Game pc ~€1200 1080p 144hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Harm152
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-11-2025
Goedenavond mensen,

Met Black Friday voor de deur, wil ik toch nog even de puntjes op de i zetten. Ik heb een systeem samengesteld waarmee ik zoek naar de meeste bang for buck. Veel componenten zullen al vaak genoeg voorbij zijn gekomen. Hetgeen wat het systeem toch iets unieker moet maken vergeleken met anderen is de RGB verlichting. Kost inderdaad helaas wat, maar heb het er wel voor over! Ik ben al op de hoogte van de nieuwe AMD producten, maar vindt het persoonlijk nog wat schaars en duur vergeleken met hetgeen wat ze al aanbieden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal met name voor gaming gebruikt gaan worden. Wil graag gaan spelen op 1080p 144 hz (24'' inch monitor)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over de MSI RTX2070 Super.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB verlichting, ik heb bewust niet gekozen voor waterkoeling maar voor luchtkoeling (bang voor buck), ik heb al ervaring met de Mugen 5 die erg goed bevalt. Neemt helaas aardig wat ruimte in, maar is lekker aanwezig qua rgb en heeft gewoon een fijne performance.

Ga je overklokken?
Vooralsnog niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel nog over de kast, het moederbord, voeding en RGB fans.

Qua kast twijfel ik erg tussen de Meshify C van Fractal en de NZXT H510 ( sta ook open voor andere suggesties).

Qua moederbord tussen de MSI B450 Tomahawk Max en de Asus rog strix b450-f gaming. Ik weet dat de Tomahawk lekker met de AMD samengaat maar aangezien ik waarschijnlijk toch niet wil OC'en lijkt de asus me ook een goede optie.

Als laatst ben ik benieuwd naar jullie RGB input. De coolermaster fans schijnen prima te zijn en redelijk cheap, de Corsair RGB fans weer een stapje hoger en makkelijker qua instellingen alleen wel weer een stukje duurder. Ook ben ik benieuwd naar de synergie met de overige RGB (proc. koeler / RAM). Ik hoor graag van jullie!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-F Gaming€ 99,99€ 99,99
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,99€ 105,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X€ 515,05€ 515,05
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 86,90€ 86,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 68,10€ 68,10
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm€ 38,52€ 38,52
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 90,90€ 90,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,35

Alvast bedankt voor jullie moeite! _/-\o_

Alle reacties

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
verschil tussen de case zit hem vooral in de airflow, maar met de specs die jij gaat draaien is dat niet je grootste probleem, dus beiden zouden moeten voldoen. houdt er rekening mee dat je bij de FD Meshify alle 3 de RGB-fans kwijt kan in de voorkant, maar dat de NZXT daar maar ruimte heeft voor 2 fasn, en je dus de derde fan als rear- of top-exhaust kunt/moet gebruiken.

als je gaat voor looks zou ik dat Asus moederbord pakken, doet qua specs niet onder voor de MSI, wordt inmiddels geleverd met een BIOS die Ryzen 3*** aankan (in ieder geval bij Azerty staat hij zo op de site) en is goedkoper.

ik ben geen groot RGB-kenner, maar die CM fans worden geleverd met een kleine RGB-hub die draait op Molex-power, en daarvan zitten zat kabels bij de voeding, dus dat komt allemaal wel goed.
wel ff opletten, het mobo heeft maar 1x 3-pin ARGB-header, dus je moet de RGB-kabel van de Scythe ook aansluiten op de RGB-hub van CM en die dan aansluiten op je mobo om alles werkend te krijgen.