zorgen dat je niet over een datalimiet heengaat? Je noemt namelijk dat het rond de 2 GB aan upload verkeer er uit klapt. Het zou kunnen zitten op een netwerkverbinding maar mogelijk ook op een VPN-verbinding, afhankelijk van hoe je VPN-software werkt.

https://www.windowscentra...indows-10-may-2020-update

Andere oorzaak die ik me kan bedenken zou de driver van de netwerkverbinding kunnen zijn, die altijd vanaf 2 GB upload zegt: “oké, doei” vanwege een bug ofzo. Oplossing is dan hopen op een update van de fabrikant.
Je zou misschien eens kunnen testen door 2 GB aan upload verkeer te genereren om te zien of het zich ook dan voordoet. Dan weet je dat het vermoedelijk met die 2 GB te maken heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door bartlauwers op 16-11-2020 16:18 . Reden: Upload toegevoegd, gezien TS uploadverkeer specifiek noemt. ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RRD76
UPDATE: ik heb een nieuw dockingstation gekocht en het probleem is verholpen!
Pagina: 1