Toon posts:

[redirect] Hoe een domeinnaam koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, gister heb ik een domeinnaam gekocht en helaas door een fout de verkeerde |:(

Nu wil ik deze toch gebruiken en deze dus laten redirecten naar een homepage die staat op een gratis homepageruimte van een ISP. Kan ik dit zelf voor elkaar krijgen of heb ik daar de hulp bij nodig van het bedrijf waar ik het adres door heb laten registreren? Kost dit dan weer geld?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er zijn verschillende methode's voor.
Je zou een frame pagina kunnen maken met daarin een verwijzing naar je website waardoor dus de domeinnaam zichtbaar blijft.
Maar in de meeste gevallen zul je met het bedrijf waar je hem geregistreerd hebt contact moeten nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want ik had dat bedrijf gemaild dat ze de aanvraag niet door moesten laten gaan, maar ik was te laat.

Ik hoop dat ze 'm gratis voor mij willen redirecten!

• Big-Foot
Vast wel het kost ze geen enkele moeite namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dan idd dat er bovenin de adressbar gewoon mijn 'mooie' url blijft staan, mijn domeinnaam dus. Kan dit als er geredirect wordt, of moeten er dan nog aanpassingen worden gedaan?

• Big-Foot
In een frame kan dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
hoe ziet de code eruit?

• Big-Foot
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET ROWS="100%,*" BORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" FRAMECOLOR="#000000">
<FRAME SRC="url naar je pagina" NAME="titel van de pagina">
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
<P>This site uses frames, if your browser does not support then click <A HREF="url van je site">here.</A></P>
</NOFRAMES>
</HTML>

Verwijderd

Topicstarter
thank you very much!

Verwijderd

Je kunt ook de nameserver info aan laten passen voor dat domain en laten pointen naar bijvoorbeeld mydomain.com of zoneedit.com (meer info www.mydomain.com en www.zoneedit.com) dan kun je zelfs catch-all email instellen voor het domain. Er zijn nog veel meer mogelijkheden maar een van de dingen die ze, overigens gratis, aanbieden zijn stealth redirection, dat is ongeveer hetzelfde als de frames hierboven beschreven maar de bezoeker krijgt nooit iets anders te zien dan "foutdomain.com" in de adresbalk, ziet er altijd wel netjes uit. Ga maar eens kijken zou ik zo zeggen. succes

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel!

Verwijderd

bij die MyDomain heb ik (graits) geupgrade naar myDNS. Is iets krachtiger...

allemaal gratis en tot nu toe geen problemen mee gehad...

je kan trouwens zo redirecten, dat als iemand bvb
http://www.jouwdomein.com/eenDir/mijnPage.htm intikt, dat doorgestuurd wordt naar http://users.jouwprovider.be/~blaat/eenDir/mijnpage.htm

etc.
je users zien dan wel die url in hun adres balk. Maar is tyoch handig.

Wil je dat inet, dan heb kje die Stealth Redirection nodig...

suc6
Thomas
Pagina: 1