Vraag

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:31
Ik zoek een?
Tablet die voornamelijk is gebouwd voor prestaties (denk bijv Xiaomi Poco F1 en F2 Pro voor smartphones)

Wat is je budget?
€ 300 – € 350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen?
  • Lezen
  • Gamen (app games)
  • Er moet een active root community voor zijn op XDA
Welke apparatuur heb je al?
Android phone: Xiaomi Poco Pro F1 en F2. Ik houd van het merk xiaomi.

Wat heb je zelf al gevonden?Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Xiaomi, Samsung, Lenevo. In ieder geval, géén Apple/iOS.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Prestatie en root community is belangrijk. Functionaliteit, camerakwaliteit, en aanhang (pennen/keyboard), zijn minder belangrijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Balthazaar op 12-11-2020 20:27 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Huawei Mate pad of een van zijn broertjes al bekeken?
https://consumer.huawei.com/nl/tablets/matepad/buy/

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-10 23:18
Ik heb zelf een Samsung Tab S5e. De S6 vond ik destijds te duur. Ik was ook bang voor slechte prestaties, maar ik speel games, lees op de tablet, kijk er films op etc.

• swhnld
  • Nu online
Kwam deze review nog tegen: https://www.engadget.com/...s-ifa-2020-111512703.html
En mogelijk is een Kindle fire ook nog iets om naar te kijken.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Bij Huawei kan je toch niet rooten?

Review QNAP TS-230 NAS

• swhnld
  • Nu online
Dutchredgaming schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]
Bij Huawei kan je toch niet rooten?
Alles kan, al is het vaak niet ondersteunt door de leverancier, zolang iemand de moeite er voor wil doen. voorbeeld: https://www.thenextdroid....pro-5g-without-pc-magisk/
Disclaimer is wel dat je goed onderzoek vooraf doet of een apparaat doet wat je wil.

• Balthazaar
Dank allen. Het ziet er naar uit dat de tablet markt nogal bekrompen is in vergelijking met die van de smartphone. Ik denk dat mijn keuze gaat vallen op de Samsung Galaxy Tab S6

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:31
Balthazaar schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:56:
Dank allen. Het ziet er naar uit dat de tablet markt nogal bekrompen is in vergelijking met die van de smartphone. Ik denk dat mijn keuze gaat vallen op de Samsung Galaxy Tab S6
Ik heb zelf de 5e, ben hier zeer tevreden over. Vooral het scherm is beter dan van de 6 lite. Tussen de 9611 en de 670 zit niet heel veel verschil, je zult dat in de praktijk niet merken.

• Balthazaar
jaxel70 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 01:17:
[...]

Ik heb zelf de 5e, ben hier zeer tevreden over. Vooral het scherm is beter dan van de 6 lite. Tussen de 9611 en de 670 zit niet heel veel verschil, je zult dat in de praktijk niet merken.
5e ligt buiten m'n budget helaas

• jaxel70
Balthazaar schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:41:
[...]

5e ligt buiten m'n budget helaas
Ja ligt boven de €350, zou best kunnen dat er met black friday nog wat van af gaat.

• Balthazaar
jaxel70 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:49:
[...]

Ja ligt boven de €350, zou best kunnen dat er met black friday nog wat van af gaat.
Waarom is de Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB duurder dan de Samsung Galaxy Tab S6 Lite WiFi 64GB? Gelet puur op prestatie in de vergelijking, is het de Qualcomm Snapdragon 670 (S5) vs de Samsung Exynos 9611 (S6). Kijken we naar de chipset (bij versus.com), dan is het duidelijk dat de S6 de betere heeft. Integendeel heeft de S5 wel betere beeldscherm specs. Terug naar de vraag, als ik voor prestatie ga, kan ik dan beter gaan voor de S6 of S5?

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

[ Voor 3% gewijzigd door Balthazaar op 16-11-2020 19:24 ]

• jaxel70
Balthazaar schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:21:
[...]

Waarom is de Samsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB duurder dan de Samsung Galaxy Tab S6 Lite WiFi 64GB? Gelet puur op prestatie in de vergelijking, is het de Qualcomm Snapdragon 670 (S5) vs de Samsung Exynos 9611 (S6). Kijken we naar de chipset (bij versus.com), dan is het duidelijk dat de S6 de betere heeft. Integendeel heeft de S5 wel betere beeldscherm specs. Terug naar de vraag, als ik voor prestatie ga, kan ik dan beter gaan voor de S6 of S5?

Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Volgens mij ontlopen de prestaties elkaar nauwelijks, ik heb de 2 vergeleken op kimovil. Volgens mij zijn beide chips geen gamemonsters. Zelf vind ik een goed scherm erg belangrijk, dan is de 5e duidelijk in het voordeel, reviews bevestigen dit.
Ook het geluid is beter. Mogelijk pluspunt van de 6 is de s-pen. Camera van de 5e is ook beter, de 5e is ook lichter. Mogelijk dat de prijs dan de doorslag geeft?
Pagina: 1