Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Player2
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01-01 18:02
Hallo,

Ik wil binnenkort een heel nieuw systeem gaan bouwen/aanschaffen.
Ik heb nog wel een ~3jaar oude computer waarvan bijna alle componenten redelijk oud zijn. Ik vroeg me af of enige van deze onderdelen het waard is om te gebruiken in een nieuwe computer en of dat überhaupt mogelijk is. Ik wil mijn nieuwe computer op zo een manier bouwen dat het over 2-3jaar zeer waarschijnlijk nog de nieuwste games kan spelen op 60fps 1080p. Geld is niet echt een probleem maar tegelijkertijd hoef ik niet 200 euro meer te betalen voor enkele procenten betere performance.

moederbord: Gigabyte GA-B150M-HD3
ram: Crucial CT8G4DFD8213.C16FBD1 2x8GB
geheugen:
Intel 600p Series NVMe PCIe M.2 128GB
Seagate Barracuda 7200.14 1TB

voor het geheugen is mijn belangrijkste punt eigenlijk of ik windows van de intel ssd mee kan nemen naar mijn toekomstige nieuwe pc. De rest kan ik namelijk ook overzetten op andere manieren.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
De SSD is ook volgens de huidige standaarden nog prima, zowel als boot- als gamedrive. Zelfde geldt voor de harddisk, daar is ook niet echt veel ontwikkeling in geweest de afgelopen jaren.

Qua moederbord en ram kan je beter kijken naar iets anders. Het zwaarste wat op jouw moederbord kan is een i7-7700K (zonder overclock verder dan), en hoewel dat een prima CPU is, is het geen ontzettende hoogvlieger meer vergeleken met de budgetopties van nu. Het geheugen is, hoewel DDR4, erg basic met z'n 2133MHz.

Een budgetoptie zoals een Ryzen 3600/3700X in combinatie met een B450 moederbord en DDR4 op 3200-3600 MHz kost niet de hoofdprijs, is goed verkrijgbaar en zal de komende jaren prima zijn voor 1080p 60fps. Voor de nieuwe games ligt het zwaartepunt vooral op de grafische kaart.

Bekijk ook even je voeding. Ik weet niet hoe oud die is, maar die hebben ook niet het eeuwige leven :)

[Voor 4% gewijzigd door spone op 12-11-2020 20:06]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met Windows 10 meenemen naar nieuwe computer. Slotje. nope, verkeerd gelezen :+

[Voor 16% gewijzigd door br00ky op 15-11-2020 11:29]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True