Vraag

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe smartphone waarbij de primaire eis is dat er op zijn minst redelijke video's mee geschoten kunnen worden bij minder licht. Denk hierbij aan video's binnenshuis geschoten in de avond bij wat lampenlicht. Ik heb nu een Samsung A50 en dat is onder die omstandigheden huilen met de pet op. Wil graag tot een mooie shortlist komen zodat ik hopelijk met black friday een mooie deal kan scoren.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 300-500 euro. Idealiter 400 als max, maar bij veel meerwaarde kan dit uiteraard opgerekt worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals al eerder gezegd wil ik er goede video's mee kunnen opnemen. Foto's zijn ook belangrijk maar ga er vanuit dat dat goed zit op het moment dat er mooie video's gemaakt kunnen worden ;) Verder geen keiharde eisen, wel een aantal pre's (in volgorde van belangrijkheid):
  • Waterdicht
  • Telelens
Wat heb je zelf al gevonden?
Ergens neig ik nu naar de pixel 4A, omdat die heel veel waar voor zijn geld lijkt te bieden. Alleen lijkt de videokwaliteit daar niet helemaal super van te zijn (klopt dit?). Als het een stuk beter dan mijn A50 is ben ik al tevreden.

Voor nu is dit toestel mijn plan B en hoop ik met black friday een segmentje hoger te kunnen shoppen. Hierbij zouden de volgende telefoons volgens mij kanshebbers kunnen zijn, allemaal goed op camera gebied (?):
  • Huawei p30 pro: iets ouder en naar verhouding nog duur vind ik, hopelijk daalt hij wat. Wel goede camera's,Telelens en ip rating (en play store 7(8)7 )
  • Een variant van de Samsung S20 die met black friday misschien onder de €500 grens zakt. Volgens mij allemaal goede videokwaliteit en de rest ook goed spec wise
  • xiaomi Mi 10 (gewoon of pro). Deze lijken wel een aardige/goede camera te hebben, maar zijn video's nou beduidend beter t.o.v. de pixel 4a? Zijn soms uit China voor mooie prijs te krijgen, maar voorkeur ligt bij Europese/NL shop.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mis ik nog toestellen die binnen budget kunnen gaan passen met black friday? Is de videokwaliteit van een pixel 4a inderdaad suboptimaal t.o.v. de andere toestellen? Geef liever 350 uit aan een pixel als de videokwaliteit niet significant beter is bij een toestel van 500 euro.

Beste antwoord (via Mr_Tomatohead op 28-11-2020 00:02)

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Misschien via Black Friday de S20 FE 4G

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Voor de prijs kun je denk ik geen beter alternatief vinden dan de pixel voor low light foto's.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Pixel 4a of iPhone SE, voor rond die prijs ga je geen betere camera's vinden.

The devil is in the details.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op YouTube zag ik dat oppo Reno pro 4 night mode heeft op video's. Het zag er goed uit. Je kan wachten op blackfriday of ze goedkoper gaan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door New Yorker op 13-11-2020 09:06 ]

Weg

Acties:
  • Beste antwoord

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Review QNAP TS-230 NAS

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:59:
Voor de prijs kun je denk ik geen beter alternatief vinden dan de pixel voor low light foto's.
Hahn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:01:
Pixel 4a of iPhone SE, voor rond die prijs ga je geen betere camera's vinden.
Pixel 4a lijkt me inderdaad een uitstekende keuze. Mocht black friday niet iets anders brengen, dan wordt dat hem. Onbeperkte opslag in goede kwaliteit bij Google photos is ook wel een leuk extraatje.

iPhone SE doet het bij weinig licht helaas niet zo goed, dus die valt af.
New Yorker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:57:
Op YouTube zag ik dat oppo Reno pro 4 night mode heeft op video's. Het zag er goed uit. Je kan wachten op blackfriday of ze goedkoper gaan worden.
Dank voor de tip! Reviews zijn iets moeilijker te vinden. Uit de 2 reviews die ik gelezen heb wordt in 1 de camera geprezen, in de ander zien ze niet juist als minpunt 7(8)7 weet niet zo goed wat Ik hiermee ga doen vooralsnog.

Ben door jouw content wel nog bij de Oppo Reno 10x Zoom terecht gekomen. Lijkt alleen beetje lastig verkrijgbaar in NL...
Dutchredgaming schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:11:
Daar hoop ik ook een beetje op. Geen idee of onder de €500 reëel is, maar we gaan het zien.

Daarnaast hoop ik stiekem ook dat de Huawei p30 pro nog een flinke drop krijgt. Heb het idee als het hele VS en Huawei (China) conflict er niet was geweest, dat de p30 pro veel meer in prjjs was gedaald. Vooralsnog is het nu nog steeds hun meest recente flagship met de Google service...

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Tomatohead op 15-11-2020 19:15 ]

Pagina: 1