Macbook (pro) of toch een HP?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik twijfel heel erg over mijn keuze.
Mijn huidige Toshiba is na 7 jaar echt op en ik ben eigenlijk ook een beetje BF aan het afwachten.
Het liefst zou ik willen gaan voor een Macbook (pro) maar een 17 inch is voor mij gewoon heel fijn, dat heb ik nu ook en ik hou wel van een beetje groot scherm. Bij een macbook ga ik terug naar 13 of 16 inch waarbij 16 echt belachelijk duur is.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De dagelijkse dingen, ik ben schrijver dus ik schrijf veel. Ook zou ik de Sims4 graag weer eens willen spelen. Ook denk ik dat ik in de toekomst weer een beetje ga ontwerpen, foto`s bewerken en canva ga gebruiken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Voor een normale laptop zo`n € 700/800 euro. Voor een macbook tja meer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Voorlopig geen plannen maar voor in de toekomst weet ik het niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Naast Apple (en ik ben normaal niet zo`n Apple fan) heeft HP mijn voorkeur. Ik heb al een aantal gezien voor rond de 800 euro met losse videokaart en 528 ssd wat eigenlijk wel een must is.

Vooral twijfel dus om over te stappen naar dure mooie Apple of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Als je fotos wil bewerken zorg dan wel dat je een goed scherm hebt, met minimaal 100% sRGB kleuren.
de meeste goedkope laptops hebben echt slechte schermen. zelfs als het ips schermen zijn dan is het nog niet altijd fantastisch. voor schrijven heb je natuurlijk niet echt het meest geweldige scherm nodig maar zoek dan ook eens uit wat het beste toetsenbord is.welke jij het fijnst vind om te gebruiken.

bijvoorbeeld, led verlichting in de toetsen, numeriek toetsenboard of juist niet,hoe snel kan je erop typen (keytravel) zonder al te veel fouten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Dankjewel, ik gebruik (inderdaad) een los toetsenbord en heb mijn laptop op een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 09:36
Voor je budget dat je hebt zou ik een hp kopen. Een degelijke MacBook Pro gaat eerder richting 1400-1500 euro voor het instapmodel (13 inch). Als je met Windows uit de voeten kan zou ik daar eerder voor gaan...

...