Vraag

• FolkertW
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11-2020
Hi,

Ik heb een Panasonic TX-GZW954 televisie met een Yamaha A-S501 versterker. De televisie heb ik met een optische kabel aangesloten op de versterker. Als ik televisie kijk, op de switch speel, de NPO start app, youtube app en plex gebruik, komt het geluid gewoon goed door. Als ik de Netflix app gebruik, komt er geen geluid door. In de instellingen van de televisie heb ik Dolby Atmos al uitgezet.

Hiervoor had ik een simpele Samsung soundbar (HW-H751) en die werkte gewoon met Netflix en alle andere apps.

Ik heb ook een Harman Kardon Adapt+ media streamer. Die heeft optisch In en optisch Out. Morgen koop ik nog een extra optische kabel om de televisie via de media streamer te laten en lopen en het zo op te lossen.

Heeft iemand anders dit ook gehad en misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• FolkertW
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11-2020
via een andere zoek term op google kwam ik bij deze oplossing. ik ben helemaal gelukkig.

I seem to have solved how to get Neflix playing from Netflix App on my Panasonic Viera TV to pass sound down the optical output cable to my Marantz Amplifier.
I turned on TV and Amplifier and selected a programme from Netflix and began playing it. No sound through amplifier. So then, whilst the programme was still playing, I sected "menu" on the TV, then sound", then "spdif selection" (SonyPhilips Digital Interface, an audio ooutput interconnect). This was set to "PCM" (Pulse Code Modulation). So I instead selected "auto" (Dolby Digital output) - but then re-selected "PCM". Hey Presto, the signal immediately came through the optical cable and the sound through the amplifier. Seems the correct setting for SPDIF is PCM, but this needs to be selected whilst the Netflix programme is actually playing.
Works for me anyway!

https://forums.tomsguide....through-amplifier.440766/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
FolkertW schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:34:
Seems the correct setting for SPDIF is PCM...
Die trek ik in twijfel. Dat statement is mijns inziens te kort door de bocht en hangt van je gebruik en wensen af. Als je PCM selecteert heb je ongecomprimeerde audio. Door de bandbreedte van S/PDIF zit je dan aan maximaal twee kanalen (2.0). Selecteer je bitstream dan heb je de optie om Dolby Digital en DTS tot 5.1 over te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.