Hoi, Recent een nieuwe woning gekocht in Utrecht met een bouwdepot voor zonnepanelen.
Na 6-8 offertes zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dit is mijn dak, een Lessenaarsdak van ca. 30 graden op het noord noord oosten gericht. Volgens advies is het rendement rond de 75%. Woning heeft een interne breedte van 6,24 meter en tussen voor en achter gevel is het 9 meter lang. Op 2 ventilatiepijpen na is er geen schaduw, geen last van bomen en geen last van uitstekende objecten bij buren.
Alle offertes zijn ongeveer tussen de 15-18 panelen voor een systeem iets groter dan >4000 KWH. Kosten ca - 6000-7000 euro incl btw.
90% van alle offertes bieden SE aan en ik was bijna overgehaald om een Enphase systeem te kiezen.
Echter na het inlezen hier op gathering.tweakers, zie ik vaak dat Solar Edge niet wordt aangeraden omdat het niet terugverdiend gaat worden. Soms dat je liever meer panelen kan kiezen dan power optimizers.
Kan iemand hier mijn wijs maken wat voor mij het meest rendement geeft? Solar Edge of String?
Na 6-8 offertes zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dit is mijn dak, een Lessenaarsdak van ca. 30 graden op het noord noord oosten gericht. Volgens advies is het rendement rond de 75%. Woning heeft een interne breedte van 6,24 meter en tussen voor en achter gevel is het 9 meter lang. Op 2 ventilatiepijpen na is er geen schaduw, geen last van bomen en geen last van uitstekende objecten bij buren.
Alle offertes zijn ongeveer tussen de 15-18 panelen voor een systeem iets groter dan >4000 KWH. Kosten ca - 6000-7000 euro incl btw.
90% van alle offertes bieden SE aan en ik was bijna overgehaald om een Enphase systeem te kiezen.
Echter na het inlezen hier op gathering.tweakers, zie ik vaak dat Solar Edge niet wordt aangeraden omdat het niet terugverdiend gaat worden. Soms dat je liever meer panelen kan kiezen dan power optimizers.
Kan iemand hier mijn wijs maken wat voor mij het meest rendement geeft? Solar Edge of String?
[ Voor 8% gewijzigd door Kaizah op 13-11-2020 12:13 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GxzxF2X91S0FKQ4Ki95jhvga.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i4TsogHcQX8v6RUUyqbZerWl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K5Nq71h9dtfeidOmyiWxw2f.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/GbMo1C4ynaWJcdlFlHRwRdcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lk9TWelTCz3lET8wneNvS6LR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Lntnus8KR2IFovnlNDhtHyk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rIcPqqzKZ3bKs5WxPZTl2aAb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7syVsXYtemhiKScCUXEkqmQx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5iYyZfYSnlVcTLx26rcjoRl7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/p5C6ZjoLb0c9FE7qqoR2PFzE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b4Y8SZULbQ9egf6fgM8KZF44.png?f=fotoalbum_large)