Ik heb een maand of 5 geleden een nieuwe PC gekocht, die werkt uitstekend. Het scherm is hetzelfde gebleven maar al vanaf het begin merk ik: Ik raak sneller vermoeid door het scherm en de tekst (lijkt) niet helemaal scherp te zijn. Nog een indicator dat er 'iets' niet klopt: In Football Manager homescreen had ik altijd 3 info schermen onder elkaar (voor de (niet) FM'ers onder ons onderaan een screenshot) dat zijn er nu twee.
Het lijkt wel alsof er ergens een laagje is toegevoegd waardoor dit optreedt.
Lang verhaal kort: Ik heb een nieuwe pc, hetzelfde scherm waarbij ik ervaar alsof de tekst minder scherp is en het beeld meer vermoeidheid oplevert. De vraag is: Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Wat heb ik geprobeerd?
- Scherm verversingssnelheid meegespeeld, staat nu (weer) op 60 Hertz
- Windows Cleartype doorlopen
- Laatste drivers geïnstalleerd
- Verschillende wijzigingen in beeldscherminstellingen van het scherm toegepast (meer, minder scherpte, helderheid etc.)
- Resolutie staat standaard op 1920 x 1080
- Schaling uitgezet in Nvidia Configuratiescherm
Relevante hardware/software
Scherm: Philips 278E8QJAB
Videokaart: GeForce GTX 1660
Invoer via DisplayPort
Windows 10
Het lijkt wel alsof er ergens een laagje is toegevoegd waardoor dit optreedt.
Lang verhaal kort: Ik heb een nieuwe pc, hetzelfde scherm waarbij ik ervaar alsof de tekst minder scherp is en het beeld meer vermoeidheid oplevert. De vraag is: Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Wat heb ik geprobeerd?
- Scherm verversingssnelheid meegespeeld, staat nu (weer) op 60 Hertz
- Windows Cleartype doorlopen
- Laatste drivers geïnstalleerd
- Verschillende wijzigingen in beeldscherminstellingen van het scherm toegepast (meer, minder scherpte, helderheid etc.)
- Resolutie staat standaard op 1920 x 1080
- Schaling uitgezet in Nvidia Configuratiescherm
Relevante hardware/software
Scherm: Philips 278E8QJAB
Videokaart: GeForce GTX 1660
Invoer via DisplayPort
Windows 10
:strip_exif()/f/image/ZIqQGC6wXcc7FNouJuyW0II1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Jadero op 12-11-2020 17:31 ]