Vraag

• afbakbrood
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik overweeg het om true wireless oordoppen te halen de galaxy buds + om precies te zijn.
Maar ik vraag me af of het de prijs waard is en wat ik me moet voorstellen bij het kwaliteit van het geluid van deze oordoppen.

Ik wil ze gebruiken voor mijn gamepc icbm bleutooth dongel voor het af en toe gamen met vrienden aangezien mn huidige hyper x 2 het heeft opgegeven ( mic werkt niet meer en 1 kant is doof) daarnaast ga ik het gebruiken om beneden te laptoppen zonder dat mn ouders er last van hebben. Ook wil ik ze gebruiken tijdens het sporten, racefietsen en hardlopen. Nu neem ik nooit muziek mee voor het gekloot met de draden.
Daarnaast zijn mn hoogste kwaliteit oordopjes jbl tune van een 10tje.

Kort samengevat wat kan ik verwachten voor kwaliteit, is het bruikbaar voor mn doelen en wat is eventueel jullie ervaring met dit soort oordoppen.

Alle reacties

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Uit eigen ervaring kan ik het alleen maar aanraden als het aankomt op dagelijks gebruik. Ik heb zelf heel lang vastgehouden aan bekabelde modellen, maar na een dag of 2 met een true wireless setje (Jabra Elite 65T) was ik echt helemaal om. Ook tijdens het wandelen/boodschappen doen/schoonmaken/... vind ik het echt een zegen.

Qua gamen: Het is misschien niet te vergelijken met een gaming headset, maar kan prima als het gewoon is om af en toe wat te gamen. De mic in die moderne earbuds is ook meer dan voldoende. Je hebt als het goed is ook geen bluetooth dongle nodig om ze met je laptop te verbinden.

Qua sporten: Ik vind het persoonlijk ideaal om te gebruiken tijdens het sporten, maar ik hoor ook van mensen in m'n omgeving dat ze niet comfortabel met true wireless kunnen sporten omdat de earbuds dan uitvallen. Dat heb ik al bij zowel Airpods als de Jabra Elite 65T gehoord. Nogmaals, daar heb ik zelf geen last van, maar wel iets om rekening mee te houden.

Als het sport-aspect echt belangrijk voor je is zou je kunnen overwegen om een model zoals Powerbeats Pro aan te schaffen. Die zijn echt gericht op gebruik tijdens het sporten, maar zitten ook wel hoger qua prijsklasse.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
Ik vraag me af of je voor het gamen met Bluetooth niet te veel vertraging hebt met het geluid.

Voor bellen en muziek luisteren maakt een beetje vertraging niet veel uit. Maar als je schiet en het geluid komt 50ms later dan is dat behoorlijk irritant.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 21:38

Jimbolino

troep.com

Je kunt bluetooth eigenlijk niet gebruiken om te gamen.
Elke keer als je schiet, zie je direct je eigen muzzle flash, maar hoor je het geluid pas 100-300ms later.

Voor video kijken heb je aptX Adaptive, die feedback geeft aan je video speler / browser wat de latency is, en de video vertraagd zodat de audio/video in sync loopt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bluetooth zal hit and miss zijn voor gaming, soms heb je een goede combinatie te pakken en is latency acceptabel, maar vaak zal het ook teveel zijn. De één is er ook gevoeliger voor dan de ander, als je ze toch hebt kan je het proberen, maar ik zou er niet vanuit gaan.

Ik heb zelf ooit een keer een stel goedkope geprobeerd, maar die waren wel redelijk zelfde formaat als andere, en standaard in-ear dopjes verder (dus niet zoals Airpods): Ik vond het ideaal om geen kabel meer te hebben, gewoon twee dopjes in je zak. Was beetje gekloot om ze aan te krijgen, maar dat was omdat het goedkope dingen waren. Anyway lang verhaal kort: Tweede ritje op de fiets is er één uitgevallen, en heb ik in hoge gras langs de berm nooit meer teruggevonden.

Nu zullen duurdere misschien vast beter blijven zitten, en natuurlijk is het ook een persoonlijk iets (vorm van je oren enzo), maar ik zelf zou het niet aandurven meer op de fiets (of bij hardlopen) met een stel dopjes van €100. Tegelijk zie ik hele volksstammen er wel mee fietsen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nog heel lang met een bedraad headsetje gelopen, maar wilde op een gegeven moment toch een draadloos setje. Dat werd een Jabra Elite 45T. Op zich prima qua bediening, accuduur en geluidskwaliteit voor bellen of muziek luisteren, maar ik irriteerde me de hele tijd aan dat draadje van het ene oortje naar het andere. Die was redelijk stug (vanwege memoryfunctie ofzo), waardoor hij steeds een beetje gedraaid zat en achter de kraag van veel shirts bleef hangen. Ook ben ik geen fan van in-ear doppen met siliconen pluggen omdat ze de gehoorgang erg afsluiten en ik ze niet lekker vind zitten.

Zodra de Galaxy Buds Live uitkwamen heb ik die gekocht, omdat ze ongeveer in je oorschelp liggen, maar los voor je gehoorgang in plaats van er in. Dat heeft voor als gevolg dat noice cancellation minder goed werkt, maar dat heeft als voordeel dat je oren gewoon op druk blijven. Ook passen ze bij mij goed, dus wat ik ook doe, ze vallen niet uit.

Accuduur, geluidskwaliteit (wederom voor bellen en muziek) zijn prima voor headsetjes. Mijn bedrade setje was meestal een Senheiser MX470 omdat die ook geen siliconen in-ear doppen hadden. Daarmee vergeleken geven de Buds Live beter geluid. Je moet ze waarschijnlijk niet vergelijken met grote over-ear headsets, die hebben gewoon meer ruimte om betere speakers en isolatie aan te brengen.
Voor bellen gebruik ik vaak één bud; als ik muziek ga luisteren doe ik de tweede ook in. De Buds Live zijn inmiddels erg in prijs gezakt, dus misschien kan je die in je overweging meenemen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Flabsie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:19:
Qua sporten: Ik vind het persoonlijk ideaal om te gebruiken tijdens het sporten, maar ik hoor ook van mensen in m'n omgeving dat ze niet comfortabel met true wireless kunnen sporten omdat de earbuds dan uitvallen. Dat heb ik al bij zowel Airpods als de Jabra Elite 65T gehoord. Nogmaals, daar heb ik zelf geen last van, maar wel iets om rekening mee te houden.
Zeker bij hardlopen kan ik me dat wel voorstellen. Ik gebruik ook de Elite 65T en vond het tijdens lopen al niet ideaal, ook omdat het dan wat gaat bewegen in je oren en dan schommelt de druk in je oren daardoor ook wat.

Dat heb ik opgelost door de standaard siliconen tips te vervangen door schuim tips (van Comply). Dat is hoe dan ook wel een tip voor als je met dit soort dopjes aan de slag gaat: besteed even wat tijd aan het vinden van tips die voor jou het lekkerst zitten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48

FeaR

In GoT we trust

In-ears vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons, ik verhuis het topic die kant op: AUD > WAO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf (nog) geen ervaring met draadloze dopjes, maar wil je aanraden eens te lezen op https://aartjan.nl/blog/category/audio/
Die vergelijkt het spul uit China, en daar zit serieus goed spul tussen. Ook veel nuttige tips (zoals het gebruik van foam tips ipv de standaard siliconen).
Compleet vergelijk / toplijst: https://aartjan.nl/blog/apple-airpods/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@afbakbrood aangezien dit aankoopadvies betreft, verhuis ik het topic nog even van WAO naar ATT.
Pagina: 1