Samsung UE46ES5500 - wel of geen ARC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knarkworst
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 21:18
Beste Audiofielen tweakers,

Ik heb een verzoekje gekregen van mijn schoonmoeder om een 5.1 set te installeren zoals bij mij thuis.
Nu ben ik van plan deze aan te sluiten op de ARC poort, maar dit staat niet expliciet aangegeven op de aansluiting zelf. (Wel in de Manual van de TV)

Het gaat om een Samsung ue46es5500
In die Manual staat dat HDMI-2 de ARC poort is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrJ1sgAXF50Txkb1lTJAkrL2m3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/usYVk3RxpRLCSfRHbNYPPKAA.jpg?f=user_large

Ik ben toch echt gewend dat dit normaal gesproken ook staat aangegeven op de poort zelf, maar dat is nu niet het geval. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyVtmN6xQKl9g5dyE2DjiQaaC80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfnYIDiAWwN464bYY2KBPm9G.jpg?f=fotoalbum_large

Wel aangegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCUMxTQl67QeDoZHausgqRP7rcY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w7QsXEcWDBix3f4dZ05z5D8q.jpg?f=user_large

Nu is de vraag: als het niet staat aangegeven op de TV zelf, betekend het dan gelijk dat er geen ARC op zit? Of kan ik gewoon op de manual vertrouwen dat ARC wel mogelijk is, via de HDMI-2 aansluiting?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door knarkworst op 12-11-2020 20:08 . Reden: Spelfoutjes ]

Beste antwoord (via knarkworst op 12-11-2020 21:04)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

Optische kabel (of, als je ze nog ziet, Digitale Coax) werkt niet samen/valt niet samen met HDMI CEC wat HDMI ARC veelal wel doet. Beide zijn hit or miss omdat het een vrij in te vullen protocol is. Als het werkt zullen mensen het niet posten maar ik merk/zie wel dat issues met HDMI ARC (en/of HDMI CEC) relatief vaak voorkomen. Of nog "leuker" dat het na een x periode opeens niet meer werkt. S/PDIF werkt eigenlijk altijd. ARC en S/PDIF Out hebben dezelfde functies en eigenschappen qua welke tracks ze kunnen dragen. HDMI eARC gaat verder qua bandbreedte.

Het wil niet zeggen dat je HDMI ARC geen kans moet geven. Zie het meer als heads-up ;) Voordeel van HDMI CEC en ARC als het werk is het hebben van één kabel en bediening van andere apparaten met dezelfde remote.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
Dat het er niet staat zegt niet zoveel natuurlijk. Het is geen verplichting ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

418O2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:08:
Dat het er niet staat zegt niet zoveel natuurlijk. Het is geen verplichting ofzo
Dat inderdaad. Als het niet in de handleiding staat maar wel op de TV zou ik me eerder zorgen gaan maken.
Staar je overigens niet te blind op HDMI ARC, dat werkt niet altijd vlekkeloos...

• knarkworst
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 21:18
Oke, bedankt heren. @FeaR optische kabel wel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Optische kabel (of, als je ze nog ziet, Digitale Coax) werkt niet samen/valt niet samen met HDMI CEC wat HDMI ARC veelal wel doet. Beide zijn hit or miss omdat het een vrij in te vullen protocol is. Als het werkt zullen mensen het niet posten maar ik merk/zie wel dat issues met HDMI ARC (en/of HDMI CEC) relatief vaak voorkomen. Of nog "leuker" dat het na een x periode opeens niet meer werkt. S/PDIF werkt eigenlijk altijd. ARC en S/PDIF Out hebben dezelfde functies en eigenschappen qua welke tracks ze kunnen dragen. HDMI eARC gaat verder qua bandbreedte.

Het wil niet zeggen dat je HDMI ARC geen kans moet geven. Zie het meer als heads-up ;) Voordeel van HDMI CEC en ARC als het werk is het hebben van één kabel en bediening van andere apparaten met dezelfde remote.