Ik heb drie sets waarin een Logitech M505 muis gekoppeld is aan een bijbehorende Unifying receiver.
Op mijn hoofdsysteem werkt deze combinatie echter niet en ik kan er niet achter komen waardoor dit komt.
Alle drie sets werken wel op een andere volledig geupdate versie van Windows 10.
Deze combinatie heeft jaren lang gefunctioneerd op dit systeem tot vlak voor de laatste Windows 10 update.
Hardware M505 muis met bijbehordende Unifying dongle.
Unifying dongle plaatsen in de USB poort laat keurig netjes onder Instellingen->Apparaten zien dat deze geplaatst is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nhuzsDK9YCddo6TOa3fqcgme.jpg?f=user_large)
Er gebeurt echter niets.
Vervolgens gebruik gemaakt van de Logitech Unifying-software (unifying250.exe)
Als ik normaal "volgende" klik verschijnt er altijd een melding dat het apparaat welke verbinding moet maken opnieuw gestart moet worden. Dit gebeurt nooit:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZvgvOyzIqkFNko06TEFwgIac.jpg?f=user_large)
Als ik echter een scherm eerder "geavanceerd.." klik
Krijg ik een keurig overzicht te zien.
Deze laat zien dat er een Unifying dongle en muis gedetecteerd is.
Zelfs als de muis beweegt of wanneer een een knop wordt ingedrukt verschijnt het oranje unifying cirkeltje op het icoon:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fg4JxNbbmhvRpULAN2d56Fei.jpg?f=user_large)
En verder kom ik niet.
Deze PC laat dus zien (via Unifying-software) dat de hardware aanwezig is en functioneert. (wat ook bevestigd wordt door het functioneren op andere systemen)
Windows zelf ziet ergens niet meer dat dit een muis is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Op mijn hoofdsysteem werkt deze combinatie echter niet en ik kan er niet achter komen waardoor dit komt.
Alle drie sets werken wel op een andere volledig geupdate versie van Windows 10.
Deze combinatie heeft jaren lang gefunctioneerd op dit systeem tot vlak voor de laatste Windows 10 update.
Hardware M505 muis met bijbehordende Unifying dongle.
Unifying dongle plaatsen in de USB poort laat keurig netjes onder Instellingen->Apparaten zien dat deze geplaatst is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nhuzsDK9YCddo6TOa3fqcgme.jpg?f=user_large)
Er gebeurt echter niets.
Vervolgens gebruik gemaakt van de Logitech Unifying-software (unifying250.exe)
Als ik normaal "volgende" klik verschijnt er altijd een melding dat het apparaat welke verbinding moet maken opnieuw gestart moet worden. Dit gebeurt nooit
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZvgvOyzIqkFNko06TEFwgIac.jpg?f=user_large)
Als ik echter een scherm eerder "geavanceerd.." klik
Krijg ik een keurig overzicht te zien.
Deze laat zien dat er een Unifying dongle en muis gedetecteerd is.
Zelfs als de muis beweegt of wanneer een een knop wordt ingedrukt verschijnt het oranje unifying cirkeltje op het icoon:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fg4JxNbbmhvRpULAN2d56Fei.jpg?f=user_large)
En verder kom ik niet.
Deze PC laat dus zien (via Unifying-software) dat de hardware aanwezig is en functioneert. (wat ook bevestigd wordt door het functioneren op andere systemen)
Windows zelf ziet ergens niet meer dat dit een muis is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?