[Netwerk Switch] Verkeerde versie besteld! Is dit erg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Beste tweakers,

Sorry voor de lap tekst maar hopelijk zorgt dit voor een simpel antwoord :D

Aangezien ik binnekort ga verhuizen en in mijn nieuwe huis graag een goed bedraad netwerk en goede wifi dekking wil hebben heb ik het volgende besteld:

TP-LINK EAP230-Wall - EAP230-WALL x4 (Woonkamer, 2 slaapkamers en zolder)

Aangezien deze wall mounts gevoed worden door PoE en ik er vanuit ga dat mijn nieuwe KPN glasvezel modem geen PoE aansluitingen heeft (in iedergeval niet genoeg mocht dit wel zo zijn) heb ik er voor gekozen om van hetzelfde merk een PoE switch te bestellen. Deze switch moest minimaal 5 PoE poorten hebben (ik wil in de toekomst ook de kabel naar de tuin vervangen maar dat hoeft nu nog niet)

Mijn oog is toen gevallen op deze:

TP-LINK TL-SG2210P

Aangezien Redable beide producten op voorraad had en goede shop reviews was mijn keuze op hun gevallen. Dus klikte ik via de pricewatch op de link en werdt ik naar hun website doorverwezen waar ik hem in de winkelwagen gedaan heb en besteld.

Vandaag wilde ik mij alvast voor gaan bereiden op het installeren en ben toen naar de website van TP-Link gegaan waar ik tot de ontdekking kwam dat er verschillende hardware versies zijn van de switch die ik besteld heb. Ik kwam er ook achter dat degene die ik besteld heb van TP-Link de end of life status gekregen heeft, en dat hij geen IPv6 ondersteund. Nu was mij het IP v6 verhaal opgevallen in de tweakers pricewatch review maar ik denk dat ik in de war geraakt ben omdat als je op de website van TP link naar dit type zoekt je automatisch naar de v3 versie gebracht wordt die wel IPv6 ondersteund waardoor ik aangenomen heb dat de informatie in de pricewatch verouderd was.

Nu de vraag, ik weet dat het mijn eigen fout is dat ik de v1 besteld heb, en ik vind het vervelend dat Redable extra kosten moet maken door mijn fout als ik besluit hem te retourneren, maar ik kan slecht beoordelen of het nu echt uitmaakt of ik de v1 of v3 heb. Ik voel mij er minder fijn bij dat ik een end of life product besteld heb. Heeft dit consequenties voor veiligheid? Werkt KPN TV zonder problemen met alle beoogde functionaliteit?

Hierbij de technische specs van beide versies (helaas bied TP-LInk geen vergelijking aan)
V1
V3

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Alle reacties

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Vandaag de switch ontvangen. Niet geheel onverwacht was het niet de V1 maar de V3.0:

3.0.0 Build 20200106 Rel.43122(s)

https://www.tp-link.com/u...h/tl-sg2210p/v3/#overview

Hij heeft de laatste versie firmware die ik op de TP link website kan vinden en als ik de datasheet moet geloven ondersteund hij IPv6 (al kun je mij hier alles wijsmaken, geen idee of de IPv6 functies die hij heeft zinvol zijn)

https://www.tp-link.com/u...d/tl-sg2210p/v3/#Firmware

Maargoed, ik ben tevreden en beschouw dit als opgelost.